Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Návštěvník »

Durex píše:Vůči základní poloze,která se musí nastavit při každém sáhnutí na klapky. ...
A keby si nieco nevedel, tak sa ma proste opytaj. ;)
Návštěvník

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:
Durex píše:Vůči základní poloze,která se musí nastavit při každém sáhnutí na klapky. ...
Jenže jsou tam dvě věci: správné nastavení!
Přesně tak ! ...Su boháč ? Su !
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Durex »

Já když něco nevím,tak se zeptám. Akorát v tomto případě moje další vysvětlení (které se týkalo nastavování polohy u moto) bylo přesunuto do jiného vlákna ... :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Návštěvník »

Durexi, jen pro vysvětlení, ten poslední slovenský návštěvník byl vytočený Tomas-SA. Aby Ti to bylo úplně jasné, jukni do vlákna "dekarbonizace"... :lol:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Durex »

jj věděl sem,že si to nebyl ty. Tvoje příspěvky poznám,neboj :) :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Hombre »

Je třeba zjistit příčinu, proč se klapka zasírá a ne stále být připraven a zdokonalovat postup jejího čistění. :cry:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Durex »

Tak klapka se zasírá ze 2 důvodů. První je zpětný sběr odvětrání klikovky a vačkových hřídelů zpět do sání a častokrát před klapku (je možné tyto odfuky vypojit a svést to pod auto třeba). A druhý důvod je spalování ve spalovacím prostoru. Jakmile chcípneš auto,tak spaliny z válce jdou přes pootevřený sací ventil až ke klapce ... A jelikož auta už nemají karbce kde je klapka neustále omílaná benzínem,ale jsou tady vstřiky,které jsou až za klapkou,tak je to prostě neodstranitelná vlastnost ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Hombre »

Jen to upřesním, odvětrání klikovky musí být vždy před klapkou, musí být řiditelný odsávací podtlak.
No nějak si nedovedu představit otevřený sací ventil při plném válci spalin a když se střídá sací a výfukový , to je válec prázdný a píst v horní úvrati.
Kdy již zasírá odvětrávání klapku, to již motor propouští přes kroužky a pumpuje . To znamená změnu specifikace oleje/hustější/ a častější výměnu, aby když si motor nasaje, tak čistější olejovou mlhu, než se vice najetýma km zkulturní bordelem.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Návštěvník

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Návštěvník »

Hombre píše:Jen to upřesním, odvětrání klikovky musí být vždy před klapkou, musí být řiditelný odsávací podtlak.
Běžně se vyskytují takové i onaké systémy, včetně kombinovaných. Naopak vyvedení spalin ven, mimo sání, je chybou, jelikož v karteru má být mírný podtlak.
Hombre píše:No nějak si nedovedu představit ... tak čistější olejovou mlhu, než se vice najetýma km zkulturní bordelem.
Základním důvodem zasírání klapky je recirkulace výfukových plynů, tj. EGR.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Hombre »

Máš pravdu, EGR mě vypadl z hlavy, když jsem četl zmínku o karbecu.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Durex »

Hombre píše: No nějak si nedovedu představit otevřený sací ventil při plném válci spalin a když se střídá sací a výfukový , to je válec prázdný a píst v horní úvrati.
Hombre,nikde sem ale nepsal o plném válci spalin a plně otevřeném sacím ventilu ... Přečti si to ještě jednou prosím. Navíc tady máš video,které moje tvrzení potvrzuje - jedná se o moji Busu.
http://www.youtube.com/watch?v=SvTU5JFGD-M
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Hombre »

Tak to beru zpět s tím válcem spalin, ale i tak, dle videa, myslíš si, že to tak má být. Když vypnu motor z 800 ot./min, určitě nestojí na fleku a minimálně několik otáček doběhne , jen dvě otáčky stačí na jedno nasátí a výtlak do výfuku. Tak předpokládám, že těch otáček po vypnutí bude několik, tak mě nejde na rozum ten čoud do sání. To budou kroužky, gufera......
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Návštěvník

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Návštěvník »

Hombre píše:...mě nejde na rozum ten čoud do sání. To budou kroužky, gufera......
Jde o úplně normální projev "zdravého" motoru, jenom to u toho svého kvůli uzavřenému traktu sání a pouze jedné klapce nevidíš.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Durex »

Hombre,ten motor je defacto novej resp zajetej :lol: Gufírka jsou nový,válce mají honování a komprese odpovídá novýmu kusu ...Ona teorie je totiž krásná věc,ale někdy je třeba mrknout i do praxe :lol: Nechci nijak rýpat. Jen vím,že tohle je příčina zasírání zejména vnitřní strany klapky. A pokud mi stále nevěříš,zkus si to na mondeu ;) Akorát to budeš mít trochu pracnější se sundáním sání :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Hombre »

Já psal, že mě to nejde na rozum, ale jestli to dělá motor ve stavu OK, tak mě nic nezbývá, než to brát jako normální stav.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Odpovědět