Oleje.cz

 

Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Návštěvník » úte zář 16, 2014 22:10

Durex píše:Vůči základní poloze,která se musí nastavit při každém sáhnutí na klapky. ...

A keby si nieco nevedel, tak sa ma proste opytaj. ;)
Návštěvník
 

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Návštěvník » úte zář 16, 2014 22:11

Návštěvník píše:
Durex píše:Vůči základní poloze,která se musí nastavit při každém sáhnutí na klapky. ...

Jenže jsou tam dvě věci: správné nastavení!

Přesně tak ! ...Su boháč ? Su !
Návštěvník
 

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Durex » stř zář 17, 2014 6:46

Já když něco nevím,tak se zeptám. Akorát v tomto případě moje další vysvětlení (které se týkalo nastavování polohy u moto) bylo přesunuto do jiného vlákna ... :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, KTM 990 LC8 ADV, Citroen Jumper 2.2 HDI
http://www.motoducks.wz.cz
Elf Moto4Road 10W40; 10w60
Eneos 20w50, Mogul 10w50, 10w40,Eneos 75w90 GL5; Mogul 80w90H
Elf NF 5W-40,Mogul Racing 5W40
Uživatelský avatar
Durex
 
Příspěvky: 3448
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Návštěvník » stř zář 17, 2014 7:00

Durexi, jen pro vysvětlení, ten poslední slovenský návštěvník byl vytočený Tomas-SA. Aby Ti to bylo úplně jasné, jukni do vlákna "dekarbonizace"... :lol:
Návštěvník
 

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Durex » stř zář 17, 2014 7:18

jj věděl sem,že si to nebyl ty. Tvoje příspěvky poznám,neboj :) :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, KTM 990 LC8 ADV, Citroen Jumper 2.2 HDI
http://www.motoducks.wz.cz
Elf Moto4Road 10W40; 10w60
Eneos 20w50, Mogul 10w50, 10w40,Eneos 75w90 GL5; Mogul 80w90H
Elf NF 5W-40,Mogul Racing 5W40
Uživatelský avatar
Durex
 
Příspěvky: 3448
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Hombre » stř zář 17, 2014 16:33

Je třeba zjistit příčinu, proč se klapka zasírá a ne stále být připraven a zdokonalovat postup jejího čistění. :cry:
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1730
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Durex » stř zář 17, 2014 16:40

Tak klapka se zasírá ze 2 důvodů. První je zpětný sběr odvětrání klikovky a vačkových hřídelů zpět do sání a častokrát před klapku (je možné tyto odfuky vypojit a svést to pod auto třeba). A druhý důvod je spalování ve spalovacím prostoru. Jakmile chcípneš auto,tak spaliny z válce jdou přes pootevřený sací ventil až ke klapce ... A jelikož auta už nemají karbce kde je klapka neustále omílaná benzínem,ale jsou tady vstřiky,které jsou až za klapkou,tak je to prostě neodstranitelná vlastnost ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, KTM 990 LC8 ADV, Citroen Jumper 2.2 HDI
http://www.motoducks.wz.cz
Elf Moto4Road 10W40; 10w60
Eneos 20w50, Mogul 10w50, 10w40,Eneos 75w90 GL5; Mogul 80w90H
Elf NF 5W-40,Mogul Racing 5W40
Uživatelský avatar
Durex
 
Příspěvky: 3448
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Hombre » stř zář 17, 2014 19:31

Jen to upřesním, odvětrání klikovky musí být vždy před klapkou, musí být řiditelný odsávací podtlak.
No nějak si nedovedu představit otevřený sací ventil při plném válci spalin a když se střídá sací a výfukový , to je válec prázdný a píst v horní úvrati.
Kdy již zasírá odvětrávání klapku, to již motor propouští přes kroužky a pumpuje . To znamená změnu specifikace oleje/hustější/ a častější výměnu, aby když si motor nasaje, tak čistější olejovou mlhu, než se vice najetýma km zkulturní bordelem.
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1730
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Návštěvník » stř zář 17, 2014 19:54

Hombre píše:Jen to upřesním, odvětrání klikovky musí být vždy před klapkou, musí být řiditelný odsávací podtlak.

Běžně se vyskytují takové i onaké systémy, včetně kombinovaných. Naopak vyvedení spalin ven, mimo sání, je chybou, jelikož v karteru má být mírný podtlak.

Hombre píše:No nějak si nedovedu představit ... tak čistější olejovou mlhu, než se vice najetýma km zkulturní bordelem.

Základním důvodem zasírání klapky je recirkulace výfukových plynů, tj. EGR.
Návštěvník
 

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Hombre » stř zář 17, 2014 20:35

Máš pravdu, EGR mě vypadl z hlavy, když jsem četl zmínku o karbecu.
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1730
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Durex » čtv zář 18, 2014 6:39

Hombre píše:No nějak si nedovedu představit otevřený sací ventil při plném válci spalin a když se střídá sací a výfukový , to je válec prázdný a píst v horní úvrati.

Hombre,nikde sem ale nepsal o plném válci spalin a plně otevřeném sacím ventilu ... Přečti si to ještě jednou prosím. Navíc tady máš video,které moje tvrzení potvrzuje - jedná se o moji Busu.
http://www.youtube.com/watch?v=SvTU5JFGD-M
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, KTM 990 LC8 ADV, Citroen Jumper 2.2 HDI
http://www.motoducks.wz.cz
Elf Moto4Road 10W40; 10w60
Eneos 20w50, Mogul 10w50, 10w40,Eneos 75w90 GL5; Mogul 80w90H
Elf NF 5W-40,Mogul Racing 5W40
Uživatelský avatar
Durex
 
Příspěvky: 3448
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Hombre » čtv zář 18, 2014 17:42

Tak to beru zpět s tím válcem spalin, ale i tak, dle videa, myslíš si, že to tak má být. Když vypnu motor z 800 ot./min, určitě nestojí na fleku a minimálně několik otáček doběhne , jen dvě otáčky stačí na jedno nasátí a výtlak do výfuku. Tak předpokládám, že těch otáček po vypnutí bude několik, tak mě nejde na rozum ten čoud do sání. To budou kroužky, gufera......
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1730
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Návštěvník » pát zář 19, 2014 1:40

Hombre píše:...mě nejde na rozum ten čoud do sání. To budou kroužky, gufera......

Jde o úplně normální projev "zdravého" motoru, jenom to u toho svého kvůli uzavřenému traktu sání a pouze jedné klapce nevidíš.
Návštěvník
 

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Durex » pát zář 19, 2014 7:02

Hombre,ten motor je defacto novej resp zajetej :lol: Gufírka jsou nový,válce mají honování a komprese odpovídá novýmu kusu ...Ona teorie je totiž krásná věc,ale někdy je třeba mrknout i do praxe :lol: Nechci nijak rýpat. Jen vím,že tohle je příčina zasírání zejména vnitřní strany klapky. A pokud mi stále nevěříš,zkus si to na mondeu ;) Akorát to budeš mít trochu pracnější se sundáním sání :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, KTM 990 LC8 ADV, Citroen Jumper 2.2 HDI
http://www.motoducks.wz.cz
Elf Moto4Road 10W40; 10w60
Eneos 20w50, Mogul 10w50, 10w40,Eneos 75w90 GL5; Mogul 80w90H
Elf NF 5W-40,Mogul Racing 5W40
Uživatelský avatar
Durex
 
Příspěvky: 3448
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvekod Hombre » sob zář 20, 2014 0:02

Já psal, že mě to nejde na rozum, ale jestli to dělá motor ve stavu OK, tak mě nic nezbývá, než to brát jako normální stav.
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1730
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků