Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
miki

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od miki »

presne tak....
miki

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od miki »

... a nissan má aj iné vychytávky - najlepšia je asi "samodiagnostika" - neviem či to majú iné autá ale dajú sa "vyblikať" chybové kody aj bez nejakej externe pripojenej diagnostiky....
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od NO HITS »

některý auta musí do servisu pro elektronický nastavení polohy škrtící klapky resp zadání nových údajů do řj o nové poloze klapky po vyčištění ;-)
Třeba u toho nissanu se to dělá tak , že se odpojí snímač polohy (u zahřátýho motoru) auto se nastartuje 2x se prošlápne plyn do 2-3tis otáček, pokud je volnoběh vysokej nebo nízkej, tak se doladí šroubem na vyplým motoru a procedura se opakuje. když je to OK tak se po vypnutí motoru připojí snímač polohy klapky a mělo by se to napojit na Nissan Consult a ta aktuální hodnota polohy zapsat ( to jsem já třeba neudělal) Ale funguje to i bez toho ;-)

miki: ta samodiagnostika není špatná ale byla mě k něčemu snad jen jednou a ještě ne na mým autě ale na primeře , ale je pravda že sme pomocí toho zjistili vadnej knock senzor na P11 GT ;-)
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
miki

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od miki »

ja som to robil trošku inač - podľa servis manualu ale to je jedno.....
podstatné je že sa to dá a dá sa to aj využiť - ja som napr. takto doma zmenil nastavenie volnobežných otáčok, geniálne je že nepotrebujem ísť do servisu a strácať hlavne čas....
Za mňa Nissan :wink:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Colommbo »

"Vyblikat závady" uložené v paměti závad ŘJ propojením dvou pinů v diagnostické zásuvce je možné u většiny aut, na to nemusí mít člověk japonce... :mrgreen: A plně elektronická škrtící klapka si kupř. po jejím čištění udělá základní nastavení sama, jen to chce před prvním startem nechat půlminutku zapnuté zapalování a je slyšet servomotorek klapky, jak otevírá a zavírá a osahává dorazy... :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
miki

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od miki »

no vidíte... tak super :D načo potom kupujú diagnostiky?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Colommbo »

Protože vyčtení paměti závad ŘJ není diagnostika, přestože je lidé za ni velmi často považují... :) Setkal jsem se už s mnoha případy, kdy si lidi pořídí nějakou krabičku kupř. z Aukra (aby ušetřili za servis a mohli si dělat "diagnostiku" samo-domo), po napíchnutí jim přístroj zobrazí kódy závad a oni se pak stejně shánějí po tom, co ty kódy znamenají a co by mohlo být příčinou... :roll:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:Protože vyčtení paměti závad ŘJ není diagnostika, přestože je lidé za ni velmi často považují... :) ...
Svatá pravda! Jenže kdo nikdy se skutečnou diagnostikou nepracoval, stejně nepochopí.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Misojogi »

Colommbo píše:Protože vyčtení paměti závad ŘJ není diagnostika, přestože je lidé za ni velmi často považují... :) Setkal jsem se už s mnoha případy, kdy si lidi pořídí nějakou krabičku kupř. z Aukra (aby ušetřili za servis a mohli si dělat "diagnostiku" samo-domo), po napíchnutí jim přístroj zobrazí kódy závad a oni se pak stejně shánějí po tom, co ty kódy znamenají a co by mohlo být příčinou... :roll:
v com je vlastne problem?
ved to je normalny dalsi krok nie ?
zobrazia sa mi kody a zistim si to znamenaju
a nasledne hladam zavadu ....
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Tomas-SA

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Tomas-SA »

Colommbo píše:Protože vyčtení paměti závad ŘJ není diagnostika, přestože je lidé za ni velmi často považují... :) Setkal jsem se už s mnoha případy, kdy si lidi pořídí nějakou krabičku kupř. z Aukra (aby ušetřili za servis a mohli si dělat "diagnostiku" samo-domo), po napíchnutí jim přístroj zobrazí kódy závad a oni se pak stejně shánějí po tom, co ty kódy znamenají a co by mohlo být příčinou... :roll:
No, ved o tom je diag, ze vycitas z auta chybove kody a podla nich zistis, v com je problem. Aj to je predsa diagnostika.
Samozrejme univerzalna diagnostika toho dokaze menej, ako fabricka - ale uz aj tie lacnejsie vedia otestovat na aute celkom pestru skalu veci. S fabrickou potom samozrejme vies testovat uz komplet vsetko na aute a hodnoty porovnavat s vopred urcenymi normami vyrobcu. Ale drahe fabricke diagnostiky vlastni fakt ze malo servisakov. Napriklad na moje auto su na Slovensku az 3! [jedna stoji okolo 3k eur]

Edit: a uz ked si niekto vie vygooglit a kupit univerzalnu diagnostiku z netu, tak snad si vie vygooglit aj par chybovych kodov z tej diagnostiky.. ;)
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Misojogi »

S fabrickou potom samozrejme vies testovat uz komplet vsetko na aute a hodnoty porovnavat s vopred urcenymi normami vyrobcu.
toto je klucova informacia
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Návštěvník »

Ale houby! Názorný příklad (jeden z mnoha): motor ztrácel výkon, v diagnostice žádná chybová hláška; teprve jízda s napojeným firemním testerem ukázala, že ztrátu výkonu provází pokles předstihu zážehu. Tím chci říct asi tolik, že vyblikáním by se na nic nepřišlo a i ten firemní tester je třeba umět správně použít + k tomu samozřejmě ještě také přemýšlet, aby to, co se dá změřit, bylo také správně interpretováno v zájmu nalezení a odstranění problému (tím byla v daném případě příliš velká - ale stále ještě v rámci předpisu výrobce motoru - ventilová vůle, kterou při vydatném využívání výkonového potenciálu motoru čidlo klepání vyhodnocovalo jako detonační spalování a ŘJ motoru srážela předstih zážehu).
Tomas-SA

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Tomas-SA »

Misojogi píše:
S fabrickou potom samozrejme vies testovat uz komplet vsetko na aute a hodnoty porovnavat s vopred urcenymi normami vyrobcu.
toto je klucova informacia
No ved dobre, ale co to meni na veci ? Jedna diagnostika vie viac, ina menej. Kazdy nema prachy na tovarensku diag a na vacsinu pripadov (urcit beznu chybu) staci aj lacna. Ved vacsina mechanikov, co poznam v okoli tak ani jeden nema original fabricke pocitace.
Tomas-SA

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Tomas-SA »

Guest píše:Ale houby! Názorný příklad (jeden z mnoha): motor ztrácel výkon, v diagnostice žádná chybová hláška; teprve jízda s napojeným firemním testerem ukázala, že ztrátu výkonu provází pokles předstihu zážehu. Tím chci říct asi tolik, že vyblikáním by se na nic nepřišlo a i ten firemní tester je třeba umět správně použít + k tomu samozřejmě ještě také přemýšlet, aby to, co se dá změřit, bylo také správně interpretováno v zájmu nalezení a odstranění problému (tím byla v daném případě příliš velká - ale stále ještě v rámci předpisu výrobce motoru - ventilová vůle, kterou při vydatném využívání výkonového potenciálu motoru čidlo klepání vyhodnocovalo jako detonační spalování a ŘJ motoru srážela předstih zážehu).
A moj priklad je zase taky, ze som mal auto na original diagnostike u original servisaka (lebo zdochynalo pocas jazdy) a auto mi opravit nevedel. Nakoniec to spravil iny mechanik, pripojenim tlakomera na palivovu sustavu. Vymenil cerpadlo a auto islo. Tak je to diskutabilne tvrdit, ze LEN fabricky pocitac je ta prava diagnostika. Diagnostika je vsetko, co ti pomoze zistit chybu - napriklad tlakomer "z aukra".
Návštěvník

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Návštěvník »

Tomas-SA píše:...Tak je to diskutabilne tvrdit, ze LEN fabricky pocitac je ta prava diagnostika...
Nic takového jsem netvrdil! Jen tvrdím, že vyblikání závad je úplně stejně na ho.no, jako dílenský tester v rukou paka.
Ze života: "Motor sice nejde natočit, ale poněvadž tester nic neukazuje, tak tam žádná chyba být nemůže." Byla - tři ze čtyř válců neměly za studena kompresi kvůli chybně seřízené ventilové vůli.
Odpovědět