Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2288
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Brembo »

Vačšinou sa zresetuju len chybové kody. škrtiacu klapku po vyčistení určite konfigurovat cez diagnostiku.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3939
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Durex »

Jerry3 píše:Durex se mi líbí, rychle se učí a hodně se toho už naučil! :wink:
Tak tohodle si opravdu vážně cením. Je to takovej předčasnej dárek pod stromeček :wink:

Jinak co se Matize (a) - jak se to vůbec skloňuje? :lol: - a jeho škrtící klapky týká,tak nemám úplně přesnej přehled a ani po tom netoužím. Ale tou kompresí sem se ptal cíleně,protože vím,že ještě když sem byl na VOŠce (zaměření automobilová diagnostika a servis) tak sme měli i dílny a těhle malejch potvor tam jezdilo (bylo dovezeno)celkem dost. A většina měla stejnýho jmenovatele. A to zadření (přidření) jednoho z válců ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3939
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Durex »

Brembo píše:Vačšinou sa zresetuju len chybové kody. škrtiacu klapku po vyčistení určite konfigurovat cez diagnostiku.
Neplatí 100% a záleží na autě případně postupu čištění ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Libor »

Když vyčistíš silně zahnojenou klapku (u "novějších" aut), která už neměla plný rozsah, tak tu přeci nenastavíš bez diag, ne?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Jerry3 »

Proč?
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od NOVON »

Libor píše:Když vyčistíš silně zahnojenou klapku (u "novějších" aut), která už neměla plný rozsah, tak tu přeci nenastavíš bez diag, ne?
Spravně..Diagnostikou udělas zakladní nastaveni (pokud je klapka funkční) vždy.Jen odpojením a připojením baterie jen tak u 1% automobilu..resp. ani o žádném nevím.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Jerry3 »

Nesmysl. Pokud se nikdo nehrabal v nastavení šroubů kolem klapky, není pro to žádný důvod.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od NOVON »

Jerry3 píše:Nesmysl. Pokud se nikdo nehrabal v nastavení šroubů kolem klapky, není pro to žádný důvod.
O jakém provedení klapky mluvíš..tohle je sakra podstatné..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Libor »

Já fakt nevím, ale pokud se kolem klapy hnojí a hnojí, až totálně zahnojí, tak to už ŘJ nedá, ne? Vyčistím klapu a auto přinejmenším nedrží volnoběh. Musím pak přes diag provést nastavení, protože ŘJ si pamatuje poslední "špatné" nastavení, ne?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Jerry3 »

O té s lankem a pomocným servomotorem, resp. s jiným pomocným systémem řízení volnoběhu.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Jerry3 »

Libor píše:Já fakt nevím, ale pokud se kolem klapy hnojí a hnojí, až totálně zahnojí, tak to už ŘJ nedá, ne? Vyčistím klapu a auto přinejmenším nedrží volnoběh. Musím pak přes diag provést nastavení, protože ŘJ si pamatuje poslední "špatné" nastavení, ne?
Prostě jen zresetuješ ŘJ.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Libor »

No, nevím, ptám se, vrtá mi to hlavou. Vycházím teď z poslední zkušenosti na Fabii 1.4 16V. Rozsvícený Check engine, napojená diag, chybová hláška škrtící klapy, provedeno nastavení (slyším chroustání pod kapotou - klapa se zřejmě nastavuje?). Vypínám diag, startuji, Check nesvití.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od NOVON »

Jerry3 píše:O té s lankem a pomocným servomotorem, resp. s jiným pomocným systémem řízení volnoběhu.
Obtokové-není duvod (a ani to nejde),pokud je servomotor "na osce" klapky,tak VŽDY.Tedy pokud nechces,aby to dělalo bordel.Jednotka si projede rozsah a uloží,nebot se bere v potaz i nějaké opotřebení o proti nové klapce.
1.smazání paměti závad
2.základní nastavení ECU (platí i po výměně jiných komponentu-čidel teploty,Lambda sond..)
3.základní nastavení škrtící klapky (pokud byla čištěná,měněná..)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Jerry3 »

To zcela odporuje mým dosavadním zkušenostem. V zásadě jde pouze o to, aby ŘJ obdržela očekávanou informaci (přes snímač polohy) o poloze klapky ve zcela zavřeném stavu a aby ta byla fyzicky skutečně zcela zavřená. Totéž platí i pro mechanismy ovládající obtokový kanál, tedy s výjimkou násobných solenoidů zajišťujících kaskádovitě, tj. ve stupních, přísun "falešného" vzduchu "z boku". Jinak řečeno, pokud "zcela zavřeno" ve skutečnosti není "zcela zavřeno", ŘJ si s tím neví rady a přinejmenším volnoběh blbne.

Tady si dovolím malou poznámku: věci neznalí mechanici si obvykle myslí, že volnoběh musí být stabilní a snaží se pro to udělat maximum, a to až do té míry, že toho zhusta skutečně docílí. Akorát že vůbec netuší, že pro řadu aut tohle neplatí ani náhodou a že tím vlastně způsobili to, že ŘJ jede permanentně v nouzovém režimu, což obvykle žádná kontrolka na přístrojovce nehlásí, neb ta primárně hlídá systémy očisty výfukových plynů. Typický příklad? Všechny vozy Mitsubishi a řada dalších japonských aut, snad s výjimkou Hondy.
Naposledy upravil(a) Jerry3 dne úte pro 19, 2017 20:46, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Misojogi »

těhle malejch potvor tam jezdilo (bylo dovezeno)celkem dost. A většina měla stejnýho jmenovatele. A to zadření (přidření) jednoho z válců ...
nestras :-)
ako sa to prejavovalo a co bola pricina?
staci kvalitny olej a pravidelne menit ? alebo je v tom nieco ine? kvoli comu sa to tak kazilo?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Odpovědět