Tak ad1) by to chtělo vyřešit i příčinu, nikoliv jen následek, aSachmar píše:Tu 5W-40 tam mám teď a prosakuje mi u snímače otáček tak musím dát z5 10W-40....
ad2) změna oleje z 5w40 na 10w40 moc nevyřeší bo po startu (kdy je ta 5w "řidší") jsou oba dost husté na to aby tekly někam kam nemají, a za provozní teploty jsou oba stejně viskózní (protože oba "40"). Ano, ta 10w40 je střihově stabilnější - je u ní menší pokles viskozity ujetými kilometry než u 5w40, ale rozdíl narůstá až po cca 7-8 tkm.
Když už to řešit olejem (ale to stejně půjde jen částečně - bo to chce mechanickou opravu), tak buď dát olej xw40 s co nejvyšší viskozitou při 100 stupních (v 10w40 mě napadá třeba Motul 6100+ či Yacco VX 300), nebo vyzkoušet olej 5w50 nebo 10w50 (neboť "50 je hustší" za tepla).
A dá se i (když ztvrdlé těsnění) Valvoline MaxLife.
PS: Ovšem nejsou to rady od žádného profíka přes motorové oleje.... Takže ničehoš nic....