VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pánové ještě poprosím o radu pro kolegu. Má také octavii 1 r.v. 2001,najeto 180.000km, 1,6 74kW benzín. Já mu poradil samozřejmě Sunoco Gold. Jenže tato auta trpí spotřebou oleje. On už opravu motoru na toto téma řešil, aktuálně používá olej 10W40 Liqui Moly. Dolévá tak cca 0,1 litru měsíčně a měsíčně ujede cca 1600km. Co myslíte ten Gold?
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Může 10w40, může 5w40 a může i 5w50....
Pokud olej "mizí" přes těsnění, zkusil bych Valvoline MaxLife 10w40, jestli je to opotřebením motoru, a/či budou časté studené starty, byla by lepší "hustější" 5w50.
Ale i to Sunoco Gold samozřejmě může, bo deci oleje na 1500 km není zas tak zlý....
Pokud olej "mizí" přes těsnění, zkusil bych Valvoline MaxLife 10w40, jestli je to opotřebením motoru, a/či budou časté studené starty, byla by lepší "hustější" 5w50.
Ale i to Sunoco Gold samozřejmě může, bo deci oleje na 1500 km není zas tak zlý....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Litr oleje na 15 000km, čili od výměny k výměně není nic k řešení. Ať používá to na co je zvyklý,ev. co dopuručil Pitris.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Kamarád koupil také O II 1,6 74kW rv 2006, najeto 145tkm, servis po 30tkm, poslední olej před 15tkm Mogul 5W-30. Mám už objednaný MaxLife 5W-40, tak jsem zvědav, jakou bude mít spotřebu oleje, když to tedy tak na to trpí ty motory.
0,1l/1600km je dobrá spotřeba oleje, to bych zas tak neřešil.
0,1l/1600km je dobrá spotřeba oleje, to bych zas tak neřešil.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Už jenom kvůli těm praktikovaným intervalům výměn po 30-ti tkm bych si to auto nekoupil
Jinak i ten MaxLife potřebuje čas. Hned se ani pejsek nevyčurá a bude "chvilku" trvat než vyčistí motor a event. zase změknou těsnění....
Jinak i ten MaxLife potřebuje čas. Hned se ani pejsek nevyčurá a bude "chvilku" trvat než vyčistí motor a event. zase změknou těsnění....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Já ho nekoupil, pro něj to byla výhodná koupě (110t), benzínů je málo. Auto se servisovalo jak mělo dle výrobce - prodejce. Má poctivě vyplněnou servisní knížku, líbí se mu černá.
Já to prvně vyčistím chemicky a pak nech si ten MaxLife dělá službu dál. Určitě je to lepší, než provozovat auto dál dle předpisu výrobce.
Já to prvně vyčistím chemicky a pak nech si ten MaxLife dělá službu dál. Určitě je to lepší, než provozovat auto dál dle předpisu výrobce.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
A tak jasně - každý ať si vybere to svoje Výhodná koupě to ovšem nebyla
Těch 30 tkm na olej je prasárna - bez ohedu na to co říká nebo předepisuje výrobce nebo VW Ten motor si to bude pamatovat, a už je "načatej" bo minulý majitel si 1,6-ku benzin asi nekoupil na dlouhé dálniční přesuny (kdy snad jedině lze ten "LL" interval), ale spíš na popojížďky, kdy ale po 30-ti tkm je z oleje už docela "dobrá" kyselá brusná pasta
Těch 30 tkm na olej je prasárna - bez ohedu na to co říká nebo předepisuje výrobce nebo VW Ten motor si to bude pamatovat, a už je "načatej" bo minulý majitel si 1,6-ku benzin asi nekoupil na dlouhé dálniční přesuny (kdy snad jedině lze ten "LL" interval), ale spíš na popojížďky, kdy ale po 30-ti tkm je z oleje už docela "dobrá" kyselá brusná pasta
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
V práci máme mj. dva kusy Octavií II 1.6MPI 75 kW (ujeto 120 a 160 tisíc km) a co mám na obpozorováno, tak pokud se s nimi jede "dálka", tak docela narůstá spotřeba oleje v motoru. Neni to významný úbytek, řekl bych 2-3 mm na oil rysce při cestě do Práglu a zpět. Při provozování ve městě to pozorovatelné není. Stejný poznatek mám u sousedové OI 1.6MPI 74 kW. Jakmile vyjede na dálnici a drží kontantně vyšší otáčky, musí po delší cestě zpět, dolévat. Tento symptom má od 80.000 ujetých kilometrů. Že by vlastnost?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Anebo při krátkých jízdách přibývá olej benzinem
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To nedokážu posoudit, možné to je. Fakt nevím. U 1.4 16V to nepozoruji.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Libor: Ano vlastnost.Navíc se ty novější 75 kw rády přidírají na klice. Mno LL opět "boduje".
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Je to tak. Jezdím občas pro kamoše taxi s O2 1,6 r.v. 2005, najeto 350 tis. km (ale kupováno ojeté, takže myslím, že měla tak o 100 tis. km víc) a žere to podstatně víc oleje. Cca litr na tisíc. A nejvíc to žere právě, když se to honí. Navíc tak kreténskou měrku, kde nic není vidět, kdo vymyslil.Libor píše:V práci máme mj. dva kusy Octavií II 1.6MPI 75 kW (ujeto 120 a 160 tisíc km) a co mám na obpozorováno, tak pokud se s nimi jede "dálka", tak docela narůstá spotřeba oleje v motoru. Neni to významný úbytek, řekl bych 2-3 mm na oil rysce při cestě do Práglu a zpět. Při provozování ve městě to pozorovatelné není. Stejný poznatek mám u sousedové OI 1.6MPI 74 kW. Jakmile vyjede na dálnici a drží kontantně vyšší otáčky, musí po delší cestě zpět, dolévat. Tento symptom má od 80.000 ujetých kilometrů. Že by vlastnost?
bylo
je
je
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Řekl bych že NE vlastnost, ale následek debilního předpisu výrobce protože....NOVON píše:Ano vlastnost.Navíc se ty novější 75 kw rády přidírají na klice. Mno LL opět "boduje".
Ano. LL interval opět "boduje". A kurví motory protože bylo/je stále dost těch co ho praktikujíPitris píše:po 30-ti tkm je z oleje už docela "dobrá" kyselá brusná pasta
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Chlapi, ono to ani (v mých uvedených /vypozorovaných/ případech - Octavií II) nebude jen používáním LL olejů. Ve firmě se u všech aut striktně mění olej po 15.000 km, nebo 1 roce, podle toho, co nastane dříve.
Právě proto mě spíše utvrzuje fakt, že to bude vlastnost 1.6MPI motorů, umocněná (u jiných provozovatelů) i používáním zmiňovaných LL olejů. Tohle se prostě nepovedlo.
Právě proto mě spíše utvrzuje fakt, že to bude vlastnost 1.6MPI motorů, umocněná (u jiných provozovatelů) i používáním zmiňovaných LL olejů. Tohle se prostě nepovedlo.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Tím hůř Něco se asi při konstrukci či výrobě motoru nepovedloLibor píše:....Ve firmě se u všech aut striktně mění olej po 15.000 km, nebo 1 roce, podle toho, co nastane dříve.
Právě proto mě spíše utvrzuje fakt, že to bude vlastnost 1.6MPI motorů....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF