VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moju skúsenosť som písal vo vlákne "aký olej používate " ale dodám len toľko ze mal som vo firme viac týchto Polo 1,4 TDi a jazdili na 50700 5w30 a problém nebol. Ale za mna 50501 , 5w40, a šiel by som do max do 10 tis km. Ako som spomínal inde ,8 do 10tis už dolejem cca 2-3 dcl. Nemusel by som doliať nič lebo je to v tolerancii min-max ,ale ja to chcem mat stále na max. Evidentne už okolo tých 10 tis majú oleje dosť. Umazu tých 15 tis ale načo pri tých cenách olejov....
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ano, 507 5w30 se dá - univerzálně pro všechny. Je to olej, který neuškodí ale ani nepomůže....
Pro motor TDI-PD bez DPF je ale vhodnější 505.01. A pro už jetější motor je vhodnější 5w40. Ale největší zlo jsou PRODLOUŽENÉ intervaly výměn a jedna z nejlepších věcí co jde pro motor udělat jsou včasné výměny (i levnějšího) oleje....
Bohužel oleje 5w40 505.01 bez C3 už téměř nejsou a oleje 507 jsou všechny pro DPF, takže nezbývá než měnit častěji. Obzvlášť při kratších jízdách, ve kterých jezdí nemálo turbodieselů
Pro motor TDI-PD bez DPF je ale vhodnější 505.01. A pro už jetější motor je vhodnější 5w40. Ale největší zlo jsou PRODLOUŽENÉ intervaly výměn a jedna z nejlepších věcí co jde pro motor udělat jsou včasné výměny (i levnějšího) oleje....
Bohužel oleje 5w40 505.01 bez C3 už téměř nejsou a oleje 507 jsou všechny pro DPF, takže nezbývá než měnit častěji. Obzvlášť při kratších jízdách, ve kterých jezdí nemálo turbodieselů
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Tak jasne..dyť to je stará pravda,klidne nejlevnejši olej,ALE s příslušnýma normama pro daný motor,vyměna po 10 tis km.
Do okty davam běžný olej,najeto teď 306 tis km a jestli za tech 10 tis km ubyde 1,5 deci tak je to moc..
Oproti tomu do mazdy,najeto 160 tis km musim dolivat tak 0,5 litru za tech 10 tis.km.
Do okty davam běžný olej,najeto teď 306 tis km a jestli za tech 10 tis km ubyde 1,5 deci tak je to moc..
Oproti tomu do mazdy,najeto 160 tis km musim dolivat tak 0,5 litru za tech 10 tis.km.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Díky za rady. Ohledně zkrácení nájezdu je to jasné. Můžete mi někdo doporučit konkrétní olej? Jak jsem psal předtím, mám 1.4 TDI PD bez PDF, najeto 330 000km, krátké trasy moc nejezdím... Zatím jsem našel tyto oleje bez ACEA C3:
- Divinol Syntholight 505.01 5W-40 (snad teda bez C3, značku vůbec neznám)
- Pema Oil PD 5W-40 ( značku vůbec neznám)
- VALVOLINE 5W-40 DURABLEND DIESEL 5L (možná ještě někde není nahrazen tím All Climate?)
Nebo vzít oleje s ACEA C3-10? Tam jsem našel zatím jen MILLERS OILS..
Nějaké tipy?
- Divinol Syntholight 505.01 5W-40 (snad teda bez C3, značku vůbec neznám)
- Pema Oil PD 5W-40 ( značku vůbec neznám)
- VALVOLINE 5W-40 DURABLEND DIESEL 5L (možná ještě někde není nahrazen tím All Climate?)
Nebo vzít oleje s ACEA C3-10? Tam jsem našel zatím jen MILLERS OILS..
Nějaké tipy?
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pema oil je zřejmě poslední 505.01 bez ACEA C3 (dováží ho Autopema v Ostravě - snad made in Germany), protože Divinol je už údajně taky C3 a Valvoline Durablend je nahrazen All-Climatem.
A ano, použití oleje C3-10 (nebo 12) je vhodnější než starší ročníky schválení z důvodu již novější a pro motor příznivější aditivace, a má ho např. ten Millers. A dřív - když se rok schválení mohl ještě uvádět, tak to bylo i třeba u Yacco VX 1000 FAP nebo Sunoco Xenon.
Pokud bude olej ale měněn po/do 10-ti tkm, je to v podstatě jedno....
A ano, použití oleje C3-10 (nebo 12) je vhodnější než starší ročníky schválení z důvodu již novější a pro motor příznivější aditivace, a má ho např. ten Millers. A dřív - když se rok schválení mohl ještě uvádět, tak to bylo i třeba u Yacco VX 1000 FAP nebo Sunoco Xenon.
Pokud bude olej ale měněn po/do 10-ti tkm, je to v podstatě jedno....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ravenol VMO, Repsol Elite TDI 505.01 (kupodivu ), Mogul Extreme PD atd. atd. atd. (záměrně jsem zmínil mnou vyzkoušené a ještě nevyřčené) Ano, mají C3, ale když budeš měnit po 10t, tak není co řešit
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Neviem za aké ceny sú tie Pema, Evva,Zdena oil a ostatne akože značky...., ale keď už ideš po cene tak zober aspon Texaco, Q8, BP, Valvoline, Elf, Total, atd... Sú lacnejšie ako castrol, mobil, atd.
Ku tym vyvarovniam olejov by som nešiel.....
Ku tym vyvarovniam olejov by som nešiel.....
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Díky za tipy. Výměnu oleje dělám po 15tis a moc se mi to nechce měnit. Jezdím cca 40tisic km ročně a nechce se mi vyměňovat olej 4x.. Vím, že mě budete kamenovat, ale zase jezdím delší trasy a velmi zřídka mu "dám napít. Snažím se vždy cca 3tis km před výměnou dolít olej na max (kvůli oživení) a pri výměně se snažím vysát i olej pod filtrem ve výměníku, tam zůstává dost oleje. To jsou dvě věci, které mají velký vliv na kvalitu oleje.
Teď spíš přemýšlím, zda vzít ten PEMA OIL nebo MILLERS OILS (c3-12 - ale to je uváděno jen u řady XF longlife ?!?).. nebo něco jiného na 15tis km?
Edit: z ekonomického hlediska by bylo lepší jít do levného na 8tis km než vzít MO na 15tis km
Teď spíš přemýšlím, zda vzít ten PEMA OIL nebo MILLERS OILS (c3-12 - ale to je uváděno jen u řady XF longlife ?!?).. nebo něco jiného na 15tis km?
Edit: z ekonomického hlediska by bylo lepší jít do levného na 8tis km než vzít MO na 15tis km
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To jsou dvě věci, které s kvalitou oleje absolutně nesouvisí. Pár deci oleje, nalitého do staré náplně se jí okamžitě znehodnotí.Dave92 píše:Snažím se vždy cca 3tis km před výměnou dolít olej na max (kvůli oživení) a pri výměně se snažím vysát i olej pod filtrem ve výměníku, tam zůstává dost oleje. To jsou dvě věci, které mají velký vliv na kvalitu oleje.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Budu oponovat. Není to sice z mé hlavy, ale viděl jsem výsledky rozborů oleje během cca 60tis km a i vlivy na jednotlivé složky...
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
V tomhle případě už vůbec nechápu, co máš na mysli. Ale dělej jak myslíš, našim je to jedno
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
15tkm by měl být "strop" - víc ne, ale když klidné jízdy a minimum jich krátkých / studených, tak aj tak sa može....Dave92 píše:Díky za tipy. Výměnu oleje dělám po 15tis a moc se mi to nechce měnit. Jezdím cca 40tisic km ročně a nechce se mi vyměňovat olej 4x.. Vím, že mě budete kamenovat, ale zase jezdím delší trasy a velmi zřídka mu "dám napít"....
Ono nejen z ekonomického, ale i pro motor....Dave92 píše:....z ekonomického hlediska by bylo lepší jít do levného na 8tis km než vzít MO na 15tis km
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ještě taková vsuvka, jaký máte názor na originální olej G 052 167 - 5W40, který splňuje normu 505.01, ale není uvedeno nic o DPF (A samozřejmě nic o ACEA.. ) Že by měl teda lepší aditivaci????
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
stejně to bude akorát přebal nějakýho castrolu nebo shellu...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Podle servisáka ze Škodovky jsou jejich oleje odjakživa od Castrolu.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324