Zdravím. Nedávno jsem koupil VW 1.4 16V 59kW servisní interval QG1 a chtěl jsem se zeptat jakou vw normu oleje tam můžu dát. V papírech k autu je napsáno 504.00 LL. Jde mi o to, že motor už má skoro 150000 a olej tam teď byl 0W-30. Tak jestli by nebyl vhodnější třeba 5W-40 502.00, nebo tak něco. Jezdím spíš krátké trasy.
Ahojte mám Škodu Yeti 2.0 TDi 132kW (chip), momentálne používam Castrol Edge turbodiesel 5w-40, no rozmýšlam že by som pri ďalšej výmene skúsil niečo iné kľudne aj lepšie, olej som menil cca. 10-13 tis. km, ale teraz už budem meniť pravidelne každých 10 tis., viete mi niečo odporučiť?
Rozmýšlal som nad https://www.alza.sk/hobby/motul-8100-x- ... 944228.htm
Cena nejak nehrá rolu...
Důležité ACEA C3, správné výměna po 10-ti tkm, nutné VW505.01 a vhodné 5w40.... Ten Motul je O.K. Stejně jako třeba Millers oils EE Longlife, Yacco VX 1000 FAP, Sunoco Synturo Xenon, Repsol Elite TDI 505.01, Mogul Extreme PD.... Třeba. A dík že si to dal sem. Jeden z mála
Ne že bych to někomu nedej bože přál ale velice zajímavé "přiznaní". Článek je z Autoforum.cz ohledně nového "suprmotoru" pro Golfa a to je citace z diskuze pod článkem.
Nepřihlášený
K té spotřebě se musí při.. | dnes 19:23 reagovat
avatar
K té spotřebě se musí připočítat i spotřeba oleje toho motoru. Mě baští 1.4 TSI okolo 7 litrů benzínu na 100km a k tomu 1.5 litru motorového oleje na 1000km, což je 750kč na 1000km navíc za olej.
Ona je 1.4 TSI nějaký nový motor?Snad 1.5 nebo ne? A jen tak pro zajímavost,do služebního 1.2 TSI jsem byl tuhle nucen dolít olej,bo oranžová olejnička.Bylo to po ujetí 20.000 km po výměně oleje,motor má najeto 230.000 km a servis á 30.000 km,tak ať si ten *ulin koupí povoz s koňma,když má dřevěné nohy.
Made in VW. 1,5 litru spotřeba oleje na tisíc km To míň měla tisícovka embéčko Dobře to vedou ti soudruzi od VW Jsou k smíchu.... Se nedivím že jsou potřeba filtry pevných částic když to baští olej jako zweitakt. A když do toho teď i 0w20 508/509, tak dokonáno jest. Kéž by se celý VW do zadele odebrat ráčil. DILETANTI !