VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Obyčejně bývá množství náplně takové, aby po vyšroubování kontrolního šroubu byla hladina na spodním okraji otvoru, resp. začala tak akorát (při plnění) vytékat. Při nalévání otvorem po čidle zpátečky je pak náplně o čtvrtinu víc - nevadí to...? :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

V tomto prípade je to takto, tak to robia aj v autorizaku. Tak mi to tam poradili, keďže sa nedá inak naplniť potrebné množstvo.cez srob zistíš, že tam olej je ale nie koľko ho tam je.
Takže zablokovať prevodovku, cez hlavný vypúšťak koľko ide, zbytok cez vedlajsi, inak nevytecie všetok.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Aha, už rozumím. Podle toho, co píšeš (a co tvrdí v servisu) je tedy KONTROLNÍ šroub na převodovce vlastně úplně zbytečný... Dobré vědět! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

To " nalievat cez cidlo ....." je v tom manuali?
Akoze je to mozne.....mozno mali skladom vela nepouzitych dier, tak ich potrebovali minut...a vyriesili to zbytocnym kontrolnym otvorom :mrgreen:
Simple clever :D
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
tomxass
Příspěvky: 326
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

Citujem škoda fórum:

U jedničkovejch Oktávek byl kontrolní šroub k něčemu. U dvojkovejch už je pod hladinou, kvůli jinak natočenýmu agregátu. Kontrola se provádí vypuštěním.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Tož to je masakr... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

Či v servisnom neviem , ale v mojom osobnom je...., Apropo usieraj si zo svojich japonských črepov..., Nebyť európskych áutomobiliek ktoré šikmači okopirovali-licencovali, by sa doteraz ešte vozili maximálne na bicykloch ...., To isté platí aj pri motorkách....
Colombo- tam nejde o to či je ten srob na 2 veci alebo na 1, keďže sa prevodovky používajú v nespočetnom množstve modelov, niektoré motory sú naklonené dopredu a tým pádom tam nedáš toľko koľko má ísť. Kontrolný srob je od slova kontrola- tzn s ním skontrolujes či tam olej je. Keďže výrobca udáva celoživotnú náplň , tak olej v autorizaku štandartne v manualoch nemenia, a keď už majú prevodovku rozhodenu z nejakého dôvodu , tak ju aj naplnia. Keď je prevodovka hore , tak buď cez snímač spiatocky alebo cez vrchný cap riadenia.
To že je mám úchylku meniť prevod olej po 80 tis km je môj problém ,autorizak s tým nič nemá, mechanici nad mojím činom len krútia hlavou....
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Shi »

dany01 píše: Kontrolný srob je od slova kontrola- tzn s ním skontrolujes či tam olej je.
Není to spíš tak, že tam olej byl, než byla kontrola kontrolním šroubem zahájena?
dany01 píše: Keďže výrobca udáva celoživotnú náplň , ...
a tohle zase bude geniální vynález evropských automobilek
dany01 píše: To že je mám úchylku meniť prevod olej po 80 tis km je môj problém ,autorizak s tým nič nemá, mechanici nad mojím či km len krútia hlavou....
To není úchylka, ale velmi rozumný postup.
Úchylka je ničit převodovky dodržením postupu výměn dle doporučení výrobce, v jehož zájmu není, aby auta dlouho vydržela.
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

Je to marketing, tak ako výmeny po 30 tis km. Problém je vtom že ľudia sú tupela a neprečítajú si manuál kde sa uvádza že olej sa mení podľa podmienok uzivania vozidla.
Moja skúsenosť je že olej prevodový už po 80 tis km nevyzerá vábne- netvrdím že by ešte niečo nedal a motorový má dosť po 8 tis. km, mením 10 tis. Upresnim že jazdím s jedným autom iba diaľnicu, takže žiadne skákačky po meste, druhé chvála bohu začalo tiez jazdiť diaľnicu.
Mechanik zo zvedavosti pri mne stal a pozeral ako prevod. olej bude vyzerať po 80 tis km-prvonapln , a síce nerád ale dal mi za pravdu.
Nepoužívam žiadne "sračky" oleje z Lidl, Kaufland, a podobne, do prevodovky šiel len origo, do motora renomované značky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

dany01 píše:....usieraj si zo svojich japonských črepov..., Nebyť európskych áutomobiliek ktoré šikmači okopirovali-licencovali, by sa doteraz ešte vozili maximálne na bicykloch....
A na tom si byl kde prosím?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

Takze som to trafil. Vylisky prevodoviek "na sklade". Tak to pouzili, hoci kontrolny otvor vplyvom ineho natocenia v konkretnej aplikacii nejde pouzit k svojmu povodnemu ucelu.Tak?
Nuz v poriadku. Z tohto pohladu sa tato neobvykla zahada (ne)kontrolneho otvoru da vcelku aj pochopit.
Co neviem ale celkom dobre pochopit je to co pises o japonskych motorkach.... :roll:
Ty mas nejaku? Len ma to tak zaujma.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne úte led 24, 2023 19:25, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1740
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

hlavne že tieto európske koncernové "etalóny kvality" VAG nie je schopný pri tej svojej výnimočnosti vychytať ani za 15 rokov čo tieto skvosty uviedli do života :D
https://www.youtube.com/watch?v=sWr0fpQVv20&t=306s
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

Pitris píše:
dany01 píše:....usieraj si zo svojich japonských črepov..., Nebyť európskych áutomobiliek ktoré šikmači okopirovali-licencovali, by sa doteraz ešte vozili maximálne na bicykloch....
A na tom si byl kde prosím?
To Pitris: snáď sa tu nebudeme priet o históriu...., si pozri historické dokumenty -je ich dosť, keď Európa bola motorizovana Japonci objavili ešte len šijací stroj, keď Európa jazdila na moto tak oni ešte len bycikel objavili ...
To že okopirovane veci svojou šikovnosťou, vycibrili do stavu aký je , je na inú debatu..
Kľudne ma zaskatulkuj ako typického Vagistu, alebo ako si to radi kopnete keď ma niekto iný názor podložený faktami. Typický liberálny fasizmus- gratulujem...
Apropo :bežné auta stále nevedia poriadne odhlucnit- Corolla, Civic, Mazda ,Vitara,Ceed, I30 atď. Čistá katastrofa , v tom max do vedľajšej dediny a radšej na bus....
Predražene diely, nedostupný servis ani komentovať nebudem.

To Jarson: písal som o tom aj Pitrisovi, nastuduj si históriu, pri moto je to to isté....,ako chodili studovat a kupovali Japoncici patenty, vývoj,atď. Či Československé alebo Anglické značky. Naša smola bola že nás "oslobodili "' a potom zarezali takmer všetko... Pozri si históriu Jawa,CZ, Huricane , Anglických je tiež kopec čo zaniklo
K tvojej otázke : áno mám aj históriu a súčasnosť. Našu históriu a Japonsku súčastnost. Jawa - Honda
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Shi »

Slabší odhlučnění je nectnost mnoha japonců, to je fakt.

Jenomže třeba tenhle losí test, na to že jde o RS model, je celkem šílený propadák:
https://www.youtube.com/watch?v=1HRzFjNdHNo

VW Arteon v losím testu taky nic moc ...
Ale odhlučněný je Arteon velmi slušně, to je fakt. Život je otázka priorit :-D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

dany01 píše:To že okopirovane veci svojou šikovnosťou, vycibrili do stavu aký je , je na inú debatu....
No pokud si dodal toto (což ovšem mělo být napsáno hned) tak pak ano. A třeba u těch motorek je fakt že Honda začátkem 60. let kopírovala Jawu (a měli z toho i problém ale už nevím jestli to skončilo u arbitráže nebo se nějak dohodli), ale třeba CB 750 byl velký technický průlom od firmy pana Soichira :wink:
dany01 píše:Predražene diely, nedostupný servis ani komentovať nebudem
Ale tady asi nevíš co píšeš. Anebo nevíš kde nakupovat. Notabene > většina japonců ani moc ND nepotřebuje. A s tím odhlučněním je to stejně jako u VW - podle výbavy. I tam umí holátko. Ale dobrej motor má být slyšet.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět