VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Mirec 29 »

Poprosím uviesť jediný konkrétny príspevok kedy som do podľa vašich slov starého motoru radil nízkoviskozny olej :!: :?:
Vw bežne používal sae 30 ktorý mal v čase Mono olejov parametre cca kin.v. 100 - 11.5 a hths 3.4
Ďalej napr. 10w zimný olej ktorý sa používal a predával niekedy do rokov 70tych ako olej 10-10 w alebo 10w mal údajne kín. v. pri 100 cca 4.5 a hths 1.5 (napr. Penzoil sae 10 z7)
Nízkoviskozne olej tu boli sú a budú...
Nechápem čomu sa čudujete :?:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Bramborak3 »

Čau pánové. Včerá jsem dělal olej v motoru na bmw já a dnes tata. On tam teda osobně olej v prevodovce ani v řízení neměnil. Ani chladičku. Jen ted co už 3-4 roky nejezdí na garančky, tak měnil 2x olej v motoru. Ted po 5500km. Víc za rok a 2 měsíce nenajel. Dáváme tam valvoline all climate c3 505.01. Ale ostatní kapaliny buhvi zda v autorizáku menili. Brzdovku jsme dělali pred mesicem. Co doporučujete do prevodovky a řízeni ? Bo co tam má být, aby byla zaruka ze to bude fungovat jak doted ? Aniž by jsme přepláceli za origo ve skodovce. Chladička klasik ruzová. Tu treba sheron, fridex.
Auto octavka tour rok výroby 2010 nafta 1.9 tdi 74kw. Nájezd poctivý 95 tis km....
tomxass
Příspěvky: 326
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

Do manuálu len origo olej, idú tam 2l, meníš to raz za životnosť prevodovky.
Servo je elektrické.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

B3: Ahoj! Taky bych jebnul do převodovky orig. olej - dyť je to jen škodovka... :D Třeba tutok:
https://www.autodily-stancl.cz/olej-pre ... ginal.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Bramborak3 »

Ok a je to olej pro manuál ? Jo origo za 310 není nic. Pokud tam jsou 2 L. A olej v řízení jak jako elektro ? Vždyt tam je olej....Ale asi ne moc. Klasikou nádobku na servo olej to nemá.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

V tom odkazu vysloveně píšou "manuální převodovka". :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od nomacorc »

Převodovka je pětikvalt? Ten olej v odkazu je pro pětikvalty, do šestikvaltu je jíný a bohužel mnohem dražší...
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Bramborak3 »

nomacorc píše:Převodovka je pětikvalt? Ten olej v odkazu je pro pětikvalty, do šestikvaltu je jíný a bohužel mnohem dražší...
Ne máme 5 kvalt standart. Ok takže tento objednáme 2 L. A olej v servo řízení neboli že je servo elektronické znamená co ? Že se tam olej nemění ?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Posilovače řízení jsou klasické hydraulické, elektrohydraulické (čerpadlo je poháněné elektricky a součástí JE nádobka s kapalinou (nejčastěji zelený Pentosin) anebo čistě elektrické, bez kapaliny s elektromotorem přímo na sloupku řízení. :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Bramborak3 »

Colommbo píše:Posilovače řízení jsou klasické hydraulické, elektrohydraulické (čerpadlo je poháněné elektricky a součástí JE nádobka s kapalinou (nejčastěji zelený Pentosin) anebo čistě elektrické, bez kapaliny s elektromotorem přímo na sloupku řízení. :idea:
My tam máme ten pentosin. Tak měnit nebo ne ?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Tedy elektrohydraulika. :idea: A protože je tam kapalina, měnit by se měla, zelený Pentosin Chf 11S. Kacířsky však napíšu, že pokud to neuděláš (nebude se ti do toho chtít), svět ani auto se nezboří... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Bramborak3 »

Popravdě řečeno ani nevím jak se to mění....
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

#me too... :(
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od BigBang »

Když se ti to nechce rozebírat a odpojovat, tak alespoň vytáhnout olej z nádobky a doplnit nový. Toto několikrát opakovat. Samožřejmě se dá odpojit vratka z nádobky a nechat servopumpu vytlačit olej, co je v ní. Pár sekund to čerpadlo vydrží. Takhle jsem to dělal na mulťáku s 330t km a vyteklo z toho děsivý černý cosi. Následně to řeším jen vysátím nádobky a doplněním čerstvého - po prolití dvou litrů už to začíná mít zase zelenou barvu namísto černý :mrgreen:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

BigBang píše:Když se ti to nechce rozebírat a odpojovat, tak alespoň vytáhnout olej z nádobky a doplnit nový. Toto několikrát opakovat...
U svého klasického serva jsem obměnu kapaliny řešil stejným způsobem. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět