VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

:arrow: "Většinu času jezdí město, olej mění v autorizáku po 30.000 a naříká že se mu teď ředí naftou". Chce se napsat dobře mu tak :!:

Ale jestli to chce změnit, tak rozhodně těch 12 tkm a rok na výměnu je dobrý nápad :wink:

Ať dává olej VW 505.00/505.01 5w30 nebo 5w40 s ACEA C3. Výběr v nich je obrovský. Třeba Eni, Elf, Eurol, Gulf, Liqui Moly, Mobil, Motul, Petronas, Petro-Canada, Q8, Ravenol, Repsol, Shell, Texaco, Valvoline, Yacco....

A ať bere kvalitní naftu a aspoň jednou za měsíc udělá jízdu okolo 100 km.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
airwaves
Příspěvky: 82
Registrován: stř zář 26, 2018 9:54

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od airwaves »

Díky!!!
Ano přesně jak píšeš dobře mu tak. Kdyby jsi viděl ten děs v očích když jsem mu řekl hele já se optám na foru o olejích co by se tam mohlo dát :D :D :D a koupíš si jinej možná lepší a levnější olej. Ne ne to se musí dát podle servisní knížky! :D :D :D .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Ano. Přesně tak se snaží VW vychovat svoje zákazníky. 30 tkm na olej, a jiný než jejich ze servisu NE. Motor to chvíli vydrží, pak ho dej do autorizáku opravit, a pak opět pokračuj v přejíždění oleje a měň ho po 30-ti tkm. No -> a pak si k nim běž koupit další nový auto...:(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Bramborak3 »

2 litr disel pouzivany jen v meste. No takovy lide by vubec auto mit nemeli. Spis pomuze kolo, tramvaj.
Tam je olej po 7 tis km ko. Se divim ze to auto motor jeste zije
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od BigBang »

Proto taky nafta v oleji. Zřejmě z nikdy nedoběhlý regenerace :roll: Na poskakování do města ať si pořídí HTPčko :mrgreen:

Jak zmínil Bramborak, ať mění max. po 10t km. Vzhledem k poskakování po městě bych klidně zůstal u 5w-30 VW507.00. V tomto případě není na škodu. ACEA C3 musí použít tak jako tak kvůli DPF a na studený jízdy bude lepší. Další otázkou je, jestli mu ten olej vůbec celej vyměnili a jen neodsáli třeba polovinu náplně...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
maran5
Příspěvky: 127
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od maran5 »

CFHC Euro5 je jedním z lepších motorů,nemá vyrovnávací hřídele,vířivé klapky v sání a nekolabuje mazání ani rozvody,ale furt je to "moderní"a tudíž citlivý nafťák s DPF,EGR a C-railem co si dlouhodobě s obyč. B7 naftou bez aditiv nebude rozumět a problémy nemohou nepřijít kor když to skáče studený po městě.

Výměnu oleje po 30tis v takových podmínkách nemá snad ani cenu komentovat....... :wink:
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

Ono to príde a bude to drahé... pri takomto tryzneni auta v meste ,neustále studený motor, nevypaleny DPF, pôjde do " lovišť" EGR, DPF, Turbo, keď to ešte kvôli zriedenemu oleju ani poriadne nemaze...,ďalšie veci
7-8 tis km je olej pred smrtou už pri bežnom užívaní , v tomto prípade ešte skôr. pre uľavenie systému by som raz týždenne dal dlhú - ale dlhú trasu, s nohou na podlahe, VIF samozrejmost, olej Max 10 tis., mozno aj skor
Držím palce
cayc
Příspěvky: 134
Registrován: ned dub 12, 2020 16:12

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od cayc »

Co doporucite do 2018 2.0 TDI DFGA?
507 alebo 505.01 C3?
Cez týždeň krátke trasy, cez víkend dlhšie.
Momentálne tam je Ravenol VMP 3000km, predtým origo VW 3000km.
Chcem už následne meniť po 8-10.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Na ten výměnný interval (dobře zvolený :wink:) je asi jedno, jestli 505.00/505.01 s C3 nebo 507. Jestli chceš Ravenol, dá se u toho VMP zůstat, nebo v 0w30 VSW nebo 5w40 VMO.
Jinak třeba Eni, Mobil, Motul, Petro-Canada, Repsol, Shell, Valvoline, Yacco....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
maran5
Příspěvky: 127
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od maran5 »

Já bych zůstal u VW507 konkrétně oleje 0W-30 mají už TBN kolem 9,tak lépe odolávají degradaci a kyselinám,teoreticky 5W-40 už do DFGA nepatří,viz.tabulka v článku úplně dole.

https://www.auto.cz/v-navodech-vozu-kon ... sti-137865

Olej bych ale úplně moc nehrotil,ono černé bahno místo oleje motor neodstaví,hlavně tu naftu a tam moc možností není,koupit letni Vif a dávkovat min. 2ml/litr,jak se u Euro6 začnou dělat úkapy z meřa na vstřiku a začne to špatně rozprašovat a neřeší se to hned,tak pak to jde rychle-většinou je to finanční masakr.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Jo, čím novější diesel, tím háklivější (nejen) na naftu.
A ten článek v odkaze od marana vlastně i potvrzuje co jsem psal výše....
Pitris píše:Ano. Přesně tak se snaží VW vychovat svoje zákazníky. 30 tkm na olej, a jiný než jejich ze servisu NE. Motor to chvíli vydrží, pak ho dej do autorizáku opravit, a pak opět pokračuj v přejíždění oleje a měň ho po 30-ti tkm. No -> a pak si k nim běž koupit další nový auto...:(
Jen těch 30 tkm na olej v nedávné době VW ještě "vyšperkoval" ekočímsi s 508/509....:evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od BigBang »

maran5 píše:Já bych zůstal u VW507 konkrétně oleje 0W-30 mají už TBN kolem 9,tak lépe odolávají degradaci a kyselinám,teoreticky 5W-40 už do DFGA nepatří,viz.tabulka v článku úplně dole.

https://www.auto.cz/v-navodech-vozu-kon ... sti-137865

...
Teoreticky. Prakticky tomu motoru nic neudělá. Kromě o 0,05l/100km vyšší spotřeby :lol:

„Zákazníci měli možnost zvolit pro svůj vůz flexibilní, nebo pevný interval výměny oleje, u nichž se specifikace maziva lišila. Někteří uživatelé pak v obsáhlém přehledu nebyli schopni jednoduše vyčíst, jakou specifikaci oleje mají použít. Proto došlo k zjednodušení návodu k obsluze. Všichni autorizovaní partneři na českém trhu jsou připraveni zákazníkům s volbou správné specifikace oleje pomoci.“
Když tomu člověk nerozumí, tak ať se někoho zeptá. Boha jeho :roll: Zase akorát ústupky blbcům...

„Poptávali jsme olej do octavie čtvrté generace s motorem 2.0 TDI Evo 147 kW. Což je lehký chyták, protože se jedná o verzi dostupnou krátkou dobou a u octavie jen jako model Scout. Navíc na rozdíl od slabších motorů TDI Evo využívá starší specifikaci VW 504 00/507 00.“
No proč tam asi může "jen" 504/507? Že by to ta mastná vodička (508/509) nezvládla ve výkonu umazat? Hmm...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Mirec 29 »

BigBang píše: No proč tam asi může "jen" 504/507? Že by to ta mastná vodička (508/509) nezvládla ve výkonu umazat? Hmm...
Ale veď v tej tabuľke je uvedené že sa tá "mastná vodička" môže liať aj do 2.0 tsi 180kw. :idea:
Takže asi zvládne hmmm....
A bez problémov zvládnu aj V6 TFSI v Audi S5 kde je predpis len jeden :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Bramborak3 »

Mirec 29 píše:
BigBang píše: No proč tam asi může "jen" 504/507? Že by to ta mastná vodička (508/509) nezvládla ve výkonu umazat? Hmm...
Ale veď v tej tabuľke je uvedené že sa tá "mastná vodička" môže liať aj do 2.0 tsi 180kw. :idea:
Takže asi zvládne hmmm....
A bez problémov zvládnu aj V6 TFSI v Audi S5 kde je predpis len jeden :wink:
A zas je to tady....d. Ano daj tam 0w0....
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Mirec 29 »

Presne :wink: to isté som si povedal aj ja...
Niekto sem šupne nejaký článok s nejakou tabuľkou... čítal to vôbec niekto :?: A všimol si vôbec niekto že sa tam hovorí o niečom no pritom píšu niečo úplne iné :?: Všimol si niekto hrubé chyby ( zle interpretované ) výrazy v tom článku :?:
To čo som napísal netvrdím ja ale výrobca...len sa to akosi prehliada a interpretuje inak...a najhoršie na Tom je že asi schválne :roll:
Inak na druhej strane to má koncern celkovo nejaké chaotické...moc komplikované
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Odpovědět