VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

vtec16 píše:....jaký olej zvolit do Audi A3 1.4 TSi 110kw 2015, má 50 tis km najeto, jezdím spíše kratší cesty.
určitě chci dávat 5w40, a měnit po 10-15 tis km....
Shellu Helix Ultra netřeba se báti, a pokud koupíš z ověřeného zdroje, bude v pohodě. Určitě je použitelný, ale neni jediný dobrý....
Můžeš i ten Valvoline SynPower, nebo třeba Ravenol VSI či VST, Repsol Competicion, Q8 Excel, Yacco VX 1000 či Lube FR, Eni-i-sint, Trident, Motul 8100 X-CESS, Mogul Racing. Důležité je ACEA A3 (ne C3), a při kratších jízdách bych měnil raději už po 10-ti tkm :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
vtec16
Příspěvky: 15
Registrován: sob úno 25, 2017 19:18

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od vtec16 »

Ano, vím že raději A3 než C3, která je prospěšnější pro DPF...
Já právě ověřený zdroj na Shell nemám, blízko mám teda Autodíly Cardo, ale je mi podezřelé že Shell stojí cca 600,- 4l balení... ? Máte někdo zkušenost? Nebo ověřený eshop?
Z ověřeného zdroje mám pouze ten Total co jsem jmenoval :)
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od rosso »

Chceš-li mít jistotu pravosti oleje, kup Ravenol. Ověření na jejich stránkách funguje na výbornou.
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od yosemitak »

To mi neprijde jako nejak extra nizka cena, jeden z eshopu kterym celkem verim ho ma jeste o par Kc levneji a na heurece jich je hromada za 500, tam uz bych pochybnosti mel :D. Jinak viz rosso.
Naposledy upravil(a) yosemitak dne pát led 01, 2021 18:38, celkem upraveno 2 x.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Ten Ravenol na https://www.autodily-pema.cz/ nebo https://dufy.cz/
Ofiko dovozce olejů Yacco je https://www.znackoveoleje.cz/ a tam bych se nebál ani dalších značek olejů....
Anebo "tady" na http://www.oleje.cz
Total býval hodně dobrý, ale teď je jejich Quartz 5w40 "jen" dobrý. Už to není "plná"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od BigBang »

Na Cardu nakupuju běžně díly. Nikdy problém nebyl. Oleje beru jinde, protože nemají výběr dle mých představ ;)

Nicméně pokud se jedná o výběr oleje, sám píšeš převážně krátké trasy. V tom případě bych se vůbec nebránil ani 0w-40 :)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

k tomu shellu:
u nas oficial distributor pre CR:
http://www.oleje-shell.cz/index.php?zak ... 7&k=0&k1=0
Tu iste falzifikat nehrozí.
Ceny ale o niečo vyššie - 5W40 Helix ultra 4L za 707 penazí vašich.
Ono je toho viac samozrejme , napr. toto este : https://www.olio-oleje.cz/o-nas/ , http://www.northoil.cz/
...ale tu asi len velkoobchod.
Inak overený klasický eshop by som nepovažoval za rizikový. Oni títo distribútori samozrejme niekoho zásobuju - koho ? - no vsak práve ich. Možes skusit ich kontaktovat , napriklad ci od nich bere to Cardo a ak ano, potom by som nakupil s kludom tam.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
vtec16
Příspěvky: 15
Registrován: sob úno 25, 2017 19:18

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od vtec16 »

Díky za rady, jeste se zeptám... je to 1.4 tfsi 2015, je to Euro6, i když je to benzín, tak nemusí to být nějaký mid saps olej? Může být klidně full saps? Nevím co do těchto Euro6 dávali za katalyzátor??? :?:
Z těch co jste jmenovali nahoře, jaký by jste volili osobně vy mezi Shell, Ravenol, Motul? :)
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od abc »

Neboj katalyzátor ti neumře kvůli fullsaps olejů.
A klidně ten Shell HU hodně muziky za málo peněz. :)
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tonny »

Beru tady a problém jsem nezaznamenal, je zrovna v akci https://dufy.cz/motorovy-olej-shell-hel ... a-5w-40-4l
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

Osobne do toyoty beriem shell a do hondy tiež, aj ked teraz dve posledné výmeny a aj nasledujuca ( už kupene) v honde je Ravenol.
A vlastne aj pre toyku je nachystana výnimočne bandaska Repsolu...tak nejak sa pritrafil. Ale počítam, že ked doexperimentujem tak zase shell. Už nejaký cas som tomu bol verný a som spokojný.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od PHiLiPZ »

vtec16 píše:Díky za rady, jeste se zeptám... je to 1.4 tfsi 2015, je to Euro6, i když je to benzín, tak nemusí to být nějaký mid saps olej? Může být klidně full saps?
Mid saps by si potreboval kvoli filtru pevnych castic, nie kvoli katalyzatoru. Viskoznejsi olej ma iba negativum, ze pri kratkych jazdach moze o pol deci na sto km zvysit spotrebu. Ale menej ho spalis, menej z neho pojde do katalyzatoru. Tiez mam Euro6, odporucane A5 0w-20 a davam 5w-40 uz 80 tisic km.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

PHiLiPZ píše:Viskoznejsi olej ma iba negativum, ze pri kratkych jazdach moze o pol deci na sto km zvysit spotrebu.
Prepac, ale mam trochu iný názor.
To , že ma motor pri kratkych jazdach vyššiu spotrebu, nie je ani tak vinou "studenej" viskozity, ako studeného motora. A studený motor proste spotrebuje viac paliva. Ale to je nepodstatné, fakt ide o nejaké tie decky ...
ovela podstatnejsí je bezpečné mazanie . A to nie len nábeh - každému jasné , že ako rýchlo po štarte je motor premazaný...to ani tak podstatné nie je. Dost sa to precenuje ( pokial autom jazdíš denne, tj nestojí týždeň, dva...tak nejaká tá vrstva oleja na dieloch vždy zostane)
Je tu iná vsak vec o ktorej skoro nikto nehovorí a pritom je podla mna ovela podstatnejsia než pár deci paliva - tlak , potažmo filtracia a obtokový ventil vo filtri. On aj hustý olej sa vdaka obtoku vo filtri tiež dostane "včas " tam kde treba mazat a zabráni poskodeniu napríklad panví na kluke ( kde treba proste hydrodynamický klin, inak to nejde).
Lenže sem príde obtokom mimo fitracnu vložku, ktorou priliš viskozny olej jednoduco dost rýchlo neprechádza a teda neprefiltrovaný. A tu je rozdiel medzi viskozitami. V tom ako casto sa bude obtok otvárat. Toto je ten dovod preco sa nemá so studeným motorom jazdit na zbytocne vysokých otáčkach.
Mimochodom vedeli ste , že tento ventil sa otvára aj pri horúcom oleji? Typicky pri prudkej akcelerácii napríklad ...proste vždy ked nastane prudká zmena tlaku v systéme ( ako vieme mení sa s otáčkami ) , tak kým sa nevyrovná ide oil cez obtok. OK, na to tam predsa je. Lenže zbytočne viskozny olej ho nuti otvarat sa zbytočne často. Nopak s menej viskoznym sa tlaky vyrovnaju ovela rýchlejšie.
Jedno či studený alebo teplý. A nefiltrovaný olej v systéme predsa nechceme.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tonny »

Nějak s tím obtokem/problémem moc nesouhlasím. Dříve byly obtokové filtry, ty plstěné vložky a problém nebyl. Pochybuji, že když se občas ventil otevře, že tam proletí nějaké kritické množství "špíny". Důležité je dle mého názoru u většiny motorů, aby zpětný ventil uzavřel část oleje v systému mazání. Asi proto se obtokový ventil moc neřeší, jen zajišťuje mazání v kritických situacích.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

suhlasím, občas to nevadí. Vlastne je to furt lepšie než keby toho oleja bolo kriticky málo. To je vlastne funkcia tohoto ventilu - zabezpecit vždy dostatol oleja , aj za cenu , že ho chvilku pustíme bez filtrácie - také menšie zlo....lenže to občas je ovela častejšie než si myslíme.Hlavne v režimoch krátkych jázd so studeným motorom, dalej nase oblubené "podtáčanie", prudká akcelerácia z nízkych otáčok.... Zdaleka nejde len o 2 sekundy pri starte v zime ked je 10 pod nulou. Deje sa to vlastne neustále podla toho ako kolíše tlak. A velakrát "občas" už nemusí byt tak neškodné. Uvedomme si prosím, naco tam filter je. Ked nefiltruje púšťa do obehu mikro castice karbonu ato ako vieme je skoro "brusna pasta". Ano predtým problemy neboli, lenže predtým sa motory nevyrábali s tak malými toleranciami ako dnes.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět