VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Mirec 29 »

Preto pretože ad1) ak mám olej C3 ktorý má hodnotu TBN Max 8 spadá to pod acea A3/B4- 04 a preto si ho smelo môžem vycapiť na obal aby som zmiatol a nalákal na môj produkt čo najviac zákazníkov... čo mňa po Tom že najnovšia revízia acea hovorí niečo iné...
ad2) TBN min 10 platí pre A3/B4- 10 a novšie... Čiže zase ak mám "cečkový olej s TBN medzi 8-10 môžem mať na obale aj A3/B4 avšak 08. Inak máloktorý z výrobcov uvádzajú aj roky pri spomínaných normách...asi vedia prečo. Uznávam že je to zavádzajúce ale asi je to len o marketingu o peniazoch...na to že zblbnem a nalákam na nevhodný produkt kopu ľudí sa kašle :(
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Bramborak3 píše:1.6 74kw ty problemy s kruhama ale nemela ze ?
NOVON píše: Jj,taky měla..
1.4 16v,1.6 16v taky..i 2.0 MPI.
NOVON: Vyznáš se. Bez ironie se ptám. Který benziňák od VW neměl nějaký konstrukční problém? Ty píšeš o kroužcích, HTP se přehřívalo, u TSI byly v háji rozvody, Twinchargeru se propalovaly písty, některé jedna-osmy braly olej skoro jak dvoutakt, a ty nový 1.5-ky mají nepravidelný běh....:?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od PavelRS »

1.8T 20V by AUDI. Pokud ten motor měl a má servis, jaký má mít, je bez problémů.

Po 4 letech a téměř 80 tis. km (130 až 208 tis. km), bez problémů. Musím zaklepat. :oops: 8)

Krom tohoto a 1.3 MPi ve Feldě bych ale žádný jiný od VAG nechtěl. :lol:
Naposledy upravil(a) PavelRS dne ned lis 08, 2020 18:02, celkem upraveno 1 x.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tonny »

Neměl motor 1,8T pro Audi kovanou kliku oproti montovaným do VW nebo Škodovky?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

PavelRS píše:1.8T 20V byl AUDI.
To vím. A je v pohodě doteď, bo je právě jestě od Audi. Co ale vím, tak třeba už ve "dvojkové" Oktávce RS tam byl problém, bo VW "inovovalo" :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od PavelRS »

tonny píše:Neměl motor 1,8T pro Audi kovanou kliku oproti montovaným do VW nebo Škodovky?

Neměl. Nicméně do dneška si to lidi myslí. Mám doma nainstalovaný software pro díly koncernu a důkladně jsem to kontroloval.

Víceméně všechny 1.8T 20V jsou shodné, včetně atmosférické verze. Mají shodný blok, hlavu (tam se liší asi dvě verze vetšími sacími kanály), vačky, písty, klikovku. Pouze silnější verze (154 kW a 165 kW) a starší 110 kW s mechanickým plynem mají vetší ojniční čep - 20mm místo 19mm u ostatních verzí. Ty novější kolem roku 2000 a výše mají varibilní časování sacích ventilů.

Nejsilnější 1.8T, pro civilní použití, byla pro zajímavost v limitní edici Audi TT Coupe Quattro Sport, která byla vyrobená v 800 kusech pro Británii. S výkonem 177 kW a 320 Nm. Plnící tlak 1.2 BARu.

Jinak např. můj motor plní s prstem v nose EURO 4. A klidně by dal i EURO 6 a bez GPF, ale to by neprošlo přes CO2 a zelený blázny z Bruselu. A pokuty, který by museli automobilky platit.

Tahle 5 ventilová technika, jinak fungovala i u větších motorizací v té době. Dělali se V6 a V8 s turbem i atmosféry a ty motory fungovaly.

1.8T jezdilo i evropský šampionát Formule 2. Výkon 317 kW a v overboostu 358 kW. To už se samozřejmě bavíme o jiných vnitřnostech. :lol:

Nástupce pak 1.8 TSI a tam těch problémů je víc než dost..

U RS II s 2.0 TFSI a TSI jsem se setkal už s několika případy, kdy odešla vysokotlaká palivová pumpa, to se bavíme o opravě min za 20 tísíc Kč. A to zdaleka není jediný problém generace těhle motorů... :roll:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Bramborak3 »

1.8T dobry motor. Spis bych ho koupil ale v audi a4. Ale 132kw verze zežere benzinu to co 3 litr bmw....kdyz uz tak s4 2.7 biturbo 195kw v serii. Mala uprava 305 koni
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

PavelRS píše:....Nástupce pak 1.8 TSI a tam těch problémů je víc než dost....
Právě na toto jsem narážel. Když do něčeho VW šáhne, tak je potom většinou problém....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od BigBang »

Ale to TSIčko už byl jinej motor. To nebyla jen úprava starýho ;)

Bramborak: Myslím, že nej kombo je A4 1.8T quattro. Ten motor 2.7T v S4 není zrovna etalon - obrzvlášť na turba trpěl a měl dvě. Něhledě na to, že eSko si moc lidí nekoupilo aby s tím jezdilo piánko, takže najít vůbec nezničenej/neolítanej kus...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Bramborak3 »

To je asi fakt. Najit 1.8 t audi a4 combi posledni rok co se delal a aspon 132kw...hned bych vzal
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od NOVON »

Pitris: Ale VAG není jediný výrobce co má problémy se spotřebou oleje.Nicmene u těch jednoduchých atmosfér je to v celku levně řešitelný problém.Po výměně kroužků za inovované-skládané už problém se spotřebou oleje není i u více jetych motorů.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od NOVON »

PavelRS píše:1.8T 20V by AUDI. Pokud ten motor měl a má servis, jaký má mít, je bez problémů.

Po 4 letech a téměř 80 tis. km (130 až 208 tis. km), bez problémů. Musím zaklepat. :oops: 8)

Krom tohoto a 1.3 MPi ve Feldě bych ale žádný jiný od VAG nechtěl. :lol:
No pokud se nepridira na klice z důvodu zaneseného sacího koše
karbonem,tak ano.. :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

NOVON píše:Pitris: Ale VAG není jediný výrobce co má problémy se spotřebou oleje.
Není. To samozřejmě. Ale PROČ to hned napoprvé neudělat pořádně :?: :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

NOVON píše: No pokud se nepridira na klice z důvodu zaneseného sacího koše
karbonem,tak ano.. :-)
Ale toto je zase a znovu o včasné (a nikoliv předepsané - ta je dlouhá :oops:) výměně oleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od PavelRS »

NOVON píše:
No pokud se nepridira na klice z důvodu zaneseného sacího koše
karbonem,tak ano.. :-)
Ten motor je bez problémů a na ucpání sacího koše a přídírání opravdu netrpí. Pokud se olej mění normálně, tedy včas!

To není konstrukční vada, ale debilita VAGu předepisovat výměnu oleje po 2 letech nebo 30t km.

Přeceňovaná 1.9 TDi by se přidírala taky, měnit u ní olej na prasáka po dvou letech, nebo 20 až 30t km.

Sundal jsem vanu před měsícem po 4 letech provozu, a 80 tisíc km. Vana úplně čistá bez jakýchkoliv úsad a koš též naprosto čistý! ;-)
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Odpovědět