VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ahoj chip robil profituning Poprad.
Auto je vraj výborne zabehnute.
Základ nie je 81kW ale 77kW CAYC.
Presne ma odmerane 107,8kW.
Menilo sa len EGR ale to ešte pred chipom a jeden vstrek (Siemens choroba motora).
Zatiaľ to jazdí krásne, áno 2.0 je lepšia ale neoplatilo sa mi to vymenit auto mam od nova, nebolo búrane a všetko je porobené.
Ono problém tej 1.6 v sérii nie je ani tak výkon, len ju treba hnať do otacok a ma to dlhú prevodovku.
Ale to sme už mimo témy.
Zatiaľ mi vychádza top voľba Millers Oils XF 5W 40 dá sa kúpiť od 42eur/5l.
Nebude to nejaký fake?
Ten ECT ma vyšiel na 25eur/4l plus 6e/1l, nie je to až taký rozdiel 11eur ale kvalita by mala byť lepšia.
Auto je vraj výborne zabehnute.
Základ nie je 81kW ale 77kW CAYC.
Presne ma odmerane 107,8kW.
Menilo sa len EGR ale to ešte pred chipom a jeden vstrek (Siemens choroba motora).
Zatiaľ to jazdí krásne, áno 2.0 je lepšia ale neoplatilo sa mi to vymenit auto mam od nova, nebolo búrane a všetko je porobené.
Ono problém tej 1.6 v sérii nie je ani tak výkon, len ju treba hnať do otacok a ma to dlhú prevodovku.
Ale to sme už mimo témy.
Zatiaľ mi vychádza top voľba Millers Oils XF 5W 40 dá sa kúpiť od 42eur/5l.
Nebude to nejaký fake?
Ten ECT ma vyšiel na 25eur/4l plus 6e/1l, nie je to až taký rozdiel 11eur ale kvalita by mala byť lepšia.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
No ono to není jen o motoru....
Když přidáš k 80-ti (třeba) 30 kW se kterými výrobce nepočítal, tak na ten výkon nebude dimenzovaná spojka, převodovka, brzdy....
A třeba VW je pověstný tím, že určité díly v autě jsou "spočítané tak akorát". A vím že u určitých modelů/motorů musel VW sám snížit výkon i krouťák, aby vydržela převodovka. No ale kdo chce kam....
A jinak, nechápu otázku ohledně Millerse a "fejku". Ono pokud špekukuješ takto, tak by možná pro Tebe byl nejlepší Castról
Když přidáš k 80-ti (třeba) 30 kW se kterými výrobce nepočítal, tak na ten výkon nebude dimenzovaná spojka, převodovka, brzdy....
A třeba VW je pověstný tím, že určité díly v autě jsou "spočítané tak akorát". A vím že u určitých modelů/motorů musel VW sám snížit výkon i krouťák, aby vydržela převodovka. No ale kdo chce kam....
A jinak, nechápu otázku ohledně Millerse a "fejku". Ono pokud špekukuješ takto, tak by možná pro Tebe byl nejlepší Castról
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ano, je to tak jak píše Pitris.
Hlavně mě fascinuje, že potřebu "čypovat" mají nejvíc majitelé VAGu. Ale blbé zpřevodování se tím asi moc nevylepší...
Ten fake Millers už radši ani nebudu komentovat.
Hlavně mě fascinuje, že potřebu "čypovat" mají nejvíc majitelé VAGu. Ale blbé zpřevodování se tím asi moc nevylepší...
Ten fake Millers už radši ani nebudu komentovat.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
..ale aspoň, že to ladil profituning PP (Šoltýs s Cehulom tieto koncernové dízle naozaj vedia odladiť kvalitne.. dokonca nebojím sa povedať, že tie motory sa v celom spektre ot. správajú lepšie ako s fabrickým eko-zmršeným nastavením). Samozrejme v rámci rozumných hraníc a tolerancií..
Rozhodne by som ale nedal "chipovať" napr. najnovšie "EKO-motory" 1,5 a 2,0TSi. V tých je už toľko eko-kurvítok, tak agresívne "eko" zameraný manažment procesov motora, GPF, vypínanie valcov, millerov cyklus a iné, že sa len modliť aby to prežilo záruku bez problémov a nie to to celé ešte testovať zvyšovaním výkonu a hlavne akýmkoľvek zasahovaním do toho "chaotického" komplikovaného manažmentu motora.
Rozhodne by som ale nedal "chipovať" napr. najnovšie "EKO-motory" 1,5 a 2,0TSi. V tých je už toľko eko-kurvítok, tak agresívne "eko" zameraný manažment procesov motora, GPF, vypínanie valcov, millerov cyklus a iné, že sa len modliť aby to prežilo záruku bez problémov a nie to to celé ešte testovať zvyšovaním výkonu a hlavne akýmkoľvek zasahovaním do toho "chaotického" komplikovaného manažmentu motora.
..tu by som dodal, že dnes už aj napr. kórejci chodia na chiptuning ako na bežiacom páse (či dízle, či benzíny).. a rastúci trend badať už aj u JAPan áut.lefort píše: Hlavně mě fascinuje, že potřebu "čypovat" mají nejvíc majitelé VAGu.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Majú takéto testy výpovednú hodnotu?
https://youtu.be/wW_rfWZlf7c
Vyhral Liqui Moly, ale na tomto fóre som ešte nevidel nikoho túto značku odporúčat.
https://youtu.be/wW_rfWZlf7c
Vyhral Liqui Moly, ale na tomto fóre som ešte nevidel nikoho túto značku odporúčat.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
ako Pitris napísal, brzdy-brzdy-brzdy. prevodovka možno pôjde prvá do pá-pá, na take palby nieje stavaná.
nieje problém rozbehnúť auto cez výkon ale ho zastaviť. v tomto prípade to sedelo na 100%. bol to passat synchro - rozbehlo sa to veľmi dobre ale keď už brzdiť tak aj "očami"....jednoducho sériovky nestíhali. ale "Říďo" to chcel skusit, tak som mu to tam dal- aj keď nie na dlho.
na tých 7-8 tis čo meníš olej je jedno aku značku dáš- hoci aj "rozpustenu bravčovu masť"...
nieje problém rozbehnúť auto cez výkon ale ho zastaviť. v tomto prípade to sedelo na 100%. bol to passat synchro - rozbehlo sa to veľmi dobre ale keď už brzdiť tak aj "očami"....jednoducho sériovky nestíhali. ale "Říďo" to chcel skusit, tak som mu to tam dal- aj keď nie na dlho.
na tých 7-8 tis čo meníš olej je jedno aku značku dáš- hoci aj "rozpustenu bravčovu masť"...
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Brdzy su tam komplet z RS 312/282mm ATE powerdisc plus dosky ATE ceramic, brzdi to piankooo
Povodne boli 280/256mm, to uznavam by uz bolo horsie.
Prevodovka je dlhy 5kvalt, ktory davaju aj do aut kde je cez 250PS, motor CAYC po 11/2010 ma vyhodu, ze tam je od vyroby jednohmota, spojka LUK aj so zotrvacnikom uz menene
Tych 150 koni to zvladne bezproblemov.
Inak dnes som porovnaval viac olejov a co poviete na Ravenol VSW 0W-30?
TBN 7,6, ani jeden olej nemal viac, niektore to nemaju ani zverejnene, pozeral som vsetko VW 507.00.
Pour point az -60, Sulfate ash len 0,68.
Porovnaval som (vsetko 0W/5W 30):
Liqui Moly TOP Tec 4200
MOTUL 8100 CLEAN X
MOTUL Specific 504 00 507 00
Castrol Edge Professional LL
Millers Oils EE Longlife
Millers Oils Trident
Millers Oils XF
Mobil 1 ESP Formula
Mobil 1 ESP FORMULA
Mobil SUPER 3001
RAVENOL SMP
Ravenol VMP
RAVENOL VSW
Shell HELIX HX8
Shell Helix Ultra ECT C2/C3
Shell Helix Ultra Professional AV-L
Total QUARTZ Ineo Longlife
VALVOLINE Synpower XL-III
Yacco LUBE DE
Tak sorry Total Quartz ma dokonca 8,7
Povodne boli 280/256mm, to uznavam by uz bolo horsie.
Prevodovka je dlhy 5kvalt, ktory davaju aj do aut kde je cez 250PS, motor CAYC po 11/2010 ma vyhodu, ze tam je od vyroby jednohmota, spojka LUK aj so zotrvacnikom uz menene
Tych 150 koni to zvladne bezproblemov.
Inak dnes som porovnaval viac olejov a co poviete na Ravenol VSW 0W-30?
TBN 7,6, ani jeden olej nemal viac, niektore to nemaju ani zverejnene, pozeral som vsetko VW 507.00.
Pour point az -60, Sulfate ash len 0,68.
Porovnaval som (vsetko 0W/5W 30):
Liqui Moly TOP Tec 4200
MOTUL 8100 CLEAN X
MOTUL Specific 504 00 507 00
Castrol Edge Professional LL
Millers Oils EE Longlife
Millers Oils Trident
Millers Oils XF
Mobil 1 ESP Formula
Mobil 1 ESP FORMULA
Mobil SUPER 3001
RAVENOL SMP
Ravenol VMP
RAVENOL VSW
Shell HELIX HX8
Shell Helix Ultra ECT C2/C3
Shell Helix Ultra Professional AV-L
Total QUARTZ Ineo Longlife
VALVOLINE Synpower XL-III
Yacco LUBE DE
Tak sorry Total Quartz ma dokonca 8,7
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
U Totalu pozor na to jak starý je katalogový list. Už se mi stalo, že Total s klidem nechal obchodní název a změnil (k horšímu) složení a parametry.
Takže je potřeba se dívat přímo k Totalu na poslední verzi katalogového listu a voila - parametr TBN tam už uváděn není - proč asi.
http://www.lubs-products-database.total ... 3000/23446
Aneb Totalu bych se radši vyhnul, kupuješ totiž zajíce v pytli od firmy, která se nechová k zákazníkům příliš solidně.
Takže je potřeba se dívat přímo k Totalu na poslední verzi katalogového listu a voila - parametr TBN tam už uváděn není - proč asi.
http://www.lubs-products-database.total ... 3000/23446
Aneb Totalu bych se radši vyhnul, kupuješ totiž zajíce v pytli od firmy, která se nechová k zákazníkům příliš solidně.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Vďaka.
Potom ten Ravenol VSW je top pre VW 507.00.
Len škoda, že neviem dohladat ake ma TBN Shell c2/c3 resp. AV-L je to to iste.
Potom ten Ravenol VSW je top pre VW 507.00.
Len škoda, že neviem dohladat ake ma TBN Shell c2/c3 resp. AV-L je to to iste.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ravenol je fajn už proto, že se nebojí uvádět parametry.
Vždy výborný je i Mobil1, ale tam je to s dohledatelností parametrů horší. Momentálně mám v obou autech Ravenol.
Vždy výborný je i Mobil1, ale tam je to s dohledatelností parametrů horší. Momentálně mám v obou autech Ravenol.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Na Slovensku ale nejde kúpiť.
Ono ešte parametry ma dobre Mannol 7715 OEM s TBN 7,58, 5l za 20e.
Ono ešte parametry ma dobre Mannol 7715 OEM s TBN 7,58, 5l za 20e.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Šel si na to poctivěji než jsem si myslel Sorry, zřejmě víš že dobrý "chip" není jen o zvednutí tlaku turba.cayc píše:Brdzy su tam komplet z RS....
Jinak když chceš TOP olej, tak hledej mezi značkami Ravenol, Millers, Mobil1, Amsoil, Redline, Penrite, nebo třeba Yacco. Trošku problém je v dostupnosti některých značek v Česko-Slovensku, a potom taky že tam máš DPF a je potřebný olej C3....
Ovšem znovu tady zmíním že (a hlavně při kratších jízdách) je alfou a omegou často měnit olej, a pro (jakýkoliv) motor je lepší i levnější / běžný olej měněný po 7 tkm než tam nechat 10 (nebo víc ) tkm superolej.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
to cayc:Ravenol VSW 0w-30 4+1 litr mám objednaný už týden na dufy.cz a zatím je ticho po pěšině,tak nevím,ted mám v motoru Shell AV-L Prof.0w-30,motor s ním je všech režimech chodu šustivější,to s Mobilem1 ESP nebylo.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km