VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

A jinak - i Yacco dělá olej "proti LSPI". Ale ten když už, tak až po záruce. Nemá VW normy. Ovšem nejlepší lék proti LSPI je motor nepodtáčet !!! A ne po ohřátí, ale po prohřátí využívat i horní půlku otáčkového spektra :wink:
mj
Příspěvky: 76
Registrován: pon srp 31, 2009 19:30

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od mj »

Mám trocha času, aj olej s filtrom...

...auto - len dlhšie trate mimo mesto - (YETI 2.0 TDI CR) od nova 5x výmena oleja po 15 tis. km, potom prechod na výmenu po 10tis.km...aktuálne má máličko nad 100 tis.km... má význam urobiť jednu výmenu navyše po 2 tis.km, alebo je to zbytočné?

ďakujem!
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Při udávané (a zrychlené) frekvenci výměn mi to přijde zbytečné.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

Vidím to rovnako.. v tomto prípade prakticky zbytočnosť.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

to mj: A klidně zůstaň i toho oleje co máš v podpisu :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
mj
Příspěvky: 76
Registrován: pon srp 31, 2009 19:30

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od mj »

vďaka!
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
cayc
Příspěvky: 134
Registrován: ned dub 12, 2020 16:12

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od cayc »

4x som menil po 20 000km, tak 4x po 15 000km. Teraz mam 6000km, mam olej aj filter k dispozicii, vymeniť?
Potom by som prešiel na výmeny po 10 000km.
Auto jazdilo posledných 6000km len dlhé trasy.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

A těch 4 x 15 tkm se jezdilo jak? Krátké nebo dlouhé jízdy?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
cayc
Příspěvky: 134
Registrován: ned dub 12, 2020 16:12

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od cayc »

mesto 30%, mimo 60%, dialnica 10%
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Byť jsem čekal odpověď spíše jak a ne kde, tak tou výměnou po 6-ti tkm nic nepokazíš. Ba právě naopak....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
cayc
Příspěvky: 134
Registrován: ned dub 12, 2020 16:12

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od cayc »

Ospravedlnujem sa, jazdim dost aj v otackach, uzivam si jazdu, ide to dobre a nic to nezere...
Olej som nakoniec vymenil a spekulujem aky bude dalsi po 5000km.
Teraz som dal Shell ECT C2/C3 0W-30.
Poradte nieco kvalitnejsie.
Auto je 1.6 TDI s DPF plus chip 110kW norma podla Skody je VW 507.00.
Pozeral som Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 a Motul Specific 504 00 507 00 5W-30.
Takisto aj Millers Oils XF Lonf Life 5W-40 ale ten ma normu len 505.01 ale je aj zaroven ACEA C3-10.
Millers ma ale tri oleje XF EE a Trident...
A tiez aj Yacco LUBE DE 5W-30.
A este aj Mobil1 ESP FORMULA 5W-30.
Zatial olej neberie ani deci na vymenu (predtym 15t teraz 5-7t).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

cayc píše:Auto je 1.6 TDI s DPF....
S tímto si olej moc vybírat nejde :x
Ten Shell ECT není špatný, spíš i naopak, ale třeba ten Mobil1 5w30 ESP bych řadil trošku výš. Anebo Ravenol VMP 5w30 nebo Amsoil European Car Formula 5w30 Improved ESP Synthetic
Jestli 5w40, tak např. Millers EE, Ravenol VMO nebo Yacco VX 1000 FAP....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
cayc
Příspěvky: 134
Registrován: ned dub 12, 2020 16:12

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od cayc »

Vdaka. Co sa tyka 5W-40 Millers XF je lacnejsi o 20eur ako EE, co nanho povies?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Millers oils XF je taky dobrá volba, ale jestli 5w40 a hlídáš cenu, tak dej Repsol 505.01.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

celkom by ma zaujimalo ako časom dopadne ten motor, prevodovka keď si ho "fúkol" na 150 ps zo 110 ps. čo na to turbo, čerpadlo, vstreky,DPF, kluka, ložiska ,atd.....
za mna radšej 2,0 TDi v tom výkone - fabrickom
možno som to spomínal, pred dlhým časom sme čipli 1,9 PD 136 ps na 160 ps, na tu dobu to išlo jak z praku, ale vstreky dostavali na hubu- po 2 vymenených to išlo von. Čip robený cez autorizak- žiadny garazista.
Odpovědět