VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Atomium do každého motoru :twisted:
Zvláště pak, když průměr některých jeho částic je 60 µm a filtr zachytí už 15 µm :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
casey

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od casey »

Nevite prosim nekdo jakou hodnotu C3-? ma Valvoline All Climate? Nikde jsem toto nenasel. Pitris v nejakem vlaknu psal, ze se z nejakeho narizeni EU ani nesmi uvadet, ale u hodne oleju se o tom i tady pise.
Jak je to vlastne s hodnotou C3-x obecne. Vim, ze se jedna o normu vyzadujici vozy s DPF a bez C3 uz ani zadne oleje nejsou. Co jsem zde procetl, tak se jedna o rok schvaleni a cim je toto cislo vyssi, tim lepe a doporucují se zde oleje C3-10 a 12, jejiz aditiva jsou lepsi. Znamena to, ze dnes schvaleny olej bude mit take cislo C-12, nebo snad 19? A pri nesplneni nejakeho kriteria se muzou certifikovat dle normy nizsiho roku a obracene v pripade certifikace na C3 v roce 2008 a splneni kvalitou svych aditiv i treba C3-10 se mohou recertifikovat? Mozna pisu blbosti jen z nepochopeni celeho principu. Muzete to nekdo vysvetlit, pripadne odkaz na nejaky clanek?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Jsou i oleje bez C3 (A3/B3/B4) ale je fakt že s normou VW 505.01 už (snad kromě jediného) nejsou. (Teda jestli Ti jde o VW TDI-PD; a s 504/507 jsou všechny C3)....
A ano, ono číslo za C3 je rok schválení, resp. podle z jakého roku normy ACEA je olej certifikován. Jestli si pamatuji, tak u té C3 byly roky 04, 07, 08, 10 a dále 12, 14, a teď i 16 (každý rok se neschvaluje).
Řekl bych, že oleje s C3-08 (a nižší) už k dispozici nejsou; a info že při schválení od r. 2010 jsou použita jiná (lepší) aditiva jsem převzal od p. Vejvody z Millers oils.
To že by se ten rok (tuším kvůli jakémusi nařízení EU) neměl uvádět tu pro změnu napsal alfi, ale zrovna třeba "jeho" Yacco nebo ten Millers měly kdysi psáno C3-12.

Edit: A napsal bio že je už i 16 s revizí 18.
bio píše:ACEA 2016 revize 2 prosinec 2018
https://www.acea.be/uploads/news_docume ... _REV_2.pdf
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Badunclesam
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 09, 2017 23:35

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Badunclesam »

Prosím Vás o pomoc, rád bych zkusil jiný olej do své O1 1.9TDI PD AXR (74kW), doteď jsem používal Repsol Elite 5w40, ale rád bych zkusil něco jiného (nejlépe v 5W40 a v normě 505.01), máte prosím tip? Děkuji :wink:
Honda Accord 2005 CL9 2.4i 140kW
Volkswagen Touran 1T3 2013 2.0TDI 103kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

No tak zkus něco jiného (nejlépe v 5W40 a v normě 505.01) :)
TŘEBA Yacco VX 1000 FAP, Valvoline All Climate, Eni i-Sint MS, Texaco Havoline S, Aral HighTronic, Petro-Canada Synthetic nebo třeba Sunoco Synturo Xenon.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Jerry3 »

Přičemž zrovna oleje řady Repsol Elite patří k těm hodně povedeným. :wink:
Ipanema
Příspěvky: 26
Registrován: úte dub 17, 2018 6:30

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Ipanema »

Zkusím zde subjektivně napsat jedno "srovnání" čtyř olejů v motoru 1.4 TSi, pokud mi to od boku potvrdíte, udělám výměnu oleje. Všechny oleje kupuji na českých e-shopech.

Měl jsem v autě Mobil New Life 0W-40, Valvoline SynPower 5W-40 a Millers Oils Nanodrive EE 5W-40. Se všemi jsem byl, řekl bych, spokojen. Teplota olejů i při vyšších rychlostech po silnici nešla nikdy nad 107°C. Zahřátí oleje stejné, zvuk motoru subjektivně stejný. Dolití olejů skoro žádné, výměny okolo 9000km. První zmíněný mi přišel nejřidší. (Dokonce se mi jednou stalo, že když jsem s ním jel 800km v tahu, tak se mi ozvala kontrolka oleje na budících. Zastavil jsem, půl hodiny počkal a jel bez kontrolky dál. Pak po jízdě jsem olej dolil, ale né víc než 0,4l do max. naplnění. Bylo ho tam málo, ale při změření vychladlého motoru měrkou, byla hladina přesně 1mm pod polovinou mezi ryskami.)

Asi před 3000km jsem do auta nalil Motul 8100 X-CESS 5W-40. Proto píšu. Subjektivně nevidím v hlučnosti motoru žádný rozdíl. Příjde mi ale nejhustší ze všech mnou zmíněných. Opravdu o dost.

Když přijedu s autem na místo a při teplotě 90°C voda/ 97°C olej změřím měrkou hladinu oleje a pak znovu podruhé asi za 15 minut, tak takřka celá náplň je zpět ve vaně u nahoře zmíněných olejů. Mobil1 skoro okamžitě do 5 minut. Ale s Motulem olej klesá do vany dvojnásobný čas. Laicky se ptám, je to v pořádku?

Příjde mi, že start nezahřátého motoru (start vždy při teplotě cca. 11-12°C ve všech měsících) je doprovázen u posledního oleje i hlučností řetězu a napínák než napne řetěz, tak to trvá slyšitelně déle s tímto olejem.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Záleží dost na průběhu viskozitní křivky, ovšem někdy se stane že i dobrý olej (a to ten Motul je) si s daným motorem "nesedne". Ovšem z toho že nesteče tak rychle po vypnutí motoru bych žádný závěr nedělal, bo může mít trošku jiný aditivační balíček....
Zkusil si ho, nelíbí se, dej jiný....
Ty tři další jsou ale taky gut, a motoru se podle toho co píšeš asi líbí víc :) Zůstaň tedy u některého z nich - Millers oils EE je sice C3, což ale při výměně po 9-ti tkm zas až tak nevadí. Je však dražší.
Mobil1 NewLife 0w40 je super, ale když starty celoročně při asi +10-ti stupních, tak je nula zbytečná....
Asi bych dal Valvoline SynPower....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ipanema
Příspěvky: 26
Registrován: úte dub 17, 2018 6:30

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Ipanema »

Díky za zprávu. Je to jak píšeš - zkusil jsem a možná autu ano, ale mně se nelíbí. To stékání zpět při chládnutí motoru jsem řešil nejvíc. Spolu se zvýšeným řachtáním řetězu (což může být i rozvody a né olejem), to přisuzuji hustotě. Olej je skoro jako řídký med nebo těsto na palačinky. Těžko to popsat, ale s hustotou jiných olejů, je to zcela jinde.

Vybral jsem si ho ale právě kvůli jeho tabulkovým číslům a syntetickým esterům.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Pokud v něm jsou opravdu estery, tak by to vysvětlovalo pomalé stékání, bo "lepí".
Ale ty estery jsou u něho jednou zmíněny, podruhé ne. I v TL :( A mám pocit že tu onehdy Shi zmiňoval že podle rozborů jich je tam skutečně minimum, a že v tomto směru je na tom líp třeba Shell Helix Ultra.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ipanema
Příspěvky: 26
Registrován: úte dub 17, 2018 6:30

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Ipanema »

Pitrisi, Millers je sice drahý, uznávám, ale není u něho ta C3 jedno, když je to C3-10 nebo C3-12? Oni v normálních penězích žádnou syntetickou A3/B4 nemají.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Však jsem napsal že to zas tak nevadí....
A u Millerse by si A3 musel hledat buď v "racing" olejích, řadě Trident nebo v SAE 10w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

jojto píše:Dnes som riesil trochu pretiahnuty interval vymeny oleja. O 40.000km (na naplni najazdene 55.000km, olej neviem). Ze nebolo kedy. Je to Caddy Life 1.9 TDI 55kW r. 2009. Hydrostely permanentne hrkocu :cry:
Majitel je VŮL :oops:
Na 2 tkm dát nový olej na proplach. Asi už to máš hotový, ale tady by se před vypuštěním té min. trojnásobně přejeté "sračky" dal použít i nějaký čistič....:idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od NOVON »

Taky jsem nedávno menil 5W30 LL olej u O2 TDI,sice "jen" po 28 tis km,ale pekný humus.Uplne řídký jak voda a drhnul mezi prsty.Šel tam klasický 5w40 s 505.01 a zmenil jsem mu diagnostikou promenný interval na pevný po 15 tis.km.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Adko13
Příspěvky: 31
Registrován: pát zář 06, 2013 19:24

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Adko13 »

Caute od g.o motora som používal olej 5w40 yacco klasický aby sa urobil čo najlepší záber som nepoužíval oleje s pao a ester, 3x som použil zabehovy olej na prvých 1000km, potom som dal klasický a urobíl cca 5000km a teraz menín, zaujíma na len názor či už dať 5w50 od yacca mám ho pripravený alebo použiť ešte klasiku 5w40 ktorú som dával?

Motor 1.8t ( nové piesty, ložiská atď) 100ps na valec

V olejovom chladiči mi ale stále olej ostane, nevadí ak sa ťa náplň premiesa ? V chladiči môžu byť tak 2dc oleja ( ak by som ho chcel vyliať je potreba demontovať naraznik atď a to je u mňa dosť zložité)

Ďakujem za radu
Odpovědět