VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Jerry3 »

Dobrý to žák, resp. následovník! :D :lol: Teď už mohu v klidu hlavu složit... :twisted:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Durex »

Oooo toť velká pocta. Hned se mi dělá líp:-)
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jozef
Příspěvky: 71
Registrován: sob úno 09, 2019 21:39

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Jozef »

Ako podla mna ked motor ide tichsie tak ide lepsie nie? :D a radost mi urcite nepokazil :D :D :D
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Durex »

To někdy není úplně pravda. Třeba když "neslyšíš" ventily a myslíš si, že menší vůle je lepší...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Pokud motor po výměně oleje ide tichsie, tak je to proto že nový olej je "hustší" (i pokud stejná SAE) než ten starý který je palivem naředěný.
A "hustší" olej lépe dotěsní vůle -> proto motor ide tichsie....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od NOVON »

Durex píše:Oooo toť velká pocta. Hned se mi dělá líp:-)
No to teda urcitě musí :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od NOVON »

Pitris píše:Pokud motor po výměně oleje ide tichsie, tak je to proto že nový olej je "hustší" (i pokud stejná SAE) než ten starý který je palivem naředěný.
A "hustší" olej lépe dotěsní vůle -> proto motor ide tichsie....
Mno u benzínu ano..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Ital »

Tady bych s Durexem nesouhlasil, že se pozná jen velký rozdíl viskozity. Já tedy poznám rozdíl v chodu motoru (více či méně) s každým stupněm oleje, který jsem porůznu vyzkoušel (0W-20, 5W-30 snížená v., 5W-30 normální v., 5W-40, 10W-40, 15W-40, 15W-50). Počítám jen modernější motory a oleje, nějaké M6AD nebo M5AD 20W-30 mě kdysi nezajímalo. Dokonce zohledňuji reakce motoru při výběru viskozity oleje. Vychází mi, že pro zánovní motor neberoucí olej je 5W-30 norm. v. vhodná, pro atmosféru s rezervou. Čtyřicítku už bych tam dneska necpal. Vyšší viskozity jen od nějaké spotřeby oleje a u specifických motorů. Naopak 0W-20 mi přijde nedůvodný za všech podmínek.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2266
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tonny »

Nejsem žádný specialista na motory, jen se zajímám, nemohu radit. Maximálně popsat své zkušenosti.

Ve SM č. 20/19 jsem se na str. 8 dočetl o novém motoru 1,5TSI: "Vnitřní tření ve válcích se podařilo snížit díky speciálnímu honování, kdy dochází ke vzniku mazacích mikrotrhlin, ve kterých se drží olej (používá se "řídší" 0W-20). Tím se výrazně zmenšuje opotřebení pístních kroužků. Díky povlaku, který se do válce nanáší ve formě plazmy, se také zlepšuje odvod tepla. Snižuje se tak riziko samozápalů a klesá i opotřebení při studených startech."

Tady bude ta řidina asi opodstatněná, těžko říci, jakou budou mít tyto motory životnost.

Vím, že se 0W-20 doporučuje do motorů HEMI, kvůli vypínáním válců, nevím ale proč.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Ital »

Dvě věty v ůvodu přesně platí i o mně :)
Nicméně, z toho co jsi popsal mi taknějak vychází: co všechno automobilka dělá pro to, aby se motor mohl mazat olejem 0w-20 a nějak to fungovalo i u turbomotoru.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Jo. Tak možná akorát během záruky, a kvůli debilním ekonormám co vymysleli ty zelený politický karikatury v Bruselu :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od NOVON »

tonny: U toho 1.5 TSI je to vypínani válců taky.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2266
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tonny »

Ano, vypíná pod 85Nm, jen nevím, jaké je honování nebo další důvod u HEMI. Chápu řídký olej při vypnutí válců, aby měli co nejmenší odpor, když se nechají vléct. Proto i volnější kroužky a další technické "vymoženosti".
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Tak. Volnější motor, větší vůle.... Úplně "ideální" :( na nízkoviskózní 0w20-ku s HTHS 2,7 :oops: A když se to prohřeje delší jízdou, to je potom "papačka-hrkačka" :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2266
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tonny »

Vždyť to má mikrotrhliny, ve kterých se drží olej tak přeci nepotřebuješ vysokou HTHS! :D
Dej si tam Atomium nebo něco podobného a máš vymalováno. Časem možná zjistí, že se ty mikrotrhliny něčím zapečou, to už bude po záruce. Ještě že to má volné kroužky. (Jen mé dohady.)
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Odpovědět