VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
No asi ne no, docela mě i překvapuje, že je to v balení 5 litrů . Že by truck měl v motoru 4,5 litru oleje? Asi ne jasan, to bude na dolévání??? A cena za 5 litrů do 6 stovek taky celkem běžná. Co by to mohlo udělat s benzínem?
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ono jsou i oleje pro osobáky v balení 208 litrů
Vždycky je lepší nějaký (motorový) olej v motoru jak žádný. Ale olej pro náklaďáky je jiný. Je jinak aditivován - pro jiné jízdní podmínky. Většinou start a několik hodin je motor v běhu. Kdežto malej benziňák hodně startů a spíš kratší jízdy. A ten motor je taky jiný. Jiné otáčky, jiné pístové rychlosti, jiné tlaky i jiný krouťák. Navíc rozdílné množství oleje v motoru.... A ještě si dovolím citaci:
Vždycky je lepší nějaký (motorový) olej v motoru jak žádný. Ale olej pro náklaďáky je jiný. Je jinak aditivován - pro jiné jízdní podmínky. Většinou start a několik hodin je motor v běhu. Kdežto malej benziňák hodně startů a spíš kratší jízdy. A ten motor je taky jiný. Jiné otáčky, jiné pístové rychlosti, jiné tlaky i jiný krouťák. Navíc rozdílné množství oleje v motoru.... A ještě si dovolím citaci:
Do té Okty 1.6i patří olej s normou A3 a pokud možno i s VW502.00 nebo 501.01. SAE bych volil 5w40 při častých/zimních startech, jinak v pohodě vyhoví i 10w40. Dá se za pět stovek i s filtrem. A měnil bych při popojížďkách po/do 10-ti tkm, nebo u delších jízd do max. 15-ti tkm !!František Smíšek píše:....oleje pro kamiony nemají dostatečnou disperzační přísadu proti usazování „studených kalů“, což je karbon emulgovaný s vodou ze splodin hoření, vznikající a hromadící se ve studeném oleji při provozu „stop and go“....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Chci se poptat. Mám Golfa 1,4TSi 92kw. Jsem po první garančce, tj. 2 roky (najeto 28tis). Dvě výměny oleje jsem dělal před garančkou mimo origo servis. Při první výměně jsem tam nechal dát Shell Helix Ultra C2/C3 0W3, při druhé Total Quartz 9000 5W40 a při garančce mi umožnili vlastní olej a protože musel bý LL olej tak jsem tam nechal dát stejný jako při první výměně tj. Shell C2/C3. Pořád přemýšlím jestli mezi garančkami kdy tam musí jít LL olej dávat stejný jako při garančce - to bych zůstal u Shellu C2/C3 nebo možná AVL 0w30. Ale v těch mezivýměnách zvažuji buď používat stejný tj. LL nebo dávat 5W40 - buď Total nebo třeba opět Shell buď HX8 nebo Ultra 5W40. Teď po výměně z Totalu na LL Shell mi přijde, že mám o cca 2-3 desetiny nižší spotřebu (srovnávám stejný úsek co jezdím do práce na palubáku- po garančce jsem ještě netankoval tak podle tankování nemůžu zatím porovnat). Pneu mám stále zimní.
Co jsem teď našel tak viskozita 40°/100°/TBN
HX8 5W40 81,34/13,42/10,97;
Ultra 5W40 81,36/13,4/10,89;
0W30 AVL 59,8/11,8/8,86;
0W30 C2/C3 60,08/11,84/8,81
Ješte i Total 5W40 energy co tam na jeden interval byl: 90,7/14,79/9,91
Z toho mi vychází pokud zůstat u LL tak asi 0W30 AVL a pokud v mezidobí dávat 5W40 tak asi HX8. A na ten bych asi přešel i u Astry G 1,7DTi kde dlouhodobě používám Total Quartz 5W40 energy nebo neenergy jak kdy. Co autu dopřát? Stále stejný olej tedy LL měněný co 10 tis km i méně, nebo 2x 5W40 a 1xLL?
Ještě jsem koukl do mazacího plánu Shell a tam C2/C3 uvádí jako prémiový a AVL jako použitelný.
Co jsem teď našel tak viskozita 40°/100°/TBN
HX8 5W40 81,34/13,42/10,97;
Ultra 5W40 81,36/13,4/10,89;
0W30 AVL 59,8/11,8/8,86;
0W30 C2/C3 60,08/11,84/8,81
Ješte i Total 5W40 energy co tam na jeden interval byl: 90,7/14,79/9,91
Z toho mi vychází pokud zůstat u LL tak asi 0W30 AVL a pokud v mezidobí dávat 5W40 tak asi HX8. A na ten bych asi přešel i u Astry G 1,7DTi kde dlouhodobě používám Total Quartz 5W40 energy nebo neenergy jak kdy. Co autu dopřát? Stále stejný olej tedy LL měněný co 10 tis km i méně, nebo 2x 5W40 a 1xLL?
Ještě jsem koukl do mazacího plánu Shell a tam C2/C3 uvádí jako prémiový a AVL jako použitelný.
Naposledy upravil(a) Escort dne úte dub 09, 2019 20:27, celkem upraveno 1 x.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pokud si ochoten měnit olej co 10 tkm, motoru je v podstatě jedno jaký zvolíš. Bude mu dobře s tím i tím.... Ale už jsme to probírali - trošku vhodnější by byl olej VW 502.00 s A3. Ale pokud si ochoten měnit olej co 10 tkm, motoru je v podstatě jedno jestli LL nebo neLL Shell i Total jsou
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Vrtal ve mně červík jestli nevadí, když se při střídání viskozit při výměnach vždycky trocha starého s jinou viskozitou dostane do nového a nebylo by tudíž lepší zůstat u jedné viskozity.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Také měním viskozity,při garančce (na zimu)Total 0W-30,mimo(na léto) MO 5W-40 CFS NT.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Nebylo, neboť reálná hodnota viskozity starého oleje je jednak neznámá (bez ohledu na deklarovanou hodnotu původně použitého nového oleje), jednak toho starého oleje nemusí být ani tak trocha, jako - v některých případech, resp. v případě některých motorů - poměrně dost. Tedy je vcelku jedno, co bylo v motoru doposud.Escort píše:...trocha starého s jinou viskozitou dostane do nového a nebylo by tudíž lepší zůstat u jedné viskozity.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jen pro zajímavost pánové, kdo se vyzná v průserech VAGu, Jerry by možná taky mohl vědět. Kdy přišli s tou svojí "slavnou normou," že motor může mít spotřebu oleje až 1 litr na 1000 km? Vím, že to bylo na začátku tisíciletí a podle mě to byl následek průšvihu s motorem 2.0 MPi 85 kW, kde určitá série motorů měla nasazené pístní kroužky obráceně, takže tímhle jenom kryli své průsery při výrobě.
Měl jsem zajímavou diskuzi, o 1.6 MPi 75 kW, provozovaná na LPG, motor má podle majitele a jejich mechanika spotřebu oleje v normě, 5 litrů na 10t km. najeto to má přes 300 tisíc km. No jako tohle doma mít, tak to už dávno letělo baráku.
Měl jsem zajímavou diskuzi, o 1.6 MPi 75 kW, provozovaná na LPG, motor má podle majitele a jejich mechanika spotřebu oleje v normě, 5 litrů na 10t km. najeto to má přes 300 tisíc km. No jako tohle doma mít, tak to už dávno letělo baráku.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Tady se nemusí olej vůbec měnit. Stačí občas filtr.PavelRS píše:Měl jsem zajímavou diskuzi, o 1.6 MPi 75 kW, provozovaná na LPG, motor má podle majitele a jejich mechanika spotřebu oleje v normě, 5 litrů na 10t km.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To měla jako max povolena Š 1000 MB. A patřilo to mezi tisíc malých bolestí. U koncernu VW se tomu teď říká "Náskok díky technice"PavelRS píše:....spotřebu oleje až 1 litr na 1000 km?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
ja si to predstavujem ako reklamaciu na bicykel - ze kazde rano ma prazdne duse.. a predajca povie ze je to ok..
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
páni, táto norma je zdá sa v móde všeobecne. A už dosť dlho . Ja to mám v príručke tiež u anglickej toyoty z 96-teho.
Myslím , že to bol taký alibizmus.
Myslím , že to bol taký alibizmus.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
1 litr na 1000 km!!?
To nemel ani Fred Feuerstein!
To nemel ani Fred Feuerstein!
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Že by deutsch Flinstone byl Feuersteinnr.on píše:Fred Feuerstein
Nebo si myslel Reuvena Feuersteina - což byl izraelský klinický, vývojový a kognitivní psycholog; ovšem co ten by měl se spotřebou oleje jako zweitakt
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
No a oproti tomu obě mé nafty s najezdem přes 300 tis km olej neberou,resp. max 2 decky za 10 000 km.Pitris píše:To měla jako max povolena Š 1000 MB. A patřilo to mezi tisíc malých bolestí. U koncernu VW se tomu teď říká "Náskok díky technice"PavelRS píše:....spotřebu oleje až 1 litr na 1000 km?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw