5W-30 x 5W-50

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
vv81
Příspěvky: 1
Registrován: stř pro 01, 2021 9:59

5W-30 x 5W-50

Příspěvek od vv81 »

Dobrý den, předem se omlouvám za laický dotaz.
Mám VW Polo, 1.2 benzín, r.v. 2008. Auto jezdí zcela běžné, kratší trasy. Vždy jsem používal olej 5W-30, nyní mi byl doporučen olej 5W-50.
Můžete mi prosím poradit zda to je OK, případně zda to bude mít pro motor nějaký přínos?
Moc díky.
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: 5W-30 x 5W-50

Příspěvek od rosso »

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 5W-30 x 5W-50

Příspěvek od Pitris »

No co už. Jednoho dne bude přesunuto....
1.2 benzín, r.v.2008. Je to ještě HTP?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: 5W-30 x 5W-50

Příspěvek od Zajda »

HTP to pořád je, ale mělo by jít o modernizovanou verzi s tepelným štítem u katu, kde olej nedosahuje až tak závodních teplot :-)
https://www.auto.cz/trivalec-1-2-htp-op ... uje-101010
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 5W-30 x 5W-50

Příspěvek od Pitris »

Pokud je to tak, nebudou s tím Polem dlouhé jízdy a není zvýšená spotřeba oleje, tak by olej 5w50 byl zbytečný, protože oproti 5w30 (ten by měl mít než ACEA C3 radši A3, a NESMÍ být A5 nebo C2) je olej při provozní teplotě motoru o dost víc viskózní (napsáno zjednodušeně -> hustý). Když už změnu z té 5w30, tak 5w40 (radši A3 než C3, a líp když VW502.00). Neméně důležitý je ale i interval výměny !! a měl by být po / do 15-ti tkm (ale spíš dřiv a jestli velké procento jen krátkých jízd tak i po 10-ti tkm), nebo po 1 roce MAX.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět