VW 508.00 (0W-20)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od skodovkar »

Jerry3 píše:Luboši, je vidět, že o tomhle víš kulový. :cry:
Pokud tě to vůbec zajímá, začni třeba tím, že si zjistíš, co byla a proč vůbec v MB existovala "repasní dílna motorů". :idea:
Ani tehda se k tomu nikdo nepřiznal a tím spíše už dnes vůbec nic nedohledám. Exportní kusy, které se dostaly shodou okolností na tuzemský trh na tom bývaly lépe. Tím spíše, když se budeme bavit o 110R, kterých bylo vyrobeno za 10 let jen 57k kusů.
Pokud jsi koupil tubus, tak toho moc nenaděláš, ale pokud si můžeš vybírat z určitého množství válců a pístů, tak to lepší dáš dohromady a zbytek je pro naše trhy. Ale už dost OT.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Jerry3 »

Tátův bratranec tomu v 80. letech šéfoval.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Pitris »

0w20 VW508/509 https://www.oleje.cz/p/mobil-1-esp-x2-0w-20-1-l--21242 Já bych si to ale do auta nedal :x bo ekologie dostala (a tady už absolutní) přednost :evil: :arrow: ...."byl vyroben tak, aby prodlužoval životnost a udržoval účinnost systémů pro snížení emisí u vznětových i zážehových automobilových motorů".... :roll:
....lze použít pouze ve vozidlech, pro něž je tento olej schválen, a NENÍ zpětně kompatibilní s motory starších vozidel.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Cieslar01
Příspěvky: 7
Registrován: čtv čer 11, 2020 8:13

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Cieslar01 »

Zdravím chci se zeptat na specifikaci 508 (0w20) měl jsem ji až do 65tis km pak mi však v servise byla dana norma 504 tedy (0w30) do aktuálních 69tis. Km motor se mi zdá hlučnější dá se zpět přejít na řidší 0w20 dle jiné normy a není problém s nějakým vyplachem aby se při pouhém vypuštění nespojily?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Pitris »

S viskóznějším olejem hlučnější motor? :shock:
Jestli jezdíš delší jízdy, je pro motor vhodnější olej 504 0w30. Na max. 20 tkm. Na krátké se dá i ten 0w20, ale na 10 tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Cieslar01
Příspěvky: 7
Registrován: čtv čer 11, 2020 8:13

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Cieslar01 »

Původní majitel měl dvě výměny 0w20 normu vw508 první bohužel až v 30k druhou v 50k já ihned po koupi v 65k měnil a dali mi druhou normu moznou vw504 0w30, i když je to přípustné, ale přece míchat by se neměly a přemýšlím jestli u něj zůstat nebo přejít zpět na vw508 jestli se to vůbec dá zpět na řidší kvůli vůlím a možnosti zvýšené spotřeby oleje.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Pitris »

Ano. Z důvodu (nejen) možné vyšší spotřeby oleje a opotřebení motoru bych zůstal u té 0w30.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Cieslar01
Příspěvky: 7
Registrován: čtv čer 11, 2020 8:13

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Cieslar01 »

Díky, právě teď spíše pojedu kratší trasy kvůli změně použití auta myslíš že po 4 tis km byl by i tak problém zpět ba řidší 0w20 teda
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Pitris »

No když myslíš.... Tu 0w20 si tam zpátky dát můžeš. Měj se....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Cieslar01
Příspěvky: 7
Registrován: čtv čer 11, 2020 8:13

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Cieslar01 »

Ano rozumím ti a děkuji za odpověď. Myslel jsem si,že změna na řidší může být problém, jen se ptám jak fatální to může být zpět na řidší po pouhých 4tis najeto, jestli mi to vzhledem ke změně provozu auta doporučujes. Děkuji
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Colommbo »

Cieslar01 píše:Původní majitel měl dvě výměny 0w20 normu vw508 první bohužel až v 30k druhou v 50k...
Tohle jsi sem snad ani neměl psát, budu mít zkažený celý den... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Pitris »

Cieslar01 píše:....změna na řidší může být problém....
Střídat SAE pro konkrétní podmínky lze bez obav, a zpět na 0w20 motoru neublíží tak jak si myslíš. Jde ale o to, že z hlediska dlouhodobé výdrže je pro něj vhodnější 0w30 (a správný - což u VW není předepsaný - interval výměny).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Cieslar01
Příspěvky: 7
Registrován: čtv čer 11, 2020 8:13

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Cieslar01 »

Ano dekuji, zvážím teda a nejspíše nechám ten VW 504 je to origo VW 0w30LL ale nechám vyměnit 15tis/ rok
Cieslar01
Příspěvky: 7
Registrován: čtv čer 11, 2020 8:13

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Cieslar01 »

Colommbo píše:
Cieslar01 píše:Původní majitel měl dvě výměny 0w20 normu vw508 první bohužel až v 30k druhou v 50k...
Tohle jsi sem snad ani neměl psát, budu mít zkažený celý den... :?
důvod? :-D
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW 508.00 (0W-20)

Příspěvek od Colommbo »

Ve vztahu k viskozitní klasifikaci příliš dlouhý, aspoň po mém soudu, výměnný interval. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět