Jerry3 píše:Luboši, je vidět, že o tomhle víš kulový.
Pokud tě to vůbec zajímá, začni třeba tím, že si zjistíš, co byla a proč vůbec v MB existovala "repasní dílna motorů".
Ani tehda se k tomu nikdo nepřiznal a tím spíše už dnes vůbec nic nedohledám. Exportní kusy, které se dostaly shodou okolností na tuzemský trh na tom bývaly lépe. Tím spíše, když se budeme bavit o 110R, kterých bylo vyrobeno za 10 let jen 57k kusů.
Pokud jsi koupil tubus, tak toho moc nenaděláš, ale pokud si můžeš vybírat z určitého množství válců a pístů, tak to lepší dáš dohromady a zbytek je pro naše trhy. Ale už dost OT.
0w20 VW508/509 https://www.oleje.cz/p/mobil-1-esp-x2-0w-20-1-l--21242 Já bych si to ale do auta nedal bo ekologie dostala (a tady už absolutní) přednost ...."byl vyroben tak, aby prodlužoval životnost a udržoval účinnost systémů pro snížení emisí u vznětových i zážehových automobilových motorů"....
....lze použít pouze ve vozidlech, pro něž je tento olej schválen, a NENÍ zpětně kompatibilní s motory starších vozidel.
Zdravím chci se zeptat na specifikaci 508 (0w20) měl jsem ji až do 65tis km pak mi však v servise byla dana norma 504 tedy (0w30) do aktuálních 69tis. Km motor se mi zdá hlučnější dá se zpět přejít na řidší 0w20 dle jiné normy a není problém s nějakým vyplachem aby se při pouhém vypuštění nespojily?
S viskóznějším olejem hlučnější motor?
Jestli jezdíš delší jízdy, je pro motor vhodnější olej 504 0w30. Na max. 20 tkm. Na krátké se dá i ten 0w20, ale na 10 tkm.
Původní majitel měl dvě výměny 0w20 normu vw508 první bohužel až v 30k druhou v 50k já ihned po koupi v 65k měnil a dali mi druhou normu moznou vw504 0w30, i když je to přípustné, ale přece míchat by se neměly a přemýšlím jestli u něj zůstat nebo přejít zpět na vw508 jestli se to vůbec dá zpět na řidší kvůli vůlím a možnosti zvýšené spotřeby oleje.
Ano rozumím ti a děkuji za odpověď. Myslel jsem si,že změna na řidší může být problém, jen se ptám jak fatální to může být zpět na řidší po pouhých 4tis najeto, jestli mi to vzhledem ke změně provozu auta doporučujes. Děkuji
Cieslar01 píše:....změna na řidší může být problém....
Střídat SAE pro konkrétní podmínky lze bez obav, a zpět na 0w20 motoru neublíží tak jak si myslíš. Jde ale o to, že z hlediska dlouhodobé výdrže je pro něj vhodnější 0w30 (a správný - což u VW není předepsaný - interval výměny).