volvo xc70 d5 dpf

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od python.p »

Na ten jsem koukal, přeci jen je tady hromada lidí co ho taky jezdí.

Ještě mi vrtá hlavou Yacco, Motul a nebo Millers.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od rousini »

Sunoco a Yacco jsem měl v motoru. Subjektivně mi snad i to Sunoco přijde lepší, ale je to nejspíš placebo.
Olej voní tak nějak víc zemitě, lehce s nádechem asfaltu. Barvu má spíš do světle hněda než žluta (nový samozřejmě). Tahal jsem s tím karavan něco pod 9l/100 a teď bez karavanu tam je necelých 5. To nikdy nebylo, zatím nevím čím to je.

Pokud nemáš nějak přetechnizovaný motor nebo ho soustavně nedrtíš, tak je důležitější než značka častá výměna. A i drcenému je lepší slušný olej co pár tisíc než top kvalita na LL interval.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od python.p »

Měním olej co 10k km...

Teď jak tam mám nový písty a ojnice, atd. tak bude výměna po 2, 3, 5 tisících a pak najedu na klasiku.
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od python.p »

Tak jsem nakonec sehnal Shell Helix HX8 ECT 5W30 za kilo na litr. Tak snad to nebude průser.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od rousini »

TL jsem neviděl, ale podle specifikací a továrních norem vypadá být v pohodě. Já radší SAE 5W-40 kvůli rezervě v zatižitelnosti za tepla, ale ta se po cca. 5kkm vyčerpá na úroveň 5W-30 a pak spolu drží krok.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od python.p »

Tak nic, vracím se k Yacco. Ten shell mě vůbec nenadchl, motor se mi zdá hlučnější. Na jaře jdu zpět na Yacco VX 1000 FAP 5W-40.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od Pitris »

rousini píše:SAE 5W-40....ta se po cca. 5kkm vyčerpá na úroveň 5W-30....
Toto už u plněsyntetických olejů není přesné - resp. ty kilometry jsou podstatně dál....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od rousini »

Já vím, ten graf viskozity v závislosti na km je už značně vousatý, jen zase nevím, kde zjistit u olejů, že jsou plněsyntetické :?: :idea:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od Pitris »

Dobře, tak jinak. Tak velkého poklesu viskozity za tak málo ujetých kilometrů netřeba se obávati u olejů vyrobených ne hydrokrakováním. Ze základových olejů skupiny IV a V.... Yacco, Ravenol, Millers. Třeba. Ovšem při výměně po 10-ti tkm bych toto vůbec neřešil; a tomu kdo natahuje interval na 15, 20 nebo i více tkm je to stejně jedno :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mike
Příspěvky: 2
Registrován: ned úno 23, 2020 12:42

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od Mike »

Zdravím,

zrovna taky řeším co nalejt do volváka, koupil jsem xc70 s D5 136kw a bývalý majitel v tom měl z autorizáku 0w30 shell a měnil po 30tkm... auto má 150tis.km na hrbu ale jede výtečně.

taky řeším co tam nalejt (nechci dávat A5/B5) s tím mám velmi špatnou zkušenost, jezdím svižně (u passata bylo zakarbonovaný nasávací sítko = zadření turba atd..) a zároveń nemám úplně dobrou zkušenost s millers oils, které jsem dával do předchozího auta volvo S80 D5 (napřed jsem dával C3 5w-30, později 5w40 obojí s nanotechnologií najel jsem na to 70tis km), oleje jezdily dobře a potichu ale jen max do 6tis. km pak byl zvuk hrubší a tvrdší, olej mi prostě nikdy nevydržel v kondici dlouho, to mi jiné oleje nikdy nedělaly a běžně vydržely 15km (neměním déle). přijde mi že prostě aditivace millers vůbec nevydrží dlouho. spotřebu oleje mám do půl litru na 10tis km

zvažuju že bych lil toto:

https://www.oleje.cz/p/mobil-super-3000 ... 1-l--18655
nebo
https://www.oleje.cz/p/mobil-1-esp-form ... 1-l--17239

můžu poprosit o doporučení a váš názor?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od Pitris »

Osobně si myslím že NE že by "nano"Millers vydržel jen 6 tkm proto, že by byl špatný, ale proto, že toho prostě ten olej už má dost na to, aby plnil stále správně VŠECHNY svoje "úkoly". Jenom mazat bude olej ale dlouho.

Pokud tam máš DPF, klidně dej Mobil1 ESP 5w30. Jestli ještě ne, tak vyber olej s ACEA B3/B4. Dá se pak hledat třeba i u Ravenolu, Yacca, Valvoline, Shellu, Repsolu aj. A je jen dobře, že nechceš oleje se sníženou HTHS. A po těch "LL" intervalech co byly, bych první olej vyměnil i s filtrem už po max. 5-ti tkm....

PS: off topic, ale proč si myslíš že u Passata bylo zanesené sítko a nedostatečně mazané turbo :?: Dlouhé intervaly výměn oleje :!: :evil: Krom toho u motorů VW oleje A5/B5 nejsou rozšířeny a až na pár vyjímek ani povoleny....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mike
Příspěvky: 2
Registrován: ned úno 23, 2020 12:42

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od Mike »

no auto mám s DPF už... ale myslím že DPF se olejem reálně zničit nedá. toto jezdilo na full sap a po 150tis km má DPF zanesený z 7%...to je pro mě překvapení docela.

u toho passata to byl průšvih, protože předchozí majitel tam lil olej přesně co tam měl být 5W30 ale holt to ucpalo a přidřelo protože motor byl zahnojenej.

mechanik mi tvrdí že mi normál olej nedoporučuje, protože prý nemusí dotýct všude, ale tomu se mi nechce věřit. dokonce zvažuju nalejt tam normální olej B3...co byste doporučili? u millers oils mě fakt moc nebaví že ten motor začne být hlučnější po cca 6tis km od výměny.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od Pitris »

Mike píše:no auto mám s DPF už....zvažuju nalejt tam normální olej B3...co byste doporučili?
Já raději olej C3 (ten Mobil1 ESP nebo třeba Ravenol VMS by byly dobrá volba) a měnit po 10-ti tkm. (Jenom v případě dlouhých klidných jízd s málo starty se dá jít k max. 15-ti tkm).
Mike píše:mechanik mi tvrdí že mi normál olej nedoporučuje, protože prý nemusí dotýct všude....
Řekl bych že tady motá dvě věci dohromady. Viskozitu oleje (ať už kinematickou, nebo dynamickou HTHS), a množství saps....
Mike píše:u toho passata to byl průšvih, protože předchozí majitel tam lil olej přesně co tam měl být 5W30 ale holt to ucpalo a přidřelo protože motor byl zahnojenej....
Ten motor byl zahnojenej, protože předchozí majitel měnil olej po 30-ti tkm :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od Brembo »

Pokles viskozity oleja platí najma pre zážihové motory. U vznetových nastáva jav opačný,viskozita sa vplyvom zvyšovania množstva sadzí v oleji zvyšuje. A či full saps alebo mid respektíve low saps závisí na spotrebe oleja a jeho odparnosti. Z jedného oleja si motor možno vezme len nemeratelné množstvo,z iného ho tam budete liat po litroch. Z osobnej skusenosti mi motor z Millera zoberie len nemeratelné množstvo, z inej značky som medzi intervalom výmeny musel doliat 2,5 litra.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od Pitris »

O spotřebě oleje rozhoduje mimo jině vedle viskozity i odparnost NOACK. A tady bude asi jedno jestli je to full, nebo low saps....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět