Vodik do paliva - generator HHO
Moderátor: Colommbo
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Někdy je třeba se do problematiky ponořit opravdu hluboko. Ale toho se od Reinholdse nikdy nedočkám. A mně je to jedno, strávil jsem touto problematikou cca 4 roky vysáváním všech dostupných zdrojů (převážně v angličtině) a vím své
Ale abych mu dal za pravdu v jedné věci, tak jen samotný elektrolyzér ("bublátko") nestačí. Kdo chce, najde si více.
Ale abych mu dal za pravdu v jedné věci, tak jen samotný elektrolyzér ("bublátko") nestačí. Kdo chce, najde si více.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Žvanění od věci není argument.skodovkar píše:Někdy je třeba se do problematiky ponořit opravdu hluboko. Ale toho se od Reinholdse nikdy nedočkám. A mně je to jedno, strávil jsem touto problematikou cca 4 roky vysáváním všech dostupných zdrojů (převážně v angličtině) a vím své
Ale abych mu dal za pravdu v jedné věci, tak jen samotný elektrolyzér ("bublátko") nestačí. Kdo chce, najde si více.
Předlož něco konkrétního. Zaklínadla o tom, žes strávil 4 roky čímsi nic nedokazují.
Já provedl výpočet účinnosti.
Postav proti tomu argument a ukaž, co je dle tebe jinak
Re: Vodik do paliva - generator HHO
preco potom kamaratovi na jednom aute sa spotreba naozaj zlepsila? (na diesli ano ale na Favorite nie)Jediným efektem těch tzv. "HHO generátorů" je vždy jen a pouze ztráta - viz můj výpočet.
Pokud chceš dokládat nějakou výhodu, rád se nechám poučit.
ako to ze nie ? ved predsa ked vo vlai zhori HHO na H2O tak vznikne voda, kde je problem?Kompresní tlak zvýší např. vstřik vody. Zde ovšem nejde o vstřik vody.
vypocet sediÚčinnost spalovacího motoru budu počítat 25 %.
Ze 105 W příkonu lze tedy využít pro mechanický výkon 26,25 W.
Motoru tedy odebírá provoz bublátka mechanický výkon 280 W.
Rozdíl mezi odebraným mechanickým výkonem a mechanickým výkonem dodaným spálením plynů z bublátka:
280 - 26,25 = 263,75
Zbytečná výkonová ztráta při použití bublátka je tedy 263,75 W.
vypocet sedi ale neberie do uvahy pozitivny efekt ako zvysenie kompresneho tlaku, pravdepodpobne lepsie spalovanie atd
aby som bol uprimny neviem presne ucit akym mechanizmom to funguje ale vychadzam z faktu ze v niektorych pripadoch naozaj dochadza k uspore paliva. V niekorych zasa nie
preco a a kedy zatial neviem urcit ...
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Vodik do paliva - generator HHO
1.Misojogi píše: preco potom kamaratovi na jednom aute sa spotreba naozaj zlepsila? (na diesli ano ale na Favorite nie)
ako to ze nie ? ved predsa ked vo vlai zhori HHO na H2O tak vznikne voda, kde je problem?
vypocet sedi ale neberie do uvahy pozitivny efekt ako zvysenie kompresneho tlaku, pravdepodpobne lepsie spalovanie atd
aby som bol uprimny neviem presne ucit akym mechanizmom to funguje ale vychadzam z faktu ze v niektorych pripadoch naozaj dochadza k uspore paliva. V niekorych zasa nie
preco a a kedy zatial neviem urcit ...
Spotřeba se nezlepšila díky bublátku.
2.
U bublátka nejde o vstřik vody, ale přisátí pouhých cca 1-2 cm3 plynné směsi H2 + O2, která se spálí.
Tím vznikne 0,0005 - 0,001 gramu -- tj. 0,5 - 1 mm3 kapalné vody, ze které se vytvoří opět přibližně 1 - 2 cm3 vodní páry (v nestlačeném stavu).
Komprese tedy nevzroste.
3.
a) Zvýšení kompresního tlaku NENASTANE, viz 2.
b) Lepší spalování? ne, k tomu nedojde, pálí se normálnmí nasávaná směs a cca 1 - 2 cm té plynné směsi, která nemá jak přinést jakýkoli efekt.
Výpočet viz na předchozích stránkách, v příkladu je zvýšení o 26 W mechanického výkonu a odebraný mechanický výkon si tam najdi, stejně jako čistou ztrátu.
4.
Ano, NEVÍŠ, jak to funguje.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Chytrému napověz...Reinhold píše:Žvanění od věci není argument.
Nu dobrá, vypadá to, že by ses mohl v autech vyznat, tak se podíveje a popřemýšlej http://www.magnumtuning.com/carperforma ... big_en.jpgReinhold píše:Předlož něco konkrétního. Zaklínadla o tom, žes strávil 4 roky čímsi nic nedokazují.
Já už provedl výpočtů... a +- vycházely stejně.Reinhold píše:Já provedl výpočet účinnosti.
Viz odkaz výše a tady je dokonce návod (snad i celý) http://www.slideshare.net/mauricioarnil ... as-7967617Reinhold píše:Postav proti tomu argument a ukaž, co je dle tebe jinak
Re: Vodik do paliva - generator HHO
skodovkar píše:Chytrému napověz...Reinhold píše:Žvanění od věci není argument.Nu dobrá, vypadá to, že by ses mohl v autech vyznat, tak se podíveje a popřemýšlej http://www.magnumtuning.com/carperforma ... big_en.jpgReinhold píše:Předlož něco konkrétního. Zaklínadla o tom, žes strávil 4 roky čímsi nic nedokazují.Já už provedl výpočtů... a +- vycházely stejně.Reinhold píše:Já provedl výpočet účinnosti.Viz odkaz výše a tady je dokonce návod (snad i celý) http://www.slideshare.net/mauricioarnil ... as-7967617Reinhold píše:Postav proti tomu argument a ukaž, co je dle tebe jinak
1.skodovkar píše:Chytrému napověz...Reinhold píše:Žvanění od věci není argument.Nu dobrá, vypadá to, že by ses mohl v autech vyznat, tak se podíveje a popřemýšlej http://www.magnumtuning.com/carperforma ... big_en.jpgReinhold píše:Předlož něco konkrétního. Zaklínadla o tom, žes strávil 4 roky čímsi nic nedokazují.Já už provedl výpočtů... a +- vycházely stejně.Reinhold píše:Já provedl výpočet účinnosti.Viz odkaz výše a tady je dokonce návod (snad i celý) http://www.slideshare.net/mauricioarnil ... as-7967617Reinhold píše:Postav proti tomu argument a ukaž, co je dle tebe jinak
Nepotřebuju nápovědu, já nehádám.
Argument - tedy výpočet, popis procesu - tohle předlož.
2.
O autech a jejich ústrojích vím víc, než běžný uživatel.
Cos chtěl říci tou malůvkou...?
Zjevně to není ani odborné schéma , viz např. "ignition switched +12V". Pokud by šlo o normální dokumentaci, bude tam číslování BOSCH, svorka "15".
A hned první nesmysl je vlevo nahoře - "PWM generator".
K čemu?
3.
Pokud jsi prováděl skutečně výpočty, musíš tedy vědět, jaká je skutečnost.
Nebo snad výpočty nedopovídají skutečnostem?
4.
Na tom pochybném schémátku vidím nesmysly hned prvním pohledem, viz "PWM generátor, zapojený jako napáječ elektrolyzéru".
Totální blbina, protože elektrolyzér pracuje s obyčejným stejnosměrným napětím.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Motorové zkoušky v certifikované zkušebně nemám, nepředložím.Reinhold píše:1.Nepotřebuju nápovědu, já nehádám.
Argument - tedy výpočet, popis procesu - tohle předlož.
A jsme doma, nemáš vůbec šajn, jak by to celé mělo být zapojeno. To laické schema je trochu přeplácané, ale v zásadě se s ním dá souhlasit. PWM jsem si stavěl sám, není problém si vygůglit jeho funkci (raději jsem přihodil níže odkaz na wikipedii).Reinhold píše: 2.Zjevně to není ani odborné schéma , viz např. "ignition switched +12V". Pokud by šlo o normální dokumentaci, bude tam číslování BOSCH, svorka "15".
A hned první nesmysl je vlevo nahoře - "PWM generator".
K čemu?
Ten jednoduchý propočet, který jsi zde uváděl je jen jedna neznámá v celé této problematice.Reinhold píše:Pokud jsi prováděl skutečně výpočty, musíš tedy vědět, jaká je skutečnost. Nebo snad výpočty nedopovídají skutečnostem?
PWM https://cs.wikipedia.org/wiki/Pulzn%C4% ... 1_modulace , kdyby ses podíval i napodruhé, tak uvidíš, že je napojený přes pojistku na baterku.Reinhold píše:Na tom pochybném schémátku vidím nesmysly hned prvním pohledem, viz "PWM generátor, zapojený jako napáječ elektrolyzéru".Totální blbina, protože elektrolyzér pracuje s obyčejným stejnosměrným napětím.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
1.skodovkar píše:Motorové zkoušky v certifikované zkušebně nemám, nepředložím.
A jsme doma, nemáš vůbec šajn, jak by to celé mělo být zapojeno. To laické schema je trochu přeplácané, ale v zásadě se s ním dá souhlasit. PWM jsem si stavěl sám, není problém si vygůglit jeho funkci (raději jsem přihodil níže odkaz na wikipedii).
Ten jednoduchý propočet, který jsi zde uváděl je jen jedna neznámá v celé této problematice.
PWM https://cs.wikipedia.org/wiki/Pulzn%C4% ... 1_modulace , kdyby ses podíval i napodruhé, tak uvidíš, že je napojený přes pojistku na baterku.
Nepředložíš, protože taková zkouška něco stojí.
Navíc - co by asi tak ukázala?
2.
Ano, laické schéma, je to znát na první pohled.
Odborníci používají skutečnou dokumentaci, nikoli tyhle malůvky.
3.
Propočet vychází z parametrů, které se bublérářům podařilo změřit, tj. odběr ze sítě vozidla pro ten elektrolyzér. Neznámá v něm není, tam se pracuje s reálnou hodnotou na vstupu a vše má oporu ve známé účinnosti jednotlivých zařízení.
Pokud chceš tvrdit něco o "neznámé", pak ukaž, co to dle tebe má být.
4.
To je mě celkem jedno, odkud sis pro sebe stáhnul nějaký schéma nebo cos sis kde přečetl, stejně jako je mi jedno, jestli sis někam přidal pojistku.
Podstatný je, že elektrolyzéry jsou napájeny stejnosměrně, protože vazby v molekulách vody jsou rozbíjeny tokem proudu a jakákoli modulace nemá smysl. Stejně tak nemá smysl do elektrolyzéru pouštět nějaký střídavý kmitočty apod.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
dovod je jednoduchyA hned první nesmysl je vlevo nahoře - "PWM generator".
K čemu?
Podstatný je, že elektrolyzéry jsou napájeny stejnosměrně, protože vazby v molekulách vody jsou rozbíjeny tokem proudu a jakákoli modulace nemá smysl. Stejně tak nemá smysl do elektrolyzéru pouštět nějaký střídavý kmitočty apod.
dobra regulacia mnozstva vyvijaneho HHO, ktore sa meni sirkou impulzu (zmenou striedy)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Nesmysl.Misojogi píše: dovod je jednoduchy
dobra regulacia mnozstva vyvijaneho HHO, ktore sa meni sirkou impulzu (zmenou striedy)
1.
K čemu vůbec regulace? Víš vůbec, kolik se u těch bublátek vůbec dostane té směsi plynů do válce?
Už jsem to tady psal výše...
2.
Pokud už by byla někde potřevba jinde regulace k elektrolýze vody, pak obyčejná regulace proudu, nic víc.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
staci to ano, ale PWM ma minimalne vykonove straty, o tom to je ...regulace k elektrolýze vody, pak obyčejná regulace proudu,
a vlastne co nam brani to pouzit ze ano , technicky nic, len je to zlozitejsie elektronicky
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Vodik do paliva - generator HHO
To je vono, vymyslíme nějakou skvělou funkčnost, napíšem o tom pohádku, namontujem tam blikající LEDku nebo spíš dvě aby to mohlo být dražší a přijde hloupý, všechno koupí.a vlastne co nam brani to pouzit ze ano , technicky nic, len je to zlozitejsie elektronicky
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Cumil píše:To je vono, vymyslíme nějakou skvělou funkčnost, napíšem o tom pohádku, namontujem tam blikající LEDku nebo spíš dvě aby to mohlo být dražší a přijde hloupý, všechno koupí.a vlastne co nam brani to pouzit ze ano , technicky nic, len je to zlozitejsie elektronicky
A sLEDkou to vypadá namachrovaně
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Regulace PWM je sice v mnohém výhodnější oproti jiným druhům regulace, např. tranzistorové, tyristorové atd.Misojogi píše:staci to ano, ale PWM ma minimalne vykonove straty, o tom to je ...regulace k elektrolýze vody, pak obyčejná regulace proudu,
a vlastne co nam brani to pouzit ze ano , technicky nic, len je to zlozitejsie elektronicky
Jenže u bublátka (ač jde naprosto komplexně o nesmysl) jakákoli regulace jen zbytečně zvyšuje ztráty.
Hlavní význam je v tom, že tento podvodný produkt pak vypadá složitěji a "chytřeji", naivkové vysolí víc peněz, protože si koupí navíc ještě ten regulátor.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Celé si to můžeš postavit doma na koleně, nemusíš nic od nikoho kupovat (krom základního materiálu). PWM si můžeš koupit jako stavebnici.
Elektrolyzéry jsou napájeny DC, ale při použití AC lze o pár procent zvýšit jejich účinnost.
V celém procesu je velké množství proměnných- zejména podmínky pro hoření směsi ve válcích. Proto bylo nejlepších publikovaných výsledků dosaženo u motorů, které pracují v úzkém rozsahu otáček např. benzínové generátory. Bylo možno ochudit směs a zároveň z rozboru výfukových plynů docházelo k dokonalejšímu spalování - množství škodlivin ve výfukových plynech kleslo.
Ono je mnohem jednoduchší řvát jak malé dětsko než si o problematice sám něco zjistit...
Elektrolyzéry jsou napájeny DC, ale při použití AC lze o pár procent zvýšit jejich účinnost.
V celém procesu je velké množství proměnných- zejména podmínky pro hoření směsi ve válcích. Proto bylo nejlepších publikovaných výsledků dosaženo u motorů, které pracují v úzkém rozsahu otáček např. benzínové generátory. Bylo možno ochudit směs a zároveň z rozboru výfukových plynů docházelo k dokonalejšímu spalování - množství škodlivin ve výfukových plynech kleslo.
Ono je mnohem jednoduchší řvát jak malé dětsko než si o problematice sám něco zjistit...