Vliv 10% benzínu do nafty proti zamrznutí. Akademické otázky

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

pkod1

Re: Vliv 10% benzínu do nafty proti zamrznutí. Akademické ot

Příspěvek od pkod1 »

Nejsem detailne vzdelan v chemii, ale dle meho je jadro pudla ve zvysenin rozpustnosti parafinu pri nizkych teplotach v roztoku diky pridavku benzinu. Parafin je totiz rozpustny mimo jine v benzenu. Cim vic rozpoustedla tedy v roztoku (palivu) bude, tim lepe se parafin bude rozpoustet i za nizkych teplot. Tedy k vylucovani parafinu dojde pri nizsich teplotach. Tada, prakticky dusledek pridani benzinu do nafty je na svete.
Zkousel jsem hledat alespon rozpustnost pafarinu v benzenu, ale nic moc jsem nenasel. Nejbliz je http://link.springer.com/content/pdf/10 ... 643#page-1
Z odkazu je patrne, ze zvyseny podil benzenu vede ke snizeni teploty vylucovani parafinu.
Nicmene obecny roztok nafty (a v ni obsazeneho parafinu) a benzinu (velice ruznoroda smes uhlovodiku) je dle meho soudu natolik spatne definovany, ze asi tezko dostanete presnou odpoved.

Ohledne cetanoveho cisla se da pocitat se snizenim cetanoveho cisla.
Na benzinu je kladen pozadavek, aby byl co nejvice odolny samovzniceni (detonacni horeni) za vysoke teploty resp. tlaku. Prisady obsazene v benzinu tak zajistuji odolnost palivove smesi proti samovzniceni. Teplota smesi na konci kompresniho cyklu u zazehoveho motoru je zhruba 400st.C. Benzin resp. smes se nesmi samovolne vznitit ani v blizkosti horkych dilu, ktere ve spalovacim prostoru mohou byt. Tuto odolnost zohlednuje oktanove cislo. Spaleni smesi iniciuje az zapalovaci svicka.
U vznetoveho motoru muze byt teplota na konci kompresniho cyklu prakticky stejna jako u zazehoveho motoru (zpravidla vsak vice vice nez cca 500st.C). Oproti zazehovemu motoru se vstriknute palivo (nafta) musi po vstriknuti samovolne vznitit a co nejrychleji vyhoret. Snadnost samovzniceni zohlednuje cetanove cislo.
Aditiva obsazena v pridanem benzinu tak mohou u naredene nafty cetanove cislo snizit (zhorsit ochotu nafty po vstriknuti vyhoret). Necekal bych ovsem dramaticke zhorseni, pokud bude podil benzinu maly. Dostatecny podil nafty totiz zajisti vzniceni a benzin pak vyhori spolecne s naftou, ac nebyl puvodcem samovzniceni.
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: Vliv 10% benzínu do nafty proti zamrznutí. Akademické ot

Příspěvek od Mav »

Můžete přidat maximálně do 8%, více motoru škodí!!!

A ne benzín, ale Petrolej!!!!!! A zase max 8%

Než přišel Maxx motion, dával jsem na 55 l nafty 4 litry leteckého petroleje s vynikajícími výsledky.

K tomu wif, atd.
bouchy

Re: Vliv 10% benzínu do nafty proti zamrznutí. Akademické ot

Příspěvek od bouchy »

Ten benzín může mít kromě účinku na posun vylučování parafinů i jistý hygroskopický účinek, kdyby snad někde v trysce měla vzniknout blokáda kvůli mikrokrystalku ledu.
Mike

Re: Vliv 10% benzínu do nafty proti zamrznutí. Akademické ot

Příspěvek od Mike »

myslím, že už okamžikem stlačení paliva ve vstřikovacím čerpadle všechno mikroskopické roztaje

u Kadetta Diesel psali při teplotách pod -20°C až 30% bezolovnatého benzinu nebo benzinu Normal
při loňských ( myšleno zima 2011/2012 ) mrazech nefungoval ani VIF, tak jsem přidával do 50l nafty 5ltr Naturalu
pak už nebyl žádný problém
do té doby start normální, jízda prvních 10-15km normálních, po nájezdu na dálnici katastrofa
komůrkový japonec, abych předešel debatám
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Vliv 10% benzínu do nafty proti zamrznutí. Akademické ot

Příspěvek od Hombre »

Akademická odpověď, proložená zkušenostma a kovaná selským rozumem zní. PROČ SE LIJÍ NA ZIMU PŘÍPRAVKY DO BENZÍNOVÉ NÁDRŽE , ABY NEZAMRZL ???????? - odpověď , aby taky nezamrzl. Pak je jedno, jestli benzín zamrzne v benzínové nebo naftové nádrži. Za starých dob se lilo 0,5L lihu do benzínové bádrže, ten navázal na sebe molekuly vody a ta s lihem prolítla výfukem. To samé se mohlo udělat i u nafty, ale bez efektu, tam ten problém nedělá voda, ale tuhnoucí parafín. Proto je třeba zimní nafta a maximálně do nádrže nějaké deci oleje, aby sovětská suchá nafta nezadírala čerpadlo a vstřiky. :mrgreen:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Odpovědět