VIF

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VIF

Příspěvek od Pitris »

A nemyslíte že když DPF častěji regeneruje že je to TŘEBA tím že se uvolnilo víc nečistot a rozpustilo víc usazenin ve spalovacím systému ??
Já jsem kdysi sem dával příspěvek o benzinovém VIFu, ale nemyslím si že by to u nafty mělo být jinak....
Pitris píše:V časopise AutoEXPERT 07+08/2016 byl článek mj. i o čistících schopnostech benzinů. Testován byl mj. Shell V-POWER Nitro 95, Eurooil Optimal 95E a - a proto to dávám sem - aditivum VIF....

Po 60-ti hodinách provozu odstranil benzin Optimal 49,5% úsad (z 206-ti mg na 104mg), V-POWER 34% (ze 145-ti na 95mg) a běžné palivo s VIFem 96% úsad (z 380-ti na 15mg).

Jinak běžný neaditivovaný benzin může "vytvořit" na ventilech po těch 60-ti hodinách až 4mg úsad.

Jo, a potřebnou akreditaci pro testování podle dokumentu WWFC má u nás společnost SGS a její motorová zkušebna v Kolíně, kde je nejen motor M102, ale i novější čtyřventilový M111 a i přímovstřikový 1.4 TSI 132kW. Cena zkoušky je 110.000Kč bez DPH a je potřeba 230l benzinu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 126
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: VIF

Příspěvek od sosko »

Je to možné, ale osobne si to (už) nemyslím. Tých "náhod" mi príde už trošku veľa. Na starej OII som nabehal na VIF vyše 100k km, kým som ho úplne vysadil. A všetky aj tie negatíva spomenuté nižšie sa prejavovali stále, od prvého použitia až po posledné. Auto z výroby nemalo DPF, takže regenerácie sa sledovať nedali. Neviem čo by toľko čistilo, okrem rôzneho dávkovania VIF (1x, 1.5x, 2x) bol vždy po zime do jednej nádrže pridaný STP diesel cleaner. :wink: Na OIII bolo za 2.5 roka nabehaných 120k km, nevyzerá to na veľkú zátaž v nízkych otáčkach s veľkým vytváraním usadenín, ktoré by mal VIF tak veľa čistiť.
Užívatelia hlásia
- slabší ťah, zhoršujúci sa zvýšeným dávkovaním, pritom výrobca tvrdí, že "väčšie množstvo nie je na závadu"
- čierne koncovky výfuku, zvýšené emisie
- nepríjemný zápach výfuk. splodín
- žiadna úspora paliva ako je deklarované. V mojom prípade dokonca malý nárast.
- podľa najnovších testov s novým zložením sa dozvedáme, že starý typ bol pre priamovstreky slabý, ventily od strany sania nečistil, max. zamedzil zanášaniu. Prečo zmena až teraz, keď priamovstrekov sa predáva viac minimálne dekádu
- príliš nízka ceny vzhľadom na deklarované účinky a konkurenciu, testované v mnohých drahých testoch, ktoré si nedovolia robiť ani popredné značky
- žiadny iný svetový výrobca nie je schopný napodobniť také (podľa testov) výborné zloženie :?: :shock:
- častejšie regenerácie DPF

+ menší problém s podtáčaním na motore PD , na CR necítim rozdiel :wink:
+ "mäkší" zvuk (nie tichší) na motore PD , na CR nepočujem rozdiel :wink:

Atď atď proste okrem hype ktoré sa potvrdzovalo každým ďalším testom, sa snažím na veci pozerať aj z druhej strany a tu mi to celé nejak nesedí.
Aby sme si rozumeli, absolútne nespochybňujem testované parametre čo sa týka napr. čistenia vstrekovačov, po novom aj sacích ventilov, mazivosti...
Či tam ale nie je jedno veľké ALE , ktoré sa už nehovorí. A netestuje.
Každopádne, ak by to niekoho zaujímalo, môžem odsledovať dlhodobejšie regenerácie DPF (napr. s VIF v rôznom dávkovaní vs. bežné palivá vs. prémiové). Taký "domáci" test.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3 CVT 2006
ex OctaviaII 1.9TDI 77KW 2005,ARAL Hightronic 5W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VIF

Příspěvek od Pitris »

Já VIF neobhajuji, ani nenutím. Jenom, že moje (několikaleté) zkušenosti s ním jsou pozitivní a to ho občas dám i do motorky. Je ale fakt že jezdím s atmosferickými benziňáky často v otáčkách ve kterých turbonafta končí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: VIF

Příspěvek od lefort »

Má někdo, kdo používal původní benzínový Vif zkušenosti a porovnání s tím novým? Přešel jsem na Millers PPE a třeba bych dal novému Vifu ještě šanci...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: VIF

Příspěvek od pepoh »

este mam ten medovy v plechovke, ale u mna to moc trva pokial ho spotrebujem
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VIF

Příspěvek od Pitris »

Já taky ještě dojíždím starý VIFí zásoby.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: VIF

Příspěvek od Durex »

Já budu dělat větší závěry ohledně VIFu až v zimě...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: VIF

Příspěvek od Pedro »

Jedu uz treti barvu za ta leta a nic. Uz Vifuju jen Almu (fiakra taky ale jinym) a ty je to fuk. I me. (najedu 3tkm rok) a nic neeviduju a spotrebu uchylne nehlidam. Nikdy.
Skutraka ne. Jezdi Vervu 100. Tydne + - 200km.
SV taky Verva.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: VIF

Příspěvek od lefort »

O spotřebu mi taky vůbec nejde, po trackdayi v Sosnové v pondělí jsem měl průměr skoro 30 l/100 km :-D
Jde mi hlavně o přimazávání a čistící funkci. U toho inovovaného Vifu jsem zvědavý, jestli vylepšili čistící funkci a snad konečně přestane "otupovat" reakci na plyn :-/
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: VIF

Příspěvek od Pedro »

Napisu to polopaticky. Leju to tam leta aniz bych neco poznal. Mam nizke naroky a nic od toho necekam. 8 let jsem necistil klapku a okoli. Jen to jednou rocne zkouknu a cisto. Ani pal filtr neresim. A to jezdim hodne malo. Toz tedy neco Vifi dela.
Je to stare auto narocne v tomto smeru jen na kvalitu paliva. Zejmena kdyz uz jedu,v horku a dusnu. Oktany,sefe. Jak nemate oktany...
:D
borelli
Příspěvky: 16
Registrován: pát pro 23, 2016 16:34

Re: VIF

Příspěvek od borelli »

Tak příběh s přelitím Miller Oils aditivum Diesel power Eco max do plechovky VIFtu, který jsem popisoval zde vif-t4741-330.html#p163670, pokračuje. Asi tak měsíc mě přišel v garáží nějaký divný smrad, ale nevěnoval jsem tomu moc pozornost. Dnes jsem původ smradu objevil...

Takže uvedené Miller Oils aditivum prožralo plechovku VIFtu a rozteklo se po polici. Celou dobu byla plechovka normálně položená tj. stála, takže to, že se to vylilo náhodou je vyloučeno...

Obrázek

Může to být opravdu důsledek smíchání zbytkového VIFtu, který ulpěl na stěně plechovky, s Millerem ? Připomínám, že plechovku jsem před nalitím vytřel od VIFtu. To, že to prožralo plechovku, tak to mě vyrazilo dech... Takže ono to míchání aditiv asi opravdu nedělá dobrotu. Ale toto je moc :cry:
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: VIF

Příspěvek od lefort »

:shock:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: VIF

Příspěvek od pepoh »

pocinovany plech , to je dovod na obavy...
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VIF

Příspěvek od Pitris »

A proč myslíš že je Millers v plastu :?: :P Ne - vážně:
Já tedy liju VIF do obalu od Millerse, ale nevěřím tomu, že by tu plechovku 'sežral' miler :shock: Nestála v něčem co oschlo okolo ale ne pod pixlou, a neprorezla 'dovnitř' :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: VIF

Příspěvek od rousini »

Začnu zeširoka, skončím otázkou :mrgreen:
Jelikož od aditiva neočekávám zázraky a ani nevěřím všemu na pixli deklarovanému (snížení spotřeby...)a ani jsem nezpozoroval útlum reakcí, tak této oblasti nevěnuji dostatečnou pozornost a to je i důvod proč moje informace nebude podložená a bohužel ani dostatečně konkrétní.

Někde jsem četl, že snad přímo výrobce některého z profláknutých aditiv (Winns, Millers, Vif ...) řešil materiál plastových obalů z hlediska odolnosti vůči chem. vlastnostem obsahu.

Osobně jsem tomu nepřikládal význam, ale jak napsal borelli něco na tom asi bude. Já taky přelévám, ale s tím kam a do čeho vás nebudu zatěžovat. Jediný vnímatelný jev pozoruji cca po 3 měsíčním přelévání Winns supremium petrol do injekční stříkačky (20ml do motorky), kdy mi přijde taková jako by ztratila pružnost, ale stále těsní.

Takže jo, aditiva budou prevít, ale to prožrání pixle od Vifu nesouvisí s mixnutím stopového množství původního aditiva.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Odpovědět