Oleje.cz

 

PAO, estery, nanodrive...

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod bjukemen » pát úno 14, 2020 8:31

neviem preco v tomto videu nie, ale v skutocnosti tato prisada funguje ako jedna z najlepsich
BMW e39 530D

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
ROWE SUPER LEICHTLAUF SAE 10W-40 HC-O + purflux
bjukemen
 
Příspěvky: 4623
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod Misojogi » pát úno 14, 2020 10:19

z diskusie pod videom
Opotrebenie motora je veľmi vysoké pri naštartovaní studeného motoru, keď je všetok olej este v kľukovej skrini. Molyka(MOS2) a teflónové prísady majú tendenciu zostávať v ložiskách a zaisťujú mazanie počas štartovania, čím sa znižuje opotrebenie. Ukázalo sa to pri testovaní s rádioaktívnymi stopovými prvkami. Ako ukazujú tieto testy, normálny chod je ovplyvnený len málo .
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
 
Příspěvky: 2220
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod Pitris » pát úno 14, 2020 10:30

Opotrebenie motora je veľmi vysoké pri naštartovaní studeného motoru, keď je všetok olej este v kľukovej skrini. Molyka(MOS2) a teflónové prísady majú tendenciu zostávať v ložiskách a zaisťujú mazanie počas štartovania, čím sa znižuje opotrebenie. Ukázalo sa to pri testovaní s rádioaktívnymi stopovými prvkami. Ako ukazujú tieto testy, normálny chod je ovplyvnený len málo .

Snad to má Liqui Moly (bo to je nejznámější výrobce olejů s MOS2) ošetřené, leč to samé zajistí i estery, které ale mají pozitivní vliv na motor nejen při startu, ale v CELÉM rozpětí pracovních teplot.
Proto jsou mezi motooleji (kde požadavky na kvalitu vyšší než pro většinu autoolejů) daleko více rozšířeny a používány esterové složky.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22750
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod svara@ » pát úno 14, 2020 19:51

Žádné přísady do oleje by jsem nikdy nedal. V lepším případě nepomůžou a moc neuškodí.
Vylepší jednu vlastnost na úkor několika dalších. Jezděte rozumně, dávejte olej odpovídající
normám předepsaným výrobcem. Postarejte se aby se do motoru nedostaly nečistoty. Měňte
olej v čas, zrovna tak filtry. Vždy kvalitní, motorový i olejový. Na přísady zapomeňte. Když už
je motor za zenitem, vodičky nepomůžou. Jsou to taháky na peníze. Reklamám nevěřte. :wink:
svara@
 
Příspěvky: 168
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod Pitris » pát úno 14, 2020 20:59

Až na ty normy předepsané výrobcem (kde on NĚKDY dá přednost ekologii před mazáním - viz třeba B71 2290 či 2312 nebo VW 504, 507 či 508 do benziňáků) naprostý souhlas. Ovšem polyalfaolefiny, estery, nanosložka (u Millerse), a MOS2 (u Liqiu Moly nebo Fuchsu) jsou přímo součástí olejů, nikoliv dodatečné přísady.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22750
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod svara@ » sob úno 15, 2020 6:38

Pitris píše:Ovšem polyalfaolefiny, estery, nanosložka (u Millerse), a MOS2 (u Liqiu Moly nebo Fuchsu) jsou přímo součástí olejů, nikoliv dodatečné přísady.

A právě proto už nic "na víc", jako samostatná přísada do oleje nepaří.
svara@
 
Příspěvky: 168
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod pepoh » ned úno 16, 2020 15:20

Pitris píše:Až na ty normy předepsané výrobcem (kde on NĚKDY dá přednost ekologii před mazáním - viz třeba B71 2290 či 2312 nebo VW 504, 507 či 508 do benziňáků) naprostý souhlas. Ovšem polyalfaolefiny, estery, nanosložka (u Millerse), a MOS2 (u Liqiu Moly nebo Fuchsu) jsou přímo součástí olejů, nikoliv dodatečné přísady.

no neviem, napr 2312 riesi aj max oter kovu. plnotucna 2296 toto neriesi. za druhe, je vyssia sanca ze 0w bude obsahovat viac pao-ester. (ak teda 2296 je predpoklad ze to bude vacsinou *krak)
preto cervicek hloda, ci 2312 neni lepsia..... :?
Dyk móre, to táhne vocpoda / Sara1800cc 8V 66kW R.I.P. _Total 10W-40
Gorenje BBQgrill.1200 / 3×20kW LPG horák,tovarensky Obrázek Motul 8100 X-CESS 5W-40/B4
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 1484
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Předchozí

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků