Oleje.cz

 

Tažné zařízení

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod Misojogi » sob led 12, 2019 11:53

pepoh píše:
Jerry3 píše:Vždyť jsem to už psal: Matiz je nebezpečný, i když stojí!
ludia myslia v dobrom, ale on to ignoruje. (vytrvale)
za penize, dům aj v Praze
je to aj otazka financii :idea: a navyse ho uz mam nejaku dobu a celkom dobre slape, skor do buducnosti treba pozerat ake by som chcel
Matiz zial nema tazne (zakaz od vyrobcu, takze ani mat nemoze)
Tieto auta mam na krku:
-----------------------------
Daewoo Matiz 0,8litra z roku 2001
Favorit uz nemam :-(
-----------------------------
uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
 
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod pepoh » sob led 12, 2019 12:16

ono je to z technickych pricin. hybridy vacsinou nemaju povolenu gulu.
napr u nas je kopcovity teren, lahko by sa mohlo stat, ze by ten vozik dole kopcom pred sebou tlacil toho matiza. ak chapes co chcem naznacit.

https://www.auto-data.net/en/daewoo-mat ... 52hp-16371
800kg , ziletky pneu a 50k... a este vozik.. ty si (sebevrazedny) optimista
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 923
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod Pedro » sob led 12, 2019 13:26

Nevidim duvod, proc by ne vozik Matiz.
Mohl bych na to koukat z auta co ma xx tun a smat se, ze osobak ma za vozik at je jakykoliv.
Stejne tak by koukal řidič dempru nebo vany, ze ja taham za obycejnym nakladakem courak. Atd atd...
Kdyz muze i dnes mit tazny S 100,ktera nejede, nebrzdi...,
ALMERA 3dv. Valv. 5w50. Ost. náplně Castrol. Polaris. Malé tech.úpravy.
SEDICI 4x4 Rowe 5w40 C3.Riken
SH 300i Valv.All cl.10w40 SL. Citygrip
SV 650 10w40 Valv. DrB. Angel GT
IVECO EC 80e180 (HPP)Total 10w40
MAN TGS 26.360 (VPP)Shell 15w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 6556
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod Misojogi » sob led 12, 2019 13:54

Kdyz muze i dnes mit tazny S 100,ktera nejede, nebrzdi...,
ale me pevnu kasnu, obavam sa ze kasna Matiza je prilis slaba na to aby drzala este aj gulu, az novsie Matizy (od roku 2005) ju maju
Tieto auta mam na krku:
-----------------------------
Daewoo Matiz 0,8litra z roku 2001
Favorit uz nemam :-(
-----------------------------
uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
 
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod Pedro » sob led 12, 2019 14:17

Jestli je Matiz z alobalu..., jel jsem s nim jen párkrát.
Na Pande, coz je asi ještě prostci a konstrukčne starsi, vyvoj na začátku 80tych let, gula byla. I v papirech.
Konec debaty, jdu chrnet.
ALMERA 3dv. Valv. 5w50. Ost. náplně Castrol. Polaris. Malé tech.úpravy.
SEDICI 4x4 Rowe 5w40 C3.Riken
SH 300i Valv.All cl.10w40 SL. Citygrip
SV 650 10w40 Valv. DrB. Angel GT
IVECO EC 80e180 (HPP)Total 10w40
MAN TGS 26.360 (VPP)Shell 15w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 6556
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod Misojogi » sob led 12, 2019 14:43

Jestli je Matiz z alobalu...,
nie je z hliniku, je z normalneho pozinkovaneho plechu
Tieto auta mam na krku:
-----------------------------
Daewoo Matiz 0,8litra z roku 2001
Favorit uz nemam :-(
-----------------------------
uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
 
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod Jerry3 » sob led 12, 2019 18:06

Pokud disky reznou v ploše styku s patkou pneumatiky, je někde chyba.
Jerry3
 
Příspěvky: 7825
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod Pedro » sob led 12, 2019 18:27

No, Jardo, ona se rez dokáže casem od predkozky, prokousat az k patce. Když jsem kdyyyysi chodil na fusky do gumarny na prezouvani, dokaze na neosetrenych plechacich a u disku, kde pipiny, nejen, brousi o chodniky, vlezt az dva centaky dovnitř. A kdyz dlouho, je to na vyhozeni nebo na dusi.
ALMERA 3dv. Valv. 5w50. Ost. náplně Castrol. Polaris. Malé tech.úpravy.
SEDICI 4x4 Rowe 5w40 C3.Riken
SH 300i Valv.All cl.10w40 SL. Citygrip
SV 650 10w40 Valv. DrB. Angel GT
IVECO EC 80e180 (HPP)Total 10w40
MAN TGS 26.360 (VPP)Shell 15w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 6556
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod Jerry3 » sob led 12, 2019 18:31

Pak je někde chyba - v pipinách. :mrgreen:
Jerry3
 
Příspěvky: 7825
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod Pedro » sob led 12, 2019 18:36

:mrgreen:
To samozřejmě :D
Neumej s predkozkou, na disku...

Nejen
ALMERA 3dv. Valv. 5w50. Ost. náplně Castrol. Polaris. Malé tech.úpravy.
SEDICI 4x4 Rowe 5w40 C3.Riken
SH 300i Valv.All cl.10w40 SL. Citygrip
SV 650 10w40 Valv. DrB. Angel GT
IVECO EC 80e180 (HPP)Total 10w40
MAN TGS 26.360 (VPP)Shell 15w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 6556
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod Misojogi » sob led 12, 2019 20:02

Jerry3 píše:Pokud disky reznou v ploše styku s patkou pneumatiky, je někde chyba.
myslis si ze sa tam dostala voda?
zimne disky su na tom ovela horsie ako tie ktore su pouzivane len v lete
takze asi sol a mraz a voda robi svoje
Tieto auta mam na krku:
-----------------------------
Daewoo Matiz 0,8litra z roku 2001
Favorit uz nemam :-(
-----------------------------
uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
 
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod skodovkar » ned led 13, 2019 22:53

Pedro píše: Kdyz muze i dnes mit tazny S 100,ktera nejede, nebrzdi...,
Nebrzdí? To bych rozhodně neřekl, jen když nemáš posilovač, tak musíš pořádně zahamtnout a klidně zablokuješ kola. K tomu malá hmotnost, naopak mi vždy přišlo, že brzdí dobře. Známý tahal Skif M1 za tisícovkou (bubny vpředu i vzadu). 300 kg navíc poznal, ale vždy dobrzdil.
skodovkar
 
Příspěvky: 5913
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod frufru » pon led 14, 2019 20:15

Tažné zařízení u dnešních aut pro ochranu před nárazem zezadu je jen placebo efekt. A důvod je stejný jak u motorů: ekologie. Aby snížili spotřebu, tak potřebují snížit hmotnost. Někteří na to šli přes hliník (audi, nový Ford F150). Ostatní přes tenčí plechy karoserie. Správně zprohýbaný plech má větší tuhost než rovný. Zjednodušeně udělali z auta plechové origami. Tím zajistili pevnost i s tenčím plechem a ušetřili hmotnost. Protože je auto lehčí, mohou použít menší a lehčí brzdy. Tím zároveň sníží neodpružené hmoty a můžou i optimalizovat podvozek na hmotnost. Ve výsledku je auto lehčí a je potřeba méně paliva pro akceleraci . Misojogi u Tvého auta nikdo nepředpokládal, že bude mít závěs. Deformační zóna byla spočítána bez něj. V případě závěsu musí spočítat i deformační zónu s tažným zařízením a při tom si určí maximální svislé zatížení. Je to tedy na výrobci, zda to pořádně zesílí. Pro ušetření hmotnosti spíš jen přepočítají deformační zónu aby to vyhovělo normě. Proto za všechna nová "origami" auta nezapojíte pořádný karavan/přívěs. A při nárazu nevíte, kam až se ta deformace karoserie "vynese" . Zároveň při větší bouračce jsou na odpis. Ale hlavně o celkovém zatížení auta a soupravy rozhodují brzdy. Když mají rezervu, můžeš mít přívěs do hmotnosti povolené výrobcem. Vždy tam musí zůstat určitá rezerva. Bohužel Tvoje auto Matiz má problém ubrzdit i sám sebe, natož s přívěsem.
frufru
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob led 12, 2019 13:01

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod Pedro » pon led 14, 2019 21:18

No, Frufru. Je videt, ze jsi opravdovy sef Morganovy bandy... :wink: :mrgreen:
ALMERA 3dv. Valv. 5w50. Ost. náplně Castrol. Polaris. Malé tech.úpravy.
SEDICI 4x4 Rowe 5w40 C3.Riken
SH 300i Valv.All cl.10w40 SL. Citygrip
SV 650 10w40 Valv. DrB. Angel GT
IVECO EC 80e180 (HPP)Total 10w40
MAN TGS 26.360 (VPP)Shell 15w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 6556
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Tažné zařízení

Příspěvekod skodovkar » pon led 14, 2019 21:52

frufru píše:Aby snížili spotřebu, tak potřebují snížit hmotnost. Někteří na to šli přes hliník (audi, nový Ford F150). Ostatní přes tenčí plechy karoserie. Správně zprohýbaný plech má větší tuhost než rovný. Zjednodušeně udělali z auta plechové origami. Tím zajistili pevnost i s tenčím plechem a ušetřili hmotnost.
Nebo se použije jiný typ oceli (TWIP/TRIP) s výhodnějšími mechanickými vlastnostmi. Argumentace úsporou CO2 v případě hliníkových kastlí je hodně mimo, protože výroba hliníku je energeticky velice náročná a spotřeba energie dosahuje několikanásobku spotřeby při výrobě oceli - ale to se nás netýká, žere nám to přece o litr míň :mrgreen:
skodovkar
 
Příspěvky: 5913
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků