Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Libor »

Díky, chlapi :wink:
Mám před sebou kopii TP. První registrace v ČR je prosinec 2006 (myslel jsem prvně, že 2008, omlouvám se), a to na firmu Philip Morris, takže zřejmě auto nové auto do fleetu. Dá se tak s jistotou očekávat, že to je vyrobené v r. 2006. V kolonce emise je uvedena směrnice EHS 2003/76B a 125 g CO2/km. Motor má kód HHDA.
Jak jsem psal, převážná skladba tras jsou cesta do práce cca 5 km, děti do školy to samé. Neptejte se mě proč si koupili diesela na takové couračky :D
Na dálky mají Opla Zafiru s dieselem.
Web říká, že DPF by to mít nemělo, ale jeden nikdy neví.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Pitris »

Možná se ozve nějakej přímo "fordař", ale (byť to asi není na 100%) v roce 2006 by tam DPF ještě být neměl.... https://www.dpffap.cz/ford-focus-1-6-td ... 9-07-2011/
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od tonny »

Pro český trh DPF nemělo a určitě starou dobrou 5W-40-tku na ty krátké jízdy. Není nad čím přemýšlet. Moji favorité Shell Hellix Ultra Diesel nebo VV Maxlife. Měním ročně i při malém nájezdu. Ale jsou to moje auta.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Libor »

Díky chlapi :wink:
Jsme domluveni, že tu s tím odpoledne přijede a kouknu za svody, jaký emisní systém v tom má. Pro jistotu. Ale jak píšeste, na DPF to nevidím...
Každopádně viskositu oleje měnit budu. Opla koupili teď, takže z Focuse se teď stane druhé auto v rodině, čili i výlety s ním odpadnou a bude z něj čistě "courák".
Jinak mají "super" přístup k oil filtru. Musí se sundat část sacího traktu, aby se k němu dalo dostat. To nevymyslíš :D
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od jerome »

Libor píše:Neptejte se mě proč si koupili diesela na takové couračky :D
My sme mali v práci Berligo s HDi (TDCi) 1.6 66kw. Jazdilo sa na ňom vyslovene okolo komína a za 10 rokov žiaden problém. Ja si myslím,že názor "diesel nie je na krátke jazdy" je predsudok. Samozrejme musí byť bez DPF-ka :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Colommbo »

S tímto názorem lze souhlasit. Ano, takový režim není pro diesel to nejořechovatější, ale dá to. S motorovými oleji je to podobné. My se tu občas předháníme, který z nich je (nej)lepčí a který naopak nevhodný, 90% majitelů vozů je víceméně odkázáno na to, co jim nalijí v servisech a ecce - auta pořád jezdí... Abych však nebyl tak úplně kacířský - co mám v motoru, mi jedno není. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Libor »

Ale jo, motor toho zvládne hodně, co si budeme vykládat, i ten diesel. Jen narážím na to, že litinivý blok v dieselu se z principu zahřeje na provozní teplotu později a tak nějak více méně trpí víc, než benzíňák. Však každý z nás ví, co to trvá, než to začne v zimě pořádně topit :-)

No, resumé k FoFu. DPF to opravdu nemá, je tam obyčejný "katík bez trubek a hadiček" :-) Koupil jsem ten Tonnym zmiňovaný Shell 5W40. Jsem zvědavý, co z toho motoru o víkendu vyteče. Dle štítku to na tu 10W40 a při couračkách ujelo 14.000 km.

Mě by škublo, to tam nechat tak dlouho, pravidla "šesti tisíc a dost" se nehodlám zbavovat :D
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od NOVON »

No jestli některý diesel není vhodný pro couracky tak právě tento 16V HDI/TDCI.. Malá olejová náplň 3.5 litrů a špatný tvar vany,kdy nevypustis všechen starý olej.Tady bych měnil opravdu po 5 tis km.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od NOVON »

Libor píše:Ale jo, motor toho zvládne hodně, co si budeme vykládat, i ten diesel. Jen narážím na to, že litinivý blok v dieselu se z principu zahřeje na provozní teplotu později a tak nějak více méně trpí víc, než benzíňák. Však každý z nás ví, co to trvá, než to začne v zimě pořádně topit :-)

No, resumé k FoFu. DPF to opravdu nemá, je tam obyčejný "katík bez trubek a hadiček" :-) Koupil jsem ten Tonnym zmiňovaný Shell 5W40. Jsem zvědavý, co z toho motoru o víkendu vyteče. Dle štítku to na tu 10W40 a při couračkách ujelo 14.000 km.

Mě by škublo, to tam nechat tak dlouho, pravidla "šesti tisíc a dost" se nehodlám zbavovat :D
Litinový blok? Jóó..bejvávalo,tady je ALU blok se zalitými vložkami.A rovnou jim udělej podložky pod vstřiky,bo tady podfukují často.Je na to repas sada.A vymontuj sítko v trubce mazání turba, předejde se jeho destrukci.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od NOVON »

Daleko lepší u fofo2 je starý poctivý 1.8 TDCi,sice se déle zahřívá,bo blok litinový,ale je daleko spolehlivější a odolnější.
https://www.auto.cz/ojety-ford-c-max-tu ... olba-84508
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Libor »

NOVON:
Myslel jsem to obecně (litinový blok) u dieselů, alespoň z toho, co jsem doposud doma měl, nebo se v tom hrabal :wink: Ale to už je let... PSA moc načtené nemám. Tady "vedou" benzínoví japonci a koncern.
Jinak, sítko v tomto kusu je už údajně vyřešené a chod motoru (na diesel) kultivovaný, rovnoměrný. Zatím se v tom víc hrabat nebudu. Dnes jsem vyměnil ten olej + filtr. Přístup k filtru vymyslel asi idiot, naštěstí to ve Fordu trochu vychytali a filtr box je "plovoucí", takže krom vyjmutí filtr boxu, musí pryč jen přívodní hadice k němu a turbu.
Teď je pozdě bycha honit, prostě mají doma tohle a víc, než doporučit zkrácení olejového servisu o polovinu, nesvedu. Prostě si to nechají, než to umře. Teď by za to víc, než 30.000 nedostali. A co koupíš místo toho za 30?
Dík za reakci :wink:
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Pedro »

Takže zas platí - na (dlouhy) výlet Fordem, zpatky vlakem?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Pitris »

Na dlouhý výlet s naftou klidně, na krátký je to blbost.... A vlakovýlet? Proč ne :)

Jinak Libore, kdyžtak jim ještě poraď ať berou kvalitní naftu a občas to prohřejí a protáhnou tak aspoň na 50-ti kilometrech.

A dále to odjelo, tak tady: jake-auto-t3861-15251.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Libor »

Pitris:
Včera večer, když si přijeli pro auto, tak jsme měli na toto téma debatu. Přesně to, co tu padlo, jsem jim řekl. S nevhodností TDCI na krátší trasy nic už asi neudělají, ale občas to vzít na výlet, to by šlo. Naftu berou u Eurooilu, doporučil jsem ještě alespoň VIF. No a taky jsem doporučil se občas kouknout pod kapotu, neboť hladina chladící kapaliny s hodnotou 2cm pod rysku MIN, taky není úplně fajn. Holt, typičtí uživatelé :?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Pitris »

Libor píše:Naftu berou u Eurooilu, doporučil jsem ještě alespoň VIF....
:wink: Anebo Optimal D+ https://www.ceproas.cz/eurooil/sortiment-paliv
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět