Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Moderátor: Colommbo
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Pandoro, už dlouho nemáme informace o vývoji tvého motoru. Nejsi nemocný? To by mě mrzelo. Přidám tedy info o vývoji spotřeby oleje jednoho takového stejného motoru. Již jsem ho tu zmínil. Je servisován ve značkovém servisu, olej 5W-30, VW 504.00, značka co zrovna mají, interval výměny prodloužený nebo proměnný či jak -
do 30000 km nebo do dvou let. Reálně asi 28000 km a něco přes rok. Spotřeba oleje na 1000 km činila do jednotlivých výměn: 1. 0,04 L, 2. 0,05 L, 3. 0,06 L a aktuálně ve 4. intervalu zase o trošku více, možná opět o tu setinku. Jak u tebe?
do 30000 km nebo do dvou let. Reálně asi 28000 km a něco přes rok. Spotřeba oleje na 1000 km činila do jednotlivých výměn: 1. 0,04 L, 2. 0,05 L, 3. 0,06 L a aktuálně ve 4. intervalu zase o trošku více, možná opět o tu setinku. Jak u tebe?
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
To už jsou zase prázdniny nebo zavřeli školu??!!
https://www.auto.cz/olej-0w-20-po-27-70 ... denni-tiskItal píše:Reálně asi 28000 km....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Ital
Na olejovou naplň 3-3,2 l anebo kolik to má, už doléváš 28x0,06= 1,68 l a ta poslední naplň ještě o trošku víc, dejme tomu 2 l ,takže za chvíli už nebude třeba vyměňovat, ale pouze dolévat olej. No to jsou mi věci. Jen tak dál.
Na olejovou naplň 3-3,2 l anebo kolik to má, už doléváš 28x0,06= 1,68 l a ta poslední naplň ještě o trošku víc, dejme tomu 2 l ,takže za chvíli už nebude třeba vyměňovat, ale pouze dolévat olej. No to jsou mi věci. Jen tak dál.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Radosti z předlouhého intervalu se však nic nevyrovná.
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Však ušetříš na filtru, méně výměn méně filtrů
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
abc: Ano, takhle nějak se dolévá. Nejsem vždy u toho, ale nechávám se podrobně informovat kvůli monitoringu, zajímá mě to. Spotřeba oleje by pro mě nebyla dost dobrá, ovšem obecně je přijatelná a v rámci koncernu je tenhle motor ještě pořád jakousi sázkou na jistotu.
Pokud bych majiteli vozu řekl, že jsem se na nějakém olejářském fóru zmínil o provozu jeho vozu, dosavadních výsledcích a některých zdejších reakcích, asi by se s nepředstíraným údivem zeptal: A to se nesmí?
Ještě k Pandorovi, je to jeho vlákno. Nemohu se ubránit dojmu, že kdyby používal olej 5W-30 - a třeba by si ze sportu mohl vyzkoušet normální i sníženou HTHS viskozitu - tak by si užil lepší pružnosti motoru (ten motor sice má 85k, ale jeho charakteristika je dost tupá) a o trošku nižší spořeby paliva. Také svižnějšího promazání v zimě. Nějaké dolévání by při jeho intervalu výměny nikdy neřešil. Kdo jste si vyzkoušeli u malého benziňáku oleje 5W-30 (oba), 5W-40 a 10W-40, tak víte, co to dělá s projevem motoru, reakcí na plyn a spotřebou paliva. Pandora při svém, patrně strejcovském stylu jízdy a intervalu výměny oleje, by se ani nepřiblížil limitům oleje 5W-30 i kdyby se sníženou viskozitou.
U kilometrově častých výměn oleje bych započítal i aspekt, který může, právě vzhledem k jeho častosti, nabývat na vlivu. Zajímalo by mě, a nevím, zda to tu Pandora někde zmiňuje, jak dlouho po výměně oleje trvá, než po spuštění motoru zhasne kontrolka mazání. V závislosti na motoru, viskozitě oleje a způsobu jeho výměny, to může trvat i dost dlouho - řekněme třeba i 7 sekund plus minus autobus, kdyby nám to Pandora sdělil. Pak si to vynásobte počtem výměn. Určitě se shodneme na tom, že je lepší olej nějaký než prakticky žádný. Mám za to, že Pandora se kdysi podivoval vyšší spotřebě oleje jeho motoru. Nevím, zda to nějak vyřešil.
Takže ono nic není tak černé, jak se zdá (kolikrát ani vyjetý olej) a nic zas není úplně bílé. Pandora se snaží mít vše OK a co nejlepší, určitě se tomu nesměji a uznávám to, ale zas by z toho neměl úplně zblbnout. Za jeho snahou vidím (mohu se mýlit) ani ne tak hobby a zájem, ale spíš úzkost, aby vše bylo OK. A té se tady, bohužel, nezbaví.
Pokud bych majiteli vozu řekl, že jsem se na nějakém olejářském fóru zmínil o provozu jeho vozu, dosavadních výsledcích a některých zdejších reakcích, asi by se s nepředstíraným údivem zeptal: A to se nesmí?
Ještě k Pandorovi, je to jeho vlákno. Nemohu se ubránit dojmu, že kdyby používal olej 5W-30 - a třeba by si ze sportu mohl vyzkoušet normální i sníženou HTHS viskozitu - tak by si užil lepší pružnosti motoru (ten motor sice má 85k, ale jeho charakteristika je dost tupá) a o trošku nižší spořeby paliva. Také svižnějšího promazání v zimě. Nějaké dolévání by při jeho intervalu výměny nikdy neřešil. Kdo jste si vyzkoušeli u malého benziňáku oleje 5W-30 (oba), 5W-40 a 10W-40, tak víte, co to dělá s projevem motoru, reakcí na plyn a spotřebou paliva. Pandora při svém, patrně strejcovském stylu jízdy a intervalu výměny oleje, by se ani nepřiblížil limitům oleje 5W-30 i kdyby se sníženou viskozitou.
U kilometrově častých výměn oleje bych započítal i aspekt, který může, právě vzhledem k jeho častosti, nabývat na vlivu. Zajímalo by mě, a nevím, zda to tu Pandora někde zmiňuje, jak dlouho po výměně oleje trvá, než po spuštění motoru zhasne kontrolka mazání. V závislosti na motoru, viskozitě oleje a způsobu jeho výměny, to může trvat i dost dlouho - řekněme třeba i 7 sekund plus minus autobus, kdyby nám to Pandora sdělil. Pak si to vynásobte počtem výměn. Určitě se shodneme na tom, že je lepší olej nějaký než prakticky žádný. Mám za to, že Pandora se kdysi podivoval vyšší spotřebě oleje jeho motoru. Nevím, zda to nějak vyřešil.
Takže ono nic není tak černé, jak se zdá (kolikrát ani vyjetý olej) a nic zas není úplně bílé. Pandora se snaží mít vše OK a co nejlepší, určitě se tomu nesměji a uznávám to, ale zas by z toho neměl úplně zblbnout. Za jeho snahou vidím (mohu se mýlit) ani ne tak hobby a zájem, ale spíš úzkost, aby vše bylo OK. A té se tady, bohužel, nezbaví.
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Fakt tě to zajímá? Pak se nemusíš ptát Pandory, protože ti to z fleku řeknu já: zhasne okamžitě, jakmile aktivuješ startér. A proč? Protože VAGovský ojeb!Ital píše:...Zajímalo by mě, a nevím, zda to tu Pandora někde zmiňuje, jak dlouho po výměně oleje trvá, než po spuštění motoru zhasne kontrolka mazání. V závislosti na motoru, viskozitě oleje a způsobu jeho výměny, to může trvat i dost dlouho - řekněme třeba i 7 sekund plus minus autobus...
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Normální člověk v tomto vlákně už asi ví co si z těch informací vybrat. No a ti druzí budou do benziňáku lít olej 504/507 pro DPF, nechávat ho v motoru 30 tkm a ještě radit druhým, že mohou olej i se sníženou HTHS tam kde nemá co dělat
Bingo. Jen tak dál....
Bingo. Jen tak dál....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Ahoj Jerry, to jsem netušil, takový velmi sofistikovaný vůz jsem ještě nemňau . U mých primitivních aut kontrolka ještě reaguje na tlak oleje. Doufám, že u VW to alespoň obrátěně funguje - tedy signalizace nízké hladiny . Zde je ještě předřazena oranžová kontrolka, takže červená běžným uživatelům (kteří nic nekontrolují ) snad nehrozí.Jerry3 píše:Fakt tě to zajímá? Pak se nemusíš ptát Pandory, protože ti to z fleku řeknu já: zhasne okamžitě, jakmile aktivuješ startér. A proč? Protože VAGovský ojeb!Ital píše:...Zajímalo by mě, a nevím, zda to tu Pandora někde zmiňuje, jak dlouho po výměně oleje trvá, než po spuštění motoru zhasne kontrolka mazání. V závislosti na motoru, viskozitě oleje a způsobu jeho výměny, to může trvat i dost dlouho - řekněme třeba i 7 sekund plus minus autobus...
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Skutečně nehrozí, neboť k tomu, aby se rozsvítila, musejí být současně naplněny hned dvě podmínky: 1. kriticky nízký tlak oleje; 2. otáčky motoru vyšší než xyzzz (hodnoty se u různých motorů zřejmě liší, nicméně rozhodně nejde o volnoběh či zvýšený volnoběh, ale o již poměrně vysoký režim, v němž se dnes vcelku běžně jezdí, tedy pokud člověk následuje "rádce řazení"). Jinak řečeno, to, že motor není mazán, podle kontrolky mazání nemusíš vůbec poznat.Ital píše:...takže červená běžným uživatelům (kteří nic nekontrolují ) snad nehrozí.
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Itall: stale som sa nedozvedel vyznam toho dlheho intervalu vymeny oleja, koli comu to ujcok robi? Az nema na olej ja mu kludne zaplatim jednu vymenu po roku..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Ahoj Pitrisi, bez nějakého navážení se omezím na opravník omylů, které jsou výše v citaci.Pitris píše:Normální člověk v tomto vlákně už asi ví co si z těch informací vybrat. No a ti druzí budou do benziňáku lít olej 504/507 pro DPF, nechávat ho v motoru 30 tkm a ještě radit druhým, že mohou olej i se sníženou HTHS tam kde nemá co dělat
Bingo. Jen tak dál....
1. Norma VW 504.00, o které se dříve zmiňuji, je pro benzinové motory
2. Pro motor VW 1,4 16V, 63 kW, tedy ten, o kterém je řeč, je pro proměnný interval předepsán olej normy VW 504.00 nebo 503.00
3. Oleje normy VW 504.00 jsou s normální HTHS viskozitou a, jak psáno, lze jimi nahradit oleje např. i normy VW 502.00 (a dalších) pro pevný servisní interval (používá patrně Pandora)
4. Snížená HTHS viskozita se pro tento motor může také použít, bylo by to dle normy VW 503.00, kde najdeme oleje (např. Shell) zároveň s normou ACEA A5 (snížená HTHS v.) a VW 503.00. Možná by se už těžko hledal v 5W-30, ale byl by 0W-30 (více olejů jsem nehledal, sám sníženou HTHS v. nepoužívám), tak dobře, to už ani ze sportu .
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Dík za info, nechápu sice význam takového opatření, ale asi to tak může být.Jerry3 píše:Skutečně nehrozí, neboť k tomu, aby se rozsvítila, musejí být současně naplněny hned dvě podmínky: 1. kriticky nízký tlak oleje; 2. otáčky motoru vyšší než xyzzz (hodnoty se u různých motorů zřejmě liší, nicméně rozhodně nejde o volnoběh či zvýšený volnoběh, ale o již poměrně vysoký režim, v němž se dnes vcelku běžně jezdí, tedy pokud člověk následuje "rádce řazení"). Jinak řečeno, to, že motor není mazán, podle kontrolky mazání nemusíš vůbec poznat.Ital píše:...takže červená běžným uživatelům (kteří nic nekontrolují ) snad nehrozí.
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Je potřeba ptát se toho, kdo takový interval využívá, já ne. Co jsem pochytil, asi z důvodu úspory času, kdy se sice zhruba jednou ročně na výměnu oleje jezdí, ale jinak by se jezdilo za půl roku. Ostatní servis je snad po dvou letech. Jak to vychází finančně nevím, bo oni si ten Longlife olej napálí a servis možná taky. Je tam nějaká úspora časová a asi i finanční. To stačí. Pokud by si Longlife olej zákazník koupil sám, finanční úspora je jasná. Lidé, kteří najedou kolem 30000 km ročně takto mohou uvažovat a celkem logicky.bjukemen píše:Itall: stale som sa nedozvedel vyznam toho dlheho intervalu vymeny oleja, koli comu to ujcok robi? Az nema na olej ja mu kludne zaplatim jednu vymenu po roku..