Oleje.cz

 

SUNOCO

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: SUNOCO

Příspěvekod katana25 » pát zář 14, 2018 10:53

A šlo by i pro Gold 5w40 - tbn, viskozita pri 40st, 100st a HTHS?
katana25
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv zář 13, 2018 17:13

Re: SUNOCO

Příspěvekod Pitris » pát zář 14, 2018 15:43

katana25 píše:Sunoco Gold 5w40....u 5w40 při 100C už není 15, ale 14,4, TBN >8 místo 10,5 a viskozitní index >160 místo 173....

Nedělal bych z toho tragédii bo ani tyto hodnoty nejsou špatné. Jo, ty staré byly lepší, ale "ekodoba" :( Když vyměníš po/do 10-ti tkm - pohoda :wink:
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Ravenol VSI 5w40, léto Millers oils CFS 10w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 19992
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: SUNOCO

Příspěvekod katana25 » pát zář 14, 2018 15:57

Mám Sandero s motorem 1.4, r.v.2008. Žádnej NASA motor :D Jsem takovej šťoural, tak mě to zajímalo kam s tím hnuli. Na Sunoco jsem narazil stejně náhodou, předtím Felda 1.3Mpi. Tam byl Mogul, Shell, MOL, Valvoline jak mi to přišlo pod ruku podle ceny. Předtím Brava 1.2 16V a tam teda Selenia, čert to vem. U Fiatu po 10tis, u feldy jak jsem si vzpomněl, ale po 12tis max. Sandero mám od února, teď jsem měnil po 10tis. Filtry dávám Mann olej i vzduch. Takže tohle nezanedbávám.

Pro příklad:
Přes 10let chodím s přítelkyní a za tu dobu její rodiče vystřídali 2x Favorit, 2xSeat, WV, Feldu a možná ještě něco dalšího a za celou tu dobu nevím o tom, že by kdo vyměnil olej nedejbože i filtr oleje nebo vzduchu. Ještě se tím tatík od mladé chlubí, že to v životě nedělal a neví proč by měl. Ať to byla sebevětší plečka, žádný to auto nezdechlo na motor. Když to moc klepalo, dolil se olej a jelo to dál. Tam nebyla jakákoli údržba či snad opravy. Jezdilo to furt. Zdechlo to na elektriku, korozi nebo kombinaci obojího. Teď si koupili novej Logan MCV. Jsem zvědavej na garančky a údržbu po záruce. Omlouvám se za OT, ale muselo to ven.
Naposledy upravil katana25 dne pát zář 14, 2018 16:16, celkově upraveno 1
katana25
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv zář 13, 2018 17:13

Re: SUNOCO

Příspěvekod Bramborak3 » pát zář 14, 2018 16:14

Tak hoši nové Sunoco Sportivo 5w50. Hustota pri 40st =115, pri 100st= 18. Bod tuhnutí -45, Visko.index mají psaný >180 a tbn >8. To znamená vyšší jak 180 a vyšší jak 8 ne ? Jinak Api SN a nový sunoco je na bázi PAO...Cena na 5 litrech novýho Sportiva by měla poskočit o 200-300kč. Kvůli PAO a SN. U toho Sunoca Gold to taky mělý napsaný TBN >8 tzn že to může být klidně zas těch okolo 10 ale nevím co to má znamenat, že se tím kryjí....Kdyby to mělo lehce mín, než pevná cifra kterou by napsali. Ještě počkám na vyjádření z Totalu, zda mají k sehnání tu jejich 5W50 SN. Potom se rozhodnu co dám na zimu. Když nebude total, tak ještě starší Sunoco 5w50. Jinak i starší Gold 5w40 by na jaknaauto měli mít uplně v klidu. Tzn ty starý normy TBN 10.5 a visko pri 100st 15.
Bramborak3
 
Příspěvky: 157
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: SUNOCO

Příspěvekod katana25 » pát zář 14, 2018 16:28

Jak zmiňuje kolega
PavelRS píše:Pokud má schválení ACEA A3/B4 tak TBN musí být min. 10. Toho bych se nebál :wink:


Dle tohoto dokumentu na straně 6 by mělo být TBN min. 10 a HTHS min. 3,5 pokud plní normu A3/B4-16
Kód: Vybrat vše
https://www.acea.be/uploads/news_documents/ACEA_European_oil_sequences_2016.pdf


Proč to maj psaný jak maj, to ví jen oni.
katana25
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv zář 13, 2018 17:13

Re: SUNOCO

Příspěvekod jerome » pon zář 17, 2018 5:51

TBN či 8 alebo 10 je to fuk. Pri našich výmenách do 10.000 je to kolečko na táčkách :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => Total Quarz 7000 10W40
Kia Sportage II 2.0CRDi 103kw => Master Oil c-tec Power 5W-30
Uživatelský avatar
jerome
 
Příspěvky: 4339
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: SUNOCO

Příspěvekod Bramborak3 » pon zář 17, 2018 18:45

Jasně. Já stejně nemám žádný olej v motoru déle jak 7-8 tis km a to tam ještě za tu dobu 2 L doliju. Už ted mám na oleji od jara najeto 6400km a jsem už nervozní.. :D Prostě ten pocit jak si motor přede jak šicí stroj po výměně za nový je boží..Hned se snažím po výměně jezdit delší štreky, aby se ze začátku vyčistilo co nejvíc. A Ono přeci jen po 6 tis km už je znát lehce hlučnější chod. Nový sunoco je na bázi PAO + Molybdenum a API SN. Takže to bude guut olej. Uvidíme cenu. Snad se moc nepřiblíží Yacco Galaxie 5w50, jinak by to moc nemělo cenu. :roll:
Naposledy upravil Bramborak3 dne pon zář 17, 2018 19:36, celkově upraveno 2
Bramborak3
 
Příspěvky: 157
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: SUNOCO

Příspěvekod Colommbo » pon zář 17, 2018 19:03

Mně v motoru dlouhodobě (víc jak čtyři roky a téměř 80tis.km) používané Sunoco 5W50 (API SH) nahradila právě zmiňovaná Galaxie. Netlučte mě, ale v současnosti na ní mám 13tis.km... Max. objem náplně mám 5,75 litru, koupil jsem šest flašek, nalil pět a půl, po asi osmi tisících dolil zbytek z poslední flašky a jsem lehce pod půlkou mezi ryskami. U mě dobrý! :P
Omega 2.6 V6 2001 sedan, včil Yacco Galaxie GT 5W50 (SN) a letní 205/65R15 - u mě dobrý 8)
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 6270
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

Re: SUNOCO

Příspěvekod jerome » úte zář 18, 2018 13:04

Záleží na typu jázd. Ak prevládajú dlhšie jazdy, tak aj výmena pri cca 13-15.000 je v pohode, kedže olej sa zväčša stále prehrieva. Tu je možnosť použiť aj olej s nižším TBN Tak isto pri krátkych jazdách a s nimi spojenej skoršej výmene. Naopak, ak sa jazdia krátke trasy a dotyčný chce olej, napriek radám o skrátení výmeny, nechať olej cca 10 - 12 tis.km, vtedy je lepšie pohľadať olej s vyšším TBN numerom :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => Total Quarz 7000 10W40
Kia Sportage II 2.0CRDi 103kw => Master Oil c-tec Power 5W-30
Uživatelský avatar
jerome
 
Příspěvky: 4339
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Předchozí

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků