Oleje.cz

 

Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Kolousek001 » stř kvě 16, 2018 10:39

Jasný no zapomněl jsem dodat, že ročně najedu cca 12 000 Km né-li méně. Do práce denně 17 tam a zpět, kombinace okreska a asi 8 Km po dálnici. Nejsem zvyklej autu dávat záhul a když pak semtam jedu třeba do Brna (z Jihlavy) nebo někam na dovču teď v červnu právě na Slovensko po dálnici tak stejně jedu tak 125-130 max, protože tyhle auta jak nemají šestku jsou nepoužitelný ve vyšších rychlostech ...
Kolousek001
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 15, 2018 22:42

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod lengy60 » stř kvě 16, 2018 12:20

Ahoj,no ty jsi měl v první C4 ještě nejspíš 1.4 16 V nebo 1.6 16V.Teď máš ovšem motor 1.6 VTI Prince a tak se k němu také musíš chovat. :lol:
Pokud ti to běží a zvučí takhle https://drive.google.com/file/d/0B1hIsB ... sp=sharing tak je to v pohodě. :wink: Dej 0W-40 A3 a bude v pohodě.Úbytek nějaký bude,je třeba hlídat měrku a včas dolít třeba 2 dcl,pak dáš klidně i těch 12.000 km.Pokud to necháš až se ti rozsvítí kontrolka a hláška o nízké hladině,tak ti chybí přisně litr,což není dobře. :evil: A co se týče rychlostí,tak mně 6-ka nechyběla ani ve 190km/h,také rád jezdíš s podtočeným motorem? :lol: Tomuhle se totiž nejvíc líbí mezi 3.500 - 6.000 ot/min. :mrgreen: :wink:
Ve 130 točí 2.850,co bys chtěl,1800 a karbon?
https://drive.google.com/file/d/0B1hIsB ... sp=sharing
Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 81kW
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Uživatelský avatar
lengy60
 
Příspěvky: 5338
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Pitris » stř kvě 16, 2018 12:51

K tomu co napsal lengy se dá dodat asi jen tolik, že pokud by si chtěl být pintlich, tak hledej olej s normou B71 2296 ve viskozitní třídě 0w40 nebo 5w40. A jestli jezdíš delší jízdy a málo krátkých popojížděk, tak se dá měnit u Tebe po roce.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Ravenol VSI 5w40, léto Millers oils CFS 10w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 19795
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod lengy60 » stř kvě 16, 2018 13:03

0W-40 s normou 2296 neexistuje,pouze 5W-40.Ta není špatná,ale nulka se mi jevila jako lepší.
Konkrétně jsem použil tehdy tuhle https://www.znackoveoleje.cz/Castrol-ED ... l-d120.htm
dnes bych dal klidně toto https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-GALA ... -d2082.htm :wink:
Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 81kW
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Uživatelský avatar
lengy60
 
Příspěvky: 5338
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod PavelRS » stř kvě 16, 2018 13:53

Připojuju se k Lengymu ohledně otáček při 130 km/h.

To je na benzin úplně v pohodě. Sám to tak mám u mého vozu (2850 ot. při 130 tacho). Je to tedy po úpravě převodovky z 5q na 6q, ale šesti rychlostní benzinové motory, zejména s turbem, to tak mají, že při 130 na šestku točí kolem 2700 až 3000 ot. Pro benzínový motor to je nic :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW - Ravenol RCS 5W-40
Felicia Combi GLXi 1.3 MPi 50 kW - Shell Helix HX7 10W-40
Uživatelský avatar
PavelRS
 
Příspěvky: 414
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Kolousek001 » stř kvě 16, 2018 14:35

Ano v první jsem měl klasický 1.6 80kw a nestěžoval jsem si, spolehlivý a olej nežral vůbec schválně jsem koupil poslední rok kdy je tam ještě dávali než po faceliftu přešli na ty BMW plečky :D Ale ty u druhé C4 už si člověk nevybere a i když sem koketoval s naftou, tak můj roční nájezd je malý na to ...

Co sem se díval podle štítku co visí na autě jestli se mu dá věřit tak naposled mu tam dali nějaký Shell 0W-30 , takže těžko říct :) ... ten 5W-40 tedy ne? co sem pročítal tady tak se tu s tím taky nějak experimentovalo, ale asi to moc nedopadlo ...

A k tý 6tce a otáčkám. Mluvím hlavně ze zkušenosti z té první C4, která prostě na dálnici ve 130 už točila velký otáčky a díky tomu už ten motor byl dost hlučnej a hlavně papal jako tank :D ... Upřímně jsem s novou C4 po dálnici ještě nejel ale už při předjíždění na okresce ve 110 tam bylo cejtit že motor začíná protestovat a na netu to čtu všude, že na dálnici je to podobná situace jako u té první - vysoké otáčky, hluk, velká spotřeba.
Kolousek001
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 15, 2018 22:42

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod pepoh » stř kvě 16, 2018 17:58

Obrázek
kukam b71 2296 je celkom na vyber, a ceny su velmi rozdielne
ktory je kvalitny za normalnu cenu, a ktory je premium?
ktorym sa vyhybat ? :)
Dyk móre, to táhne vocpoda / Sara1,8 8V 66kW R.I.P. _Total Quartz 9000 5W-40
C3 III LPG 1,2 12V 60(55)kW Obrázek Motul 8100 X-CESS 5W-40 /B4
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Pitris » stř kvě 16, 2018 18:06

Vyber 5w40 nebo 0w40 ACEA A3 (nebo C3).
Shell 0w30 byl pravděpodobně ACEA C2 :(

Jinak máš benziňák - ten chce točit. To nejsou turbokamna. Mě točí při 130-ti 4000 a motor si tam lebedí. A jsem rád, že ho trochu slyším - a neobtěžuje to. A i když se Ti to možná nelíbí, chce to občas vyhnat pavouky a nechat ručičku otáčkoměru mrknout se k červenýmu.
Co jde o značky olejů, tak třeba Mobil1, Sunoco, Total, Elf, Motul, Valvoline, Mogul, Yacco, Repsol, Q8, Shell, Millers....třeba.
Vyhýbej se při jízdě otáčkám pod 1800 - 2000....
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Ravenol VSI 5w40, léto Millers oils CFS 10w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 19795
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Lada 57 » stř kvě 16, 2018 19:09

Mám C4 II 1,6 VTi,olej jsem dříve dával sunnoco synturo gold 5W40,nyní používám motul XCESS 5W40.Výměny při 8-10000 km,mezi výměnami jsem zatím nemusel dolévat ani deci,aktuálně najeto cca 73000km.Hlavně se nesmí koukat na "rádobyrádce řazení" a dávat tam pětku při rychlosti 50km/h.Jinak při rychlosti 130km/h motor točí asi 3750ot/min.
Lada 57
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned lis 06, 2016 13:18

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Kolousek001 » stř kvě 16, 2018 20:05

Tak na rádce řazení nějak nekoukám i když mě fascinuje :D nikdy jsem to v autě ani neviděl ale pro začátečníka třeba dobrá věc ... Osobně se s autem zatím seznamuju mám najeto sotva 300 Km, ale pětku dávám tak od 55-60 výše, podle situace ... Ale je pravda že u první C4 jsem dával i míň , protože auto prostě jelo a spotřeba byla lepší :D

Ale je pravda že tento motor vypadá, že má radši vyšší otáčky a pod 2000 se určitě nesnažím jít a náhodou když se trochu rozjede tak zvuk má pěknej ... Ale já sem prostě zvyklej se snažit jezdit na spotřebu a když ho budu točit hodně tak je mi jasný, že čísla se mi líbit nebudou :D

Ten olej fakt budu muset promyslet no, ten Motul XCESS 5W40 vypadá v pohodě a hlavně se dá sehnat za docela slušný peníze, ty ostatní oleje co sem tu viděl jsou za docela pálky už , ale jasný mám novější auto tak to chce asi pořádnou péči :D

Ještě přemýšlím jestli nezajet hned brzi do Citroënu přímo na servis aby auto prohlídli, hlavně jestli ten motor fakt dobře šlape a ty rozvody nejsou před smrtí, protože já to prostě nepoznám, ten zvuk není tak pěknej jako u starý C4, trochu to tam "klape" , ale že by to byl zase traktor jak u starých TDI to určitě ne. Ale v ofiko servisu mi tam určitě nacpou ten Total Ineo na který se tu nadávalo, tak nvm.
Kolousek001
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 15, 2018 22:42

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Pitris » stř kvě 16, 2018 20:14

55 na 5-ku nedělej, bo nízké otáčky nejsou nízká spotřeba a nízké opotřebení motoru.... Na co tam asi je převodovka :?: Já dám 55 i na jedničku :twisted:
A jestli nejezdíš JENOM krátké popojížďky, tak je olej A3 lepší než C2. Jo, a Motul X-CESS je....:wink:
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Ravenol VSI 5w40, léto Millers oils CFS 10w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 19795
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod lengy60 » stř kvě 16, 2018 20:58

Nech si říct a dej tam 0W-40,je z lepších základových olejů a cena je v podstatě stejná.Jako bonus ti rychleji zaolejuje vršek motoru,takže to tak dlouho necvaká.Jasně,že byl TU-5 tišší,bo má řemen,kdežto VTI řetěz a 2 vačky s proměnným zdvihem a variabilitou. :D A co se týče předsedou zmiňovaných turbokamen,tak k tomu asi tolik.Konečně jsem se dostal k tomu,že jsem pořídil kouzelnou krabičku,připojil k CPU a nestačil žasnout. :shock: Ti volové postavili almaru tak,že v 90 na 5-ku točí motor 2.000 ot/min a podobné je to i u ostatních kvaltů,to by je člověk fakt nakopal do řiti.Při 140 se to konečně dohrabe na 3 tícky. :roll: 5W-40 jsou dával asi 3 x(Mobil,Mogul a Yacco),nebyly špatné,ale ta nulka je lepší.A s těmi otáčkami jsem se překoukl :oops: je to jak napsal Lada 57. :wink: Nicméně já se pohyboval mezi 3.5-5.000 a měl jsem dlouhodobou spotřebu kolem 7 l.Itálii jsem jezdil za 6.5,čistě město pak kolem 8l a to se jednalo o C4P. :wink: Je ovšem pravda,že jsem měnil každý rok na jaře všechny filtry a v motoru byly iridiové svíce NGK. :mrgreen: A pochopitelně jsem přidával do paliva Wynn´s,2 panáky na nádrž. :lol:
Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 81kW
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Uživatelský avatar
lengy60
 
Příspěvky: 5338
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Lada 57 » stř kvě 16, 2018 22:23

Dotaz na lengyho,jaké jsou tvoje subjektivní pocity z použití oleje MO CFS 5W 40 NT+ ve Tvém C4 Cactusu?
Ještě jsem se chtěl zeptat jaký konkrétní typ iridiových svící jsi používal v C4 GP 1,6 VTi ? Dík za odpověď.
Lada 57
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned lis 06, 2016 13:18

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod lengy60 » čtv kvě 17, 2018 3:23

Pocity jsou takové,že jsem si po vyjetí ze servisu myslel,že mi tam dali elektromotor. :D Jako netuším,zda přibylo x procent výkonu,ale motor se ztišil a ubylo i vibrací.Na svíčky se mrknu a dám vědět.Jen podotýkám,že si budeš muset upravit odtrh,do čehož se mechošům nechtělo,takže mi dali měrky a utekli. :mrgreen:
Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 81kW
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Uživatelský avatar
lengy60
 
Příspěvky: 5338
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod lengy60 » čtv kvě 17, 2018 5:22

Tak svíčky jsem dal tyto: ILZKBR7B8DG.Ale je to 3 roky,takže netuším,zda se ještě vyrábí.
Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 81kW
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Uživatelský avatar
lengy60
 
Příspěvky: 5338
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

PředchozíDalší

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků