Oleje.cz

 

Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod Ital » sob kvě 25, 2019 12:00

No dyť.
Ital
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod Pavel S. » ned kvě 26, 2019 19:49

Tak auto jsem dovezl z Německa, a minulý týden jsem tam vyměnil olej. Motor měl najeto 150 tisíc km, a podle servisní knížky byl olej měněn ve 142t. v servisu FORD v Polsku.

Když jsem jel z Německa, tak na tempomat při rychlosti 160 (ale skutečných) jsem koukal na spotřebu a byla od cca 9,3 až 10,5. Tak nějak to pořád kolísalo v tomhle intervalu, nechápu proč to na tempomat není plynulejší. Nejčastěji to bylo však kolem 9,5 až 10 a nikdy to nešlo pod 9.

Teď jsem tam nalil od Millerse EE LONGLIFE 5w40 (HTHS: 3.79 mPa.s), a zase jsem koukal na spotřebu. Opět na tempomatu při skutečné rychlosti 160 to zase kolísalo, ale níže. Od nějakých 8,6 do 9,8. Ale nejčastěji to bylo mezi 9 až 9,5. Sice to je takové nepřesné měření, ale vychází mi z toho, že spotřeba klesla skoro o půl litru při této rychlosti. Možná to nebylo o půl litru, ale rozhodně nestoupla, ani nezůstala stejna.

Většinou tady každý píše, že když dají olej s tou vyšší viskozitou HTHS nad 3.5 mPa.s, tak se zvedá spotřeba paliva, oproti těm obyčejným olejům, které doporučuje výrobce. Já sice nevím, zda jsem v motoru tu „pleťovou vodu“ měl“ (jak tady s oblibou říkáte), ale pokud ano, tak mě překvapuje, že je u mě se spotřebou efekt opačný než se tu popisuje.

A pokud tam ve Fordu nelily „pleťovou vodu“ a nalily tam olej ACEA C3 (o čemž velmi pochybuji ) tak by se spotřeba nafty neměla měnit.

Takže z toho mi vychází jediné vysvětlení, že ten olej Millers a ty nanopřísady a celková kvalita oleje, je tak výrazně lepší a zmenšuje tření, že to snižuje spotřebu paliva.

Tak by mě zajímal názor zde zkušenějších, čím si to vysvětlují.
Ford Mondeo kombi MKIV, 2014, motor nafta 2,2ccm, 147kW, automat
Pavel S.
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned kvě 12, 2019 19:13

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod Pitris » ned kvě 26, 2019 21:43

Když si přečteš třeba tuto zkušenost....
DirtyKing píše:Tak jsem u svého Focuse měnil znovu olej. Měl jsem tam na doporučení zde Ravenol VSI 5W-40 A3/B4. Musím říct, že po těch ujetých cca. 8000km už bylo znát, že ten motor má zase o něco větší hluk, než byl předtím. Po 9500km jsem tedy vyměnil za nový VSI 5W-40 A3/B4 a opět je tam znát o něco nižší hlučnost motoru. Tím se jen potvrzuje průběh viskozitní křivky. Jinak za těch 9500km na A3/B4 (z původního A5/B5) mohu dodat, že skutečně tam k drobnému nárustu spotřeby došlo, ale rozdíl je patrný především při krátkých jízdách po městě s nezahřátým motorem, tam to klidně dělá i mezi 0,5l-1l/100km. Na dálkách (okresky) už to vychází jen zanedbatelně více, zhruba někde na hranici měřící nejistoty. No a u dálnice už je stejná spotřeba jako u A5/B5 a nopak při větším zatížení kdy jsou otáčky mezi 4000-5000 RPM je to dokonce o něco méně. Pro mě poučka, že když budou venku větší teploty a budu plánovat jízdy s větším zatížením motoru, tak budu měnit do 8000km, když budou nižší teploty nebo nebudu mít před sebou nějakou delší cestu s větším zatížením motoru, tak budu měnit po 10000km. Motor má nyní najeto čerstvě 200tkm a zatím bez spotřeby oleje. Resp. do těch +-8000km se neztratilo vůbec nic a někde za hranicí 8000km docházelo k zanedbatelnému úbytku zhruba někde okolo 0,1l/1000km.
....tak to zase tak zvláštní být nemusí. Ono při té vyšší (či delší) zátěži se ten olej ohřeje ještě trošku víc než obvykle ("zřídne"), ale stále ještě dokáže dostatečně dotěsnit motor.
Ale to tady píšeme pořád - na krátké jízdy se olej se sníženou HTHS dá. Na vyšší zátěž je ale vhodnější a lepší HTHS normální :!:
A ten Millers EE je dóóst dobrej olej :wink:
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Ravenol VSI 5w40, léto Millers oils CFS 10w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 21347
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod Jerry3 » pon kvě 27, 2019 6:37

Ovšem posuzovat faktickou spotřebu podle okamžité spotřeby na PP při jízdě na tempomat vysokou rychlostí a ještě se divit, že kolísá, to chce velikou představivost.
Jerry3
 
Příspěvky: 7827
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod Ital » pon kvě 27, 2019 13:35

Předpokládám, že spotřeba byla měřena (když už přes PP) na stejných úsecích, jelo se stejným směrem, se stejnou zátěží, za stejného počasí (sucho, mokro, vítr, teplota), se stejnými a stejně huštěnými pneu...a tak. Jestli ne, je to o ničem.
Ital
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod Jerry3 » pon kvě 27, 2019 13:46

Přesně na to jsem narážel. Poněvadž když se podívám na ukazatel okamžité spotřeby mého Mondea při jízdě na tempomat, a to dokonce nižší, resp. předpisovou dálniční reálnou rychlostí, tak mohu říct pouze tolik, že velmi výrazně skáče. Nic víc bych si z toho vyvozovat ani netroufl.
Jerry3
 
Příspěvky: 7827
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod Pavel S. » pon kvě 27, 2019 16:08

Nebylo to na stejném úseku.
Ale zkoušel jsem těch 160km/h (při stejném zatížení) na různých úsecích dálnice za tmy i za světla, v rúzných dnech, a ukazuje to pořád stejně. V téhle rychlosti už síla větru (a případná nerovnost dálnice) ovlivňuje spotřebu velmi malým procentem. Odpor vzduchu roste kvadraticky, takže při 160 už se ty poryvy větru moc neprojeví.
V každém případě z toho lze vyčíst, že spotřeba klesla. Je tedy otázka o kolik, ale to není tak podstatné.
Ford Mondeo kombi MKIV, 2014, motor nafta 2,2ccm, 147kW, automat
Pavel S.
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned kvě 12, 2019 19:13

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod PHiLiPZ » pon kvě 27, 2019 16:19

Ked pojdes 160km/h po vetre a proti vetru, rozdiel sa urcite prejavi.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
 
Příspěvky: 43
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod Shi » pon kvě 27, 2019 18:47

Sami výrobci uvádí pokles spotřeby v jednotkách procent, tedy v podstatě mimo laboratoř dost obtížně rozpoznatelný.
- Stačí natankovat jiné palivo a všechno může být jinak.
- Jízdou jinou, než na jaké je auto dlouhodobě naučené se taky přestaví vstřikovací mapy
- Dlouhou jízdou pod zátěží se může trochu vyčistit motor atd.

Třecí ztráty v motoru se uvádí někde mezi 3 až 10 procenty, takže pokud zázračný olej sníží ztráty na polovinu, tak se to na spotřebě projeví poklesem spotřeby někde mezi 1,5 až 5 procenty. Víc asi není příliš reálné, byť hladší (plynulejší) běh motoru může efektivitě trochu napomoci.
Shi
 
Příspěvky: 711
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod Ital » pon kvě 27, 2019 20:14

Velmi zhruba bych po zkušenosti spotřebu paliva vs. použitý olej zobecnil takhle. U aut se skutečnou průměrnou spotřebou asi 5,5-5,8 L tato vzrostla asi o 1,5-2 dcl s každým zvýšením viskozity, kde jednotlivé stupně byly 0w-20, 5w-30 snížená HTHS v., 0w-30 norm. HTHS v., 5w-40 a 10w-40 (není rozdíl), 15w-40. Na jiných olejích jsem nesledoval.
Ital
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod DirtyKing » čtv kvě 30, 2019 14:20

Pokud to není měřeno na stejném úseku, za stejných podmínek, tak je to absolutně k ničemu. Vlastní zkušenost z několika mých aut je, že při cestě na chaluou (z Čech na Moravu) je spotřeba o 0,5l nižší než na zpáteční cestě. A tu trasu mám najetou nesčetněkrát. A ovlivňuje to nadmořská výška a hlavně to, že tam to mám prostě víc z kopce a po cestě zpět naopak do kopce. V autě to člověk tolik nepozná, ale když dám těch 100km třeba na kole, tak je sakra znát ze kterého směru jedu. Akorát auto to dá vědět pouze odlišnou spotřebou, bez toho, aniž by člověk něco takového vnímal.
DirtyKing
 
Příspěvky: 25
Registrován: pon pro 24, 2018 9:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod Jerry3 » čtv kvě 30, 2019 14:22

Lépe bych to nenapsal! :wink:
Jerry3
 
Příspěvky: 7827
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod Ital » čtv kvě 30, 2019 16:45

Ano, proto jsem psal - na stejném úseku stejným směrem a za stejných podmínek. Pokud jde o mé "výsledky měření", nikdy se nezabývám měřením přes PP, ostatně ho mám jen u posledního auta. Jako kompliment vůči PP musím konstatovat, že hodnoty PP se pozoruhodně shodují s měřením přes tankování (samozřejmě po korekci ODO, i ten je celkem přesný), jde ovšem o hodnoty dlouhodobé. Minimální úsek měření je u mě jedna vyjetá nádrž, radši několik a pak celkový průměr. Dle mé zkušenosti viskozita oleje má na spotřebu paliva celkem znatelný vliv. U motorů, které olej neberou a jsou dosud ve výborném stavu, rozdíl mezi olejem OW-20 a 15W-40 mi vychází možná +15% na spotřebě paliva. Oleje používané celoročně, takže je to opět nějaký průměr.
Ital
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod kornel » čtv kvě 30, 2019 16:56

Ital píše: ...rozdíl mezi olejem OW-20 a 15W-40 mi vychází možná +15% na spotřebě paliva.

..toto by som si nedovolil "tvrdiť" pokiaľ by som to nemal priamo odmerané na konkrétnom (tom istom) aute, no je tu jedno veľké "ale".. prechod medzi SAE 0w-20 a 15w-40 asi taký bežný nebude :)
kornel
 
Příspěvky: 1137
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Olej s Ford normou

Příspěvekod Ital » čtv kvě 30, 2019 17:54

Ano, na jednom motoru to sice prakticky zkoušet jde (dle předpisu výrobce jistě ne), ale zas takový experimentátor nejsem. Vyšší viskozity zkoušeny na starším motoru (s neměřitelnou spotřebou oleje), ty "moderní" zase na novějších motorech. To odstupňování spotřeby dle viskozity ale velmi přibližně funguje. Výrobci olejů snad udávají úsporu paliva vůči referenčnímu oleji 15w-40 (kdo ho dnes používá) a udávaná úspora je nízká, pochopil jsem, že by měla být zaručená. Skutečná úspora je vyšší. Je to měřitelné.
Ital
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

PředchozíDalší

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník