Olej do 1.2 TSI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
kitmirda
Příspěvky: 6
Registrován: stř lis 20, 2019 17:10

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od kitmirda »

Ahoj, dovolím si novou otázku do tohoto tématu:
1.2 tsi cjza najeto 120tkm v současnosti spotřeba oleje 1,5-2,7l/10 000 km, v provozu celoročně 6 dní ze 7.
Průměrná délka jízdy na jeden start možná i 30 km respektive převážně dlouhé trasy 130 km mimo dálnice, občasně po městě. Roční nájezd až 50tkm. Provozované ve vyšších otáčkách, při konstantní rychlosti 2500 - 3500, při akceleraci klidně 5,5 t ot/min.

Nyní jezdí na Castrol Edge 5W-40 A3/B4. Výměna po 15tkm. Zdá se mi, že tento olej (pomineme li že není moc dobrý :lol: ) již není ke koupi a zůstávají pouze Edge turbo diesel v ACEA C3.

Existuje olej A3/B4 VW 502 00 s API SN ? Obávám se rostoucí spotřeby oleje, rád bych použil skutečně vhodný olej, který (není li to zde sprosté slovo) "čistí" úsady z motoru. Pevně věřím že s tímto nájezdem spotřeba oleje neznamená již KO turbo nebo podobný problém a včasná změna oleje, častější výměna, případně úprava jízdního režimu může vést k nápravě tohoto stavu (0.3litru / 1000 km již není číslo, které by mě nechávalo klidným). Poznamenám že při studeném motoru se zásadně vyhýbám prudší akceleraci a snažím se jet mezi mezi 2-3t ot/min.

Jsem otevřen jakýmkoliv doporučením od místních odborníku. Díky
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Shi »

Ravenol VST 5w 40.
Mozna by to chtelo pred vymenou pouzit nejaky cistici pripravek, ktery by uvolnil pripadny karbon kolem stiracich krouzku.
Prvni vymenu zkratit na 10 000 km.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pitris »

Těch olejů s VW 502 a API SN je vcelku hodně a SAE se dá jak ta 5w40 (která ale bude ke konci intervalu "30-ka"), anebo 5w50 (což může pomoci tu spotřebu oleje trošku snížit). Olejů 5w50 s 502 a API SN moc není - vím o jednom - Yacco Galaxie GT, ale zcela jistě by šel použít i třeba Mobil1 FS nebo Ravenol HVT, bo motor je ve stavu že asi už není nutno trvat na té 502-ce....
Co jde o SAE 5w40, tak vedle vynikajícího (kolegou Shi zmíněného) Ravenolu VST třeba Ravenol VSI, Yacco VX 1000 LL, Repsol Elite Competicion, Valvoline SynPower nebo Q8 Formula Excel.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od skodovkar »

kitmirda píše: Existuje olej A3/B4 VW 502 00 s API SN ?
Proč trváš na SN? Máš ji v návodu k vozidlu? Obvykle bývá jen VW norma - v tomto případě VW 502.00 :idea: A v takovém případě máš velice široký výběr. Nevím, jestli bude co čistit, když neustále měníš olej. Osobně bych se nebál ani 5W-50. Držel bych se ale VW 502.00 nešel bych do nižší 500.00.
Mogul Extreme Sport 5W-50 by taky měl splňovat 502ku i když to nemá na obale. Měl jsem i Mobil 5W-50 ve fobii a dobré.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Brembo »

ja používam Miller Oils spotreba nemeratelná 5W-40 alebo 5W-30. Raz som použil Castrol Titanium 0W-40 a spotreba 2 l na 20 tisíc km. Opat som prešiel na Miller Oils,tak uvidím,dufam že bude opat nemeratelná.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
kitmirda
Příspěvky: 6
Registrován: stř lis 20, 2019 17:10

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od kitmirda »

Děkuji pánové za rychlé reakce.

Netrvám na SN, byl to jen nápad (předpoklad že se jedná o nejvyšší výkonostní třidu pro benzínové motory). VW 502 00 je větší povinnost, auto stále jezdí do autorizáku. Obávám se zakarbonování motoru vedoucí ke smrti motoru, nebyl by to zdaleka první příklad u TSI. Mám ještě druhé, náhradní auto ale toto má výrazně větší hodnotu, proto bych se rád vyhnul jeho ztrátě.

Zároveň jsem poměrně konzervativní človek, proto bych rád volil značku jenž je zavedená, oproti nějaké neověřené mladé naději.

TSI jsou dobré na poměr jízdních shopností/spotřeby benzinu ale ačkoliv aut s TSI musí jezdit po českých silnicích sta tisíce, zdá se mi že jakmile se začne sypat, nikdo si s ním neví rady, názory se všude liší, dobré reference na specialisty na tyto motory nejsou k vidění.

Zatím je pro me tedy favorit Ravenol VST popřípadě jak by si vedl při srovnání s později zmíněným Valvoline SynPower ?
Po vyzkoušení zmíněných dvou bych teprve zkusil 5W-50 oleje, předpokládám však, že pokud se spotřeba skutečně tak rychle zvyšuje, jako poslední měsíce měřím, nebude už mít pokus valnější efekt.
Jak jsem zmínil z kraje, dávám si naději v použití oleje který nedělá tolik úsady a naopak by dovedl motor od Castrolu postupně vypláchnout. Samozdřejmě vše je jen teorie, měl bych se v první řadě kouknout na svíčky, zdali jsou zanesené rovnoměrně, být čisté, byl bych překvapen.

Podotknu že olej se samozřejmě neztrácí ven jinudy než výfukem.
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od abc »

kitmirda :arrow: nezatracoval bych Shell Helix Ultra 5w40, bomba za relativně málo peněz. :)
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pitris »

kitmirda píše:....Jak jsem zmínil z kraje, dávám si naději v použití oleje který nedělá tolik úsady a naopak by dovedl motor od Castrolu postupně vypláchnout....
Nechci kazit iluze, ale ze začátku intervalu nedělá úsady - resp. je dokáže odstraňovat každý běžný motorový olej, a ke konci intervalu se úsady usazují s každým olejem. A byť třeba je koncernem VW 15 tkm na olej povoleno, z hlediska vnitřní čistoty motoru (a hlavně u těch kroužků, kde je teplota nejvyšší) je těch 15 tkm většinou už MOC :?
A klidně bych dal na dlouhé jízdy a měnil co 10 tkm i 10w40-ku, než po 15-ti tkm 5w40 nebo 5w50.... Není třeba hledat superolej - pro motor je lepší i běžný olej, ale měněný časteji, aby ještě (a nejen) čistil.
Ano, znamená to u Tebe olej měnit skoro co 2 měsíce, ale ad1) nechat dlouho olej v motoru je hodně velké zlo, a ad2) 50 tkm za rok je taky docela extrém....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Bramborak3 »

Důvod toho, že zánovní auto s najetyma 120 tis km žere už tolik oleje ? Longlife výměny olejů že ?
Nebo jen prostě ,,kvalita" dnešních aut ? Pak at se nediví, že lidi nechcou kupovat nove auta na běžícím páse...To není pračka za 8 tis která odejde po 4 letech, ale auto za 350 tis kč +...To jaksi neee. Kdo by na to měl peníze
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne čtv lis 21, 2019 7:19, celkem upraveno 2 x.
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Shi »

Nektere 1.2 TSI trpi na zapekani krouzku. Pokud spotreba zacala nedavno narustat, tak by to s trochou stesti jeste mohlo jit zvratit cistici prisadou.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Bramborak3 »

Shi píše:Nektere 1.2 TSI trpi na zapekani krouzku. Pokud spotreba zacala nedavno narustat, tak by to s trochou stesti jeste mohlo jit zvratit cistici prisadou.
Ano na zapékání z důvodu, že konstrukčně ten motor nezvládne olej na 20 tis km. IKdyž to nezvládne víc motoru. Nezbyde nic jiného než měnit po 10 tis km. A ted dat výplach třeba bg epr 109 a olej po 5 tis ven. A ano 10w40 je stabilnější a neklesá tak viskozita jak u 5w40. Takže klidně dobry 10w40 může být. V zimě 5w
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Shi »

kitmirda píše: dávám si naději v použití oleje který nedělá tolik úsady a naopak by dovedl motor od Castrolu postupně vypláchnout.
Pokud už to bere olej a je pozorovatelný zhoršující se trend, tak je nejspíš minimálně jeden pístní kroužek zapečený, nebo k tomu stavu má hodně blízko a ostatní kroužky na tom budou jen o trošku lépe. Jinými slovy tomu už moc nepomůže, že se nebudou tvořit další úsady, ale chce to ten trend zvrátit, dokud to ještě jde. Moderní oleje jsou optimalizované hlavně na to, aby úsady nevznikaly, na to, aby nebyly agresivní vůči těsněním, ne na to, aby úsady nějak radikálně rozpouštěly.

Takže ne že by některý z moderních olejů nemohl mít výrazné čistící schopnosti, ale který je má opravdu vysoké se nejspíš veřejně neví, už proto, že se neví jaké je složení základových olejů. A leckterý minerální či polosyntetický olej bude, co se týče schopnosti čistit lepší, než leckterá opravdu poctivá syntetika, protože je známo, že PAO olej sám o sobě je tak mizerné rozpouštědlo, že žádný olej není 100% PAO, protože by se v něm nerozpustila ani nezbytná aditiva.

Proto je dobré použít nějakou čistící přísadu, protože u té, na rozdíl od olejů, máte výrobcem garantováno, že rozpouštět to opravdu bude.

Pokud trváte na oleji, tak když tak zkuste tento:
https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-30/

Není to na bázi PAO, obsahuje v nějakém neuvedeném množství polární estery, takže určitě to aspoň trochu rozpouštět a čistit bude. Pokud si pořídíte odsávačku, tak si můžete levně a rychle dělat výměnu oleje "doma" i mimo servis v podstatě okamžitě, jakmile olej podstatným způsobem ztmavne. Cena je hodně přijatelná a požadavkům VW 502 00 by taky měl vyhovovat:
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-sve-5w-30-5l
kitmirda
Příspěvky: 6
Registrován: stř lis 20, 2019 17:10

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od kitmirda »

Znovu děkuji za reakce.

Na výměnu jdu v příštím týdnu, nyní po 85 dnech / 12 tkm. Pokud bych tedy chtěl 5W-40 (začíná zima) a první výměnnu zkrátil na 5tkm nebo měnil po 7,5 tkm (1x sám mezi výměnami v AS) ?

Po případném srovnání spotřeby na normální hodnoty bych přešel na 10tkm výměny.

Jde jen o servisní knížku, doma mám montážní jámu a olej si zde měním běžně na autech kde už knížku neřeším.

Jaký olej tedy zkusit ? Ravenol SVE ? Koukám že to je ale 5W-30, tak snad by na zimu stačil ? Filtr nechat na 15tkm ? Odsávačku mám ale zkušenosti s ní mě donutili jí hodit hluboko do regálu (odsál jsem 1,5l ze 4 víc ne).

Díky
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pitris »

kitmirda píše:Jaký olej tedy zkusit ? Ravenol SVE ? Filtr nechat na 15tkm ?
Tak na zimu tu 5w30 klidně. A interval výměny (aspoň po dobu, co bys chtěl ten motor olejem vyčistit) těch 7,5 tkm lze. Ovšem filtr bych měnil pokaždé....
Jinak 5w30 není jediná použitelná SAE, (mimo zimu) jde dobře i ta 10w40, nebo celoročně 5w40 nebo 5w50.
A "spešl" čistící a těsněním pružnost navracející aditiva má (mít) i třeba Valvoline MaxLife 5w40 nebo 10w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Shi »

Pokud budete měnit často, což bych vzhledem k tomu, že máte nejen odsávačku, ale i montážní jámu, neviděl jako problém, tak vůbec nepochybujte o tom, že by to 5w-30 ACEA A3 přes zimu, ale s intervalem cca 5000 km i v létě nezvládlo bezpečně umazat.

Jakmile vám auto přestane brát olej, tak přejděte na olej explicitně určený pro turbomotory (např. Ravenol VST 5w-40) a měnte zhruba po těch 10 000 km.
Odpovědět