Oleje.cz

 

skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvekod Bramborak3 » ned kvě 31, 2020 7:03

Pitris píše:Od toho je tam TBN. Ale tomu kdo nechá olej při studených jízdách v motoru 15 tkm nepomůže ani svěcená :evil:


No tak jasně že jo. A je dobré při kratasech aspon 1x týdně motor pořádně prohnat ...At je kondenzát pryč
Bramborak3
 
Příspěvky: 561
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvekod b8rline » ned srp 02, 2020 11:58

Jen pro zajímavost např. Porsche plnilo všechny své benzínové motory (i ty nejvýkonnější GT3 RS, Turbo S atd.) olejem Mobil 1 FS 0w40. Po roce 2018 kdy se muselo plošně přejít u všech benzínových aut na filtry pevných částic, tak má Mobil 1 ESP 0w40. Co vím, tak AMG taky Mobil 1 0w40, německý úpravce HGP turbo lije do všech svých upravených aut (bez filtru) Mobil 1 FS 0w40 atd.

Co tím chci říct... že jak FS nebo ESP nebudou žádné "vodičky" a že nezadřete motor při dálničním tempu nebo že jediná výhoda jsou lepší studené starty atd. Samozřejmě u moderních motorů se ten olej bude chovat jinak, než ve starých vyhoněných pekáčích. Ale např. na zahraničních fórech zaznamenali při dálničních stíhačkách nejnižší teplotu oleje právě s Mobilem 1 0w40.
b8rline
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte čer 12, 2018 16:48

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvekod Pitris » ned srp 02, 2020 19:07

Já už to tu už kdysi psal. Mobil1 0w40 byl, je a (snad i) bude jeden z TOP olejů :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC 148kW - v motoru Repsol Competicion 5w40, na zimu Ravenol SSL 0w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 23632
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvekod jiras » pon srp 03, 2020 9:03

Má smysl přecházet z ESP 5W30 na FS 0W40 z důvodu stárnutí auta?
jiras
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned pro 18, 2016 12:13

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvekod Colommbo » pon srp 03, 2020 9:19

Ahoj! V jakém motoru...? ESP 5W30 je ACEA C2/C3 (naftové motory s DPF), FS 0W40 je "plnotučný" ACEA A3,B3/B4 pro benzíny a nafty ještě bez filtru pevných částic, tedy zásadní rozdíl mezi oběma oleji. :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, Valvoline MaxLife 5W40, Denso IK16TT
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 7647
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvekod jiras » pon srp 03, 2020 20:47

1.4tsi czca a czda, cca. 50 tis. Po 4 letech.
jiras
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned pro 18, 2016 12:13

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvekod Colommbo » pon srp 03, 2020 21:30

V případě benzínové foukané (předpokládám) jednačtyřky bych od 5W30 ACEA C2/C3 odešel/utekl určitě, stárnutí auta (žádné nevidím) by však nebylo důvodem, ten jsem vysvětlil už výše. Jestli zrovna k Mob1 FS 0W40, může být otázkou, na druhou stranu proč ne třeba zrovna k tomuto špičkovému oleji. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, Valvoline MaxLife 5W40, Denso IK16TT
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 7647
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvekod Pitris » pon srp 03, 2020 21:34

Colommbo píše:V případě benzínové foukané (předpokládám) jednačtyřky bych od 5W30 ACEA C2/C3 odešel/utekl určitě....

Já taky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC 148kW - v motoru Repsol Competicion 5w40, na zimu Ravenol SSL 0w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 23632
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků