Oleje.cz

 

ethanol E85

Diskuze o palivech

Moderátoři: Pitris, Demo

ethanol E85

Příspěvekod honza_s » stř srp 20, 2008 0:03

Co je za palivo "ethanol E85" ? je to nahrada naturalu 95?, dneska jsem to zahlidl na Unicornu za 26kč, můžu to tankovat do normalniho motoru? konkretne BMW 318i rv. 1990 s katalyzatorem a primim vicebodovim vstrikovanim, komp. pomer 8,8:1

diky za kazdou radu
honza_s
 

Příspěvekod Návštěvník » stř srp 20, 2008 4:34

jedná se o palivo složené z 85% Etanolu( to je ta špatná kořalka po které se fasuje bílá hůl) a 15 % benzínu. Na trvalé ježdění s běžným vozem to asi nebude kvůli korozivním účinkům alkoholu.
Návštěvník
 

Re: ethanol E85

Příspěvekod Návštěvník » stř srp 20, 2008 7:46

honza_s píše:Co je za palivo "ethanol E85" ? je to nahrada naturalu 95?, dneska jsem to zahlidl na Unicornu za 26kč, můžu to tankovat do normalniho motoru? konkretne BMW 318i rv. 1990 s katalyzatorem a primim vicebodovim vstrikovanim, komp. pomer 8,8:1

diky za kazdou radu


Žádné "přímé" vstřikování tam nemáš! A na dané palivo musí být motor přizpůsoben, obvykle už z výroby. V Evropě se to týká především Saabů.
Návštěvník
 

Příspěvekod honza_s » stř srp 20, 2008 8:43

Anonymous píše:jedná se o palivo složené z 85% Etanolu( to je ta špatná kořalka po které se fasuje bílá hůl) a 15 % benzínu. Na trvalé ježdění s běžným vozem to asi nebude kvůli korozivním účinkům alkoholu.


to anonym: maš pravdu, vstřikování je nepřímé...

ok, nedá se to třeba střídat ? předpokládám že to asi za ty peníze nestojí.. díky
honza_s
 

Příspěvekod Rejpal » stř srp 20, 2008 8:56

Anonymous píše:jedná se o palivo složené z 85% Etanolu( to je ta špatná kořalka po které se fasuje bílá hůl) a 15 % benzínu. Na trvalé ježdění s běžným vozem to asi nebude kvůli korozivním účinkům alkoholu.


Dovolil bych si opravit. Bílá hůl po špatné kořalce se fasuje po metanolu. Je to taky alkohol, ale v řetězci má jeden uhlík a jednu - OH vazbu, zatímce ethanol ( normální líh) má uhlíky dva a dvě- OH vazby. Je pravda, že byl kdysi dávno denaturován ethanol methanolem (chtělo se zabránit jeho konzumaci, ovšem přibylo otrav). Smrtelná dávka je cca 20 gramů metanolu, oslepnutí už po 10 gramech. Při míchání s normálním lihem se smrtelná dávka zvyšuje, proto se líh používá jako protijed při otravě metanolem. Dnes se líh denaturuje zřejmě deriváty pyridinu, takže akorát smrdí.

Jinak o korozivních účincích se stále vedou spekulace. Údajně protože je líh hygroskopický, odchytává do sebe vodu, která pronikla do palivového systému. Dle mého čistě laického názoru mohou být produkty spalování etanolu kyselé. Ale je to jen můj názor. Jinak líh má nižší výhřevnost, než benzín, ale díky vyššímu oktanovému číslu s ním motory - pro jeho spalování přizpůsobené - dosahují vyššího výkonu při srovnatelné spotřebě( vztaženo k benzínovému palivu)

Pro jeho spalování je přizpůsoben například Ford Focus FlexiFuel, který dokáže jezdit jak na čistý benzín, tak na libovolnou směs až do výše poměru E85 ( tedy 75% Ethanol, 15% benzín). Saaby pro jeho spalování přizpůsobené mají také označení E85.

Nevím, zda bych to u BMW zkoušel. Pokud máš odvahu, vyjeď nádrž a natankuj pět litrů toho E85. Pokud autu nebude chutnat, tak rychle plnou nádrž normálního benzínu. Ve směsi se líh zředí. Jinak pro informaci, i v dnešním benzínu je okolo 5% lihu. Uvažuje se i o zvýšení jeho poměru. Názory na to se však liší. Například se probírá vyšší spotřeba, ale hlavně vliv na zvyšování cen paliva vlivem nutné podpory zemědělců a taky neefektivnosti získávání biopaliv.
Rejpal
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte bře 04, 2008 13:30

Příspěvekod Pitris » stř srp 20, 2008 9:40

S velkou pravděpodobností by Tvůj motor po dlouhodobějším používání E85 "umřel". Když si vezmeš ten zmiňovaný Focus FlexiFuel, tak má upravený motor na E85, a lze s ním jezdit i na "normální" natural. Saaby taky, teď to zkouší škodovka pro prodej aut ve Švédsku. Obráceně to NELZE (jinak by motor neupravovali). Jsou tam jiné oktany, jiná výhřevnost a jiný způsob hoření. O těch korozivních účincích na palivovou soustavu se tady taky už někdo zmiňoval. Jinak něco je tady: http://www.hondaclub.cz/forum/viewtopic.php?f=42&t=4347
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 21253
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod honza_s » stř srp 20, 2008 11:39

no motor uz neni v takove kondici, ze by mne ho bylo lito, stejny se da koupit za par tisic, ale vylozene nicit se mne ho nechce

ad korozivni ucinky: kde konkretne? palivova nadrz je plastova, trubky plastove, jediny co men napada je pal. cerpadlo, ale to je myslim taky plastovy(z vetsi casti), primo ve spalovacim prostoru? tam uz to jenom hori, tam to musi byt korozivzdorny, hlava je hliníková, motor prece nemuze byt z materialu, ktery rezaví.. nebo se pletu?

mozna by mohl byt problem detonacni spalovani, ponevadz moje auto ma jeste klasicky rozdelovac a tudis nema snimac klepani motoru.
honza_s
 

Příspěvekod Návštěvník » stř srp 20, 2008 11:50

Opět se mýlíš: to, že motor má ještě klasický rozdělovač vůbec neznamená, že by nemohl mít čidlo klepání - takových motorů byla spousta!
Návštěvník
 

Příspěvekod Rejpal » stř srp 20, 2008 12:12

V motoru má co reznout...

Dva rozdílné kovy, rozdílný potenciál, vzniká elektrochemický článek. Tedy pokud budou vhodné podmínky ( kyselost, vlhkost a dostatečná doba). Napadají mne třeba dusíkaté produkty spalování v motoru. Třeba na styku vačkové hřídele s vahadlem nebo zdvihátkem. A i jinde ( klika a šály apod.) Nevíte někdo, jak agresivní mohou být spaliny etanolu? Docela by mne to zajímalo.

V motoru to prostě není rez, jakou známe z železných slitin. Téměř každýkov však oxiduje, když má vhodné podmínky. A v palivové soustavě jistě nejsou pouze plastové díly.
Rejpal
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte bře 04, 2008 13:30

ethanol 100

Příspěvekod Tom » stř srp 20, 2008 13:36

já bych taky rád věděl co ten ethanol udělá, já teda přilívám do benzínu 100 ethanol (nepovim kde sem ho dostal...) a na 47 litrovou nádrž (fávo s karbecem) toho liju 4 litry a je to poznat hodně na výkonu, takovej 100oktan od shell je slabej odvar :lol: ale co je zač ten e85 bych chtěl vědět, ale mělo by to asi taky jet, kamoš to lije do meganu 98 a když se to nepřežene tak to prej neuškodí, dělá do motorů...takže asi ví o čem mluví :wink:
Tom
 

Re: ethanol 100

Příspěvekod Rejpal » stř srp 20, 2008 14:03

Tom píše:já bych taky rád věděl co ten ethanol udělá, já teda přilívám do benzínu 100 ethanol (nepovim kde sem ho dostal...) a na 47 litrovou nádrž (fávo s karbecem) toho liju 4 litry a je to poznat hodně na výkonu, takovej 100oktan od shell je slabej odvar :lol: ale co je zač ten e85 bych chtěl vědět, ale mělo by to asi taky jet, kamoš to lije do meganu 98 a když se to nepřežene tak to prej neuškodí, dělá do motorů...takže asi ví o čem mluví :wink:


No to ví i zákonodárci a další "chytří", že v malém množství to motorům údajně neublíží. Proto taky přišli s přimícháváním biosložky do paliv. Jinak uvedená konc. do toho Favoritu je něco málo přes 8 % obj., což je zhruba navrhovaný limit pro přimíchávání. Zatím to je cca 3-5%obj. Opravte mě, pokud se pletu.
Rejpal
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte bře 04, 2008 13:30

Příspěvekod Petr H. » čtv srp 21, 2008 18:27

Pravděpodobně ti to BMWčko na to pojede. Jediné co je důležité, jak se připravuje palivová směs. Pokud chceš sezdit na líh tak musíš do motoru dostat přiměřené množství paliva úměrně k jeho nižžší výhřevnosti. Tak musíš nějakým způsobem obohatit směs. U auta z ručním sytičem se to vyřeší povytažením sytiče. Mívá to ale při akceleraci díru, akcelerační pumpička toho nevstříkne dost. Takže u tebe bych typoval, že to nebude umět vstřikovat dost paliva. I když tahle značka je povestná tím, že benzín teče vejfukem... :lol: tak by to mohlo klapnout.
Pokud máš chuť experimentovat začni míchat. Jak auto přestane táhnout má chudou směs a to bude provozní maximum.

OČVM samotného ethylalkoholu je přibližně 108 a výhřevnost 5,9kWh.litr-1 benzínu 9,1 takže si můžeš počítat jestli chceš.
A nezapomeň nám dát vědět jak si dopadl. :wink:
Petr H.
 

Příspěvekod honza_s » čtv srp 21, 2008 23:07

no pokud je lambda sonda schopna merit vyfuk. plyny i z tohodle, tak to zvladne, problem by mohl nastat az ve vysokych otackach (tak 6500), driv urcite ne, protoze vstriky jsou urcite lehce predimenzovany,

z toho ale vyplyva, ze ale bude zvysena spotreba, ne ? to je pak na houby, kdyz usetrim 30% z ceny a spotreba se zvedne o 30% :(
honza_s
 

vyreseno

Příspěvekod honza_s » čtv srp 21, 2008 23:20

dvorek.eu píše:Dosud je technologie flexifuel použita v modelech Ford Focus a Ford C-MAX, v roce 2008 bude rozšířena o nové Mondeo, Galaxy a S-MAX. Vozy flexifuel mohou spalovat E85 (85 % bioethanolu, 15 % benzínu), samotný benzin nebo jakoukoli směs těchto látek. K provozu na E85 je zapotřebí použít ventilová sedla z tvrzeného materiálu (bioethanol je korozivnější) a upravit zapalování, které se automaticky přizpůsobí aktuálnímu poměru bioethanolu a benzinu v nádrži.


tzn. jina ventilová sedla, jiný zapalování, z toho plyne ze neupraveny auto by na to sice jezdilo, ale blbe a jeste by to znicilo sedla ventilu.

jde proste a jednoduse o vynalez zelenych magoru, vyrabi se z to z biomasy a zdrazuje nam to potraviny :(
honza_s
 

Re: vyreseno

Příspěvekod Rejpal » pát srp 22, 2008 7:37

honza_s píše:jde proste a jednoduse o vynalez zelenych magoru, vyrabi se z to z biomasy a zdrazuje nam to potraviny :(


Konečně jsi uhodil hřebíček o hlavičku. Myšlenka to byla původně možná dobrá, ale důsledky jsou už takové. Shrnul jsi to v jedné větě.
Rejpal
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte bře 04, 2008 13:30

Další

Zpět na Paliva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků