Stránka 5 z 10

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: pát čer 08, 2018 9:15
od NOVON
Jerry3 píše:To znamená jediné: motor má zvýšený oktanový požadavek a na obyčejnou 95-ku jezdí často ve sraženém předstihu.
Asi jo..Na vičku nadrže pišou min 95 oct.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: pát čer 08, 2018 9:26
od Jerry3
Takhle to píšou téměř všude, ale prakticky to nemá valnou vypovídací schopnost.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: pát čer 08, 2018 9:31
od Pitris
Já mám s 98-kou asi o 50 km na nádrž kratší dojezd. Proč ? To netuším, projev motoru stejný.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: pát čer 08, 2018 11:25
od Jerry3
U GDI bylo natankování vysokooktanového benzínu hodně znát, u 1,6EB vůbec.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: pát čer 08, 2018 21:40
od Pedro
U mě vyssi volnoběh. Coz považuji za plus. A za horka lepsi reakce na plyn a bez detonaci.
U vsech předcházejících, vlastních vozidel, bez vlivu. Vyjma 1.0 Fire.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: sob úno 23, 2019 20:57
od jerome
svara@ píše:Dvakrát jsem natankoval Vervu 100...
Velmi dobrý benzín. Motor se nechal lehce vytáčet. Velmi živý ve středních otáčkách,
tj. 3 až 4 tisíce. Volnoběh jak hodinky
Druhý týždeň jazdím na 100 okt. Honda ide jak z praku ;)

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: sob úno 23, 2019 23:19
od Hombre
Tak si to dávám dohromady ohledně spotřeby u bavce.
Tak od začátku. Loni jsem dal do mašiny svíčky Brisk (tříbodové). Sjel jsem Rumunsko a za sezónu najel 18tis.km. Vše bez problému se spotřebou dle táhání za heft 4,5 - 5,8 L/100km. Jak se v listopadu ochladilo, špatně startoval a než se zahřál, nedržel volnoběh. Dal jsem nové svíčky Densa a při výměně zjistil že Brisky měly odtrh 1mm z výroby, místo 0,8mm. Motor se v chladnu bez problému zahřál a spotřeba šla nahoru o 0,5L. Jezdilo to v pohodě na 95 i 98, jen u té 98 při podřazování to více střílelo od výfuku. Na zazimování jsem natankovat 98, projel jsem 30km, aby se všude dostala a zaparkoval. Po zimě stačilo oživit baterku a motor chytl na drc, jen ta dýmovnice od výfuku po startu. Vyjel jsem nádrž se zazimovacím benzínem se spotřebou 8,1L/100km. Motor se nechtěl ohřát, tak přišla na řadu dečka na chladič, a plná nádrž 95. Po pár odjetých km sice teplota nestoupala na výšší hodnotu, protože válce ochladí proudící vzduch, tak termostat olej do okruhu chladiče ani nepustí. Ale chod se vrátil do starých kolejí i se spotřebou. Za mne je víceoktanový do mé mašiny nevhodný, já musím 95+aditiva.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: ned úno 24, 2019 10:30
od Pitris
Já do motky Vervu 100, ale v autě rozdíl v projevu motoru nepozoruji. Snad jen, že při "stovce" vyjedu nádrž asi tak o 50 km dřív :shock:
Takže motka Verva 100 a autí N95 + VIF.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: ned úno 24, 2019 12:02
od Hombre
V létě nemám problém ani se 100-kou, ale jak je kolem nuly, tak půlka vstříknutýho benzínu jde do laufu, nestačí ho všechen spálit.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: ned úno 24, 2019 18:11
od jerome
Hombre píše: Dal jsem nové svíčky Densa a při výměně zjistil že Brisky měly odtrh 1mm z výroby, místo 0,8mm...
Densa iridiové či obyčajné :?:

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: ned úno 24, 2019 19:31
od Hombre
Iridiové

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: pon bře 25, 2019 21:48
od Pitris
Já dnes bral u Benziny Efectu 95, ale :shock: zaujala mne nálepka vedle na Vervě 100:
V kroužku velké E5, a dále "Podle ČSN benzin Super Plus BA 98. Počet oktanů 100".... Tak ako :?: :P :idea:

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: pon bře 25, 2019 22:22
od lefort
Norma existuje jen na BA98, ne? Tak proto ;-)

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: úte bře 26, 2019 7:22
od Durex
Hombre píše:V létě nemám problém ani se 100-kou, ale jak je kolem nuly, tak půlka vstříknutýho benzínu jde do laufu, nestačí ho všechen spálit.
To bych úplně netvrdil. Tyhle motory mají Motronic a jsou stavěný jako auto. Takže tady ta jednotka je adaptivní. Sice to není žádný žádnej zázrak,ale funguje. Naproti tomu motorky i nepoměrně novějších ročníků měly pevně danou mapu. Navíc ten motor točí jak auto a tak lambda je s tím schopna něco udělat resp stačí něco vysondovat. Motorky,co točí 10 000 ot,tak tam je lambda tak max jako těžítko a homologační prvek.

Tyhle boxery nemají problém s vysokooktanovým benzínem. Oni nemají problém ani s 85 oktany ...

Tvůj problém s dýmovnicí není způsoben benzínem. To co sem viděl já byl spálený olej. Což je opět u těchto motorů navíc s takovým nájezdem celkem normální. Je pravda,že občas si GS zakoří. Tvoje starty jsou trochu divočejší. Ale to by mohlo být gufery ventilů. Ale však ty by sis to taky dokázal zdiagnostikovat sám, kdy a v jakých režimech si zakouří :wink:

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: úte bře 26, 2019 9:51
od PavelRS
Pitris píše:Já dnes bral u Benziny Efectu 95, ale :shock: zaujala mne nálepka vedle na Vervě 100:
V kroužku velké E5, a dále "Podle ČSN benzin Super Plus BA 98. Počet oktanů 100".... Tak ako :?: :P :idea:
Jak píše lefort. U nás norma pro Super Plus stanovuje min. 98 oktanů, je to přímo v ní specifikované. To Verva 100 a jiné prémiovky splňují. Čili je tam uvedená odpovídající norma.

A oktanové číslo 100 je tam, protože to není jen obchodní název. Průměrně, jestli si dobře pamatuju, má Verva 99,6 oktanu. Což je v rámci odchylky.

Já mám předepsán N98 do RS. S tím, že tam může být i N95. Od koupě tankuju jenom prémiovky. Převážně Vervu 100. I kdyby tam byl standard N95, tak bych i tak tankoval 100 oktan. Hlavně kvůli absenci ethanolu.

Co mám žkušenost od známých, tak natankovat jednou 100 oktan do auta moc efekt nemá, chce to vícekrát zase sebou. Než se jednotka přizpůsobí. Dva moji známí taky měli o kousek větší spotřebu, když ji natankovali poprvé, po třetím tankování už to bylo lehce nižší.