Stránka 4 z 10

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: pát pro 15, 2017 21:39
od Libor

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: pát pro 15, 2017 22:59
od BigBang
na brzde ČVUTu :P

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: sob pro 16, 2017 8:46
od rousini
Libor píše:Na brzdě 1.0TSI BA95 vs. BA98

http://autobible.euro.cz/udela-vic-okta ... -internetu
Není na konci toho článku blud, že vysokooktanový benzín hoří pomaleji? Má vyšší odolnost proti samazápalům, což si vykládám, že k zapálení potřebuje vhodnější podmínky, ale skutečně pomaleji hoří a tak má průběh ve válci měkčí chod?
Možná jo, ale z uvedeného mám strach, že by při vysokootáčkových motorech mohl mít problém odvést práci v rámci cyklu a hořet ještě ve výfuku. Jak je to teda?

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: sob pro 16, 2017 9:33
od Jerry3
V článku není blud, ale pravda.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: sob pro 16, 2017 10:23
od rousini
Takže stejně rychle nebo ještě rychleji dovede hořet jen při vytvoření podmínek, které tento motor nedovede nastolit. Viz náznak efektivity ve vysokých otáčkách.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: sob pro 16, 2017 10:43
od Jerry3
Ne, je tomu přesně naopak. Stačí si představit závislost nárůstu tlaku v prostoru uzavřeném pohyblivým pístem. Ostatně odolnost vůči detonačnímu spalování není o ničem jiném, než o rychlosti hoření.

Problémem předmětného motoru je pak "pouze" to, že toho nedokáže využít. Ostatně i to je v článku zmíněno.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: sob pro 16, 2017 11:24
od rousini
Už rozumím, není to tak, jak si myslím. Díky za snahu...

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: sob pro 16, 2017 11:30
od Jerry3
Toto pochopení přináší zároveň i odpověď na otázku, proč se naftový motor nehodí pro závodní účely: jde o jeho otáčkové limity dané právě odlišným charakterem spalování, neboť zde jde v zásadě právě o detonační spalování, navíc chudé směsi.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: pon pro 25, 2017 23:51
od Jurawood
Hlavne jde o ten vykon, ten proste nafta proti benzinu nema. A s obsahem zase roste hmotnost.
Diesel v hlinkovem nikasilu jsem nevidel... :lol:

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: úte pro 26, 2017 10:42
od BigBang
Já jo, 2.5TDI R5 PD :roll: :lol:

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: stř led 31, 2018 19:33
od svara@
Dvakrát jsem natankoval Vervu 100. Asi 60 litrů. Dnes jsem mluvil s obchodním zástupcem
aditiva Vif. Verva 100, i efecta 95 od Benziny, jsou již dostatečně aditivované od výrobce.
Aditiv se již přidávat nemusí. Pokud se přidá, nic se nepokazí. Vervu 100 jsem už neaditivoval.
Velmi dobrý benzín. Motor se nechal lehce vytáčet. Velmi živý ve středních otáčkách,
tj. 3 až 4 tisíce. Volnoběh jak hodinky. Vzhledem k ceně, asi o 1,30- kč levnější na litru než
Maxmotion OMV 100, je dle mého názoru výhodnější. Svezení dobrý, ale o 2,40- kč
dražší než efecta 95, takže devadesát pětka bude asi přece jenom v mé nádrži
převládat. Vif přijde na řadu občas a nebo do neaditivovaného benzinu.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: stř led 31, 2018 21:07
od abc
Já si myslím že normální motor tu 100 neumí využit , prostě není na to stavěný a bohatě mu stačí obyčejný N95.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: čtv úno 01, 2018 14:54
od svara@
Je to asi tak, jako když natankuješ dobrý nebo špatný benzín, Do mého motoru můžu
tankovat B 95, B98. Tu vervu 100 beru jako ten dobrý. :wink: Potom je benzin který
dovede u sekačky totálně ucpat trysku v karburátoru i přesto, že byl míchán s Vifem.
To je ten špatný. :?

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: čtv čer 07, 2018 5:58
od NOVON
Nabral jsem do mazdy N98 a auto prestalo poskubavat,dusit se a lepe reaguje v přechodech..Jsem celkem překvapen.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Napsal: čtv čer 07, 2018 6:38
od Jerry3
To znamená jediné: motor má zvýšený oktanový požadavek a na obyčejnou 95-ku jezdí často ve sraženém předstihu.