tomxass píše:Mate nejaké nove údaje info pripadne testy nafty na sk?
Každý na túto tému kašle ako pozerám nikde sa nedá nič nájsť.
Pri slovenských (bankových, poisťovňových, autopredajných, telekomunikačných a iných) do oči bijúcich karteloch , to tuná (PHM) nebude nič iné. Mexiko sa môže dôjsť k nám učiť. Alebo tá naša ľavá stredná i pravá chamrať sa chodí učiť tam. Ale iné som chcel.
Nafta je všade rovnaká, v drvivej väčšine Slovnaft. Rovnaká nie je čistota nádrží, cisterien, metrológia stojanov, kamioňáci apod.
Shell si do (Slovnaft) FuelSave nafty pridá ešte svoje aditívum, priamo na výdajnom stojane v BA Slovnafte kde majú vlastné plniace rameno, v iných plničkách je otázne, či ten kamioňák naleje toho pol litra na celú cisternu, alebo sebe do tragaču.
Čo nie je Slovnaft, je Orlen alebo Unipetrol. A potom čiernotrhové kontajnerové ochňápy, čo nikto netuší, kde skončia.
Unipetrol (z môjho pozorovania) býva často na menších, alebo lacnejších čerpačkách napr. Tesco, Metro . Taktiež, že(vraj) takéto čerpačky odoberajú aj od Štátnych hmotných rezerv pri ich obmieňaní.
Bionafta je u nás všade.
OMW kedysi určite, teraz neviem, min. v BA a okolí dovážal (aj) zo Schwechatu z OMW rafinérie. Shell dovážal 100okt benzín, teraz neviem či to stále platí. U nás najlepšie nafty (zimných) podľa starších testov budú Slovnaft EVOplus a OMW Maxxmotion, z bežných Shell a OMW.
V testoch palív na SK nejak vždy "vytŕčal" Jurki, v negatívnom zmysle. Menšie značky typu Oliva, Dalioil, TAM a pod, držali krok so značkovými PHM, miestami 1:1 úplne, tj. rovnaký zdroj.
Inak povedané, istota na veľkých frekventovaných čerpačkách nadnárodných značiek a je to prašť jak uhoď.
VIF 3x dávka je za mňa veľa.
Len tak pomimo, aditivovať sa dá rôzne. Okrem multifunkčných aditív do každej nádrže v množstvách pár ml ako napr. VIF, napr. aj Škoda má pre niektoré zeme s horšou kvalitou PHM (neplniacou oficiálne EN590) priamo v servisnom pláne naliatie ich originál čistiaceho aditíva (dá sa voľne kúpiť) pri každej servisnej prehliadke, tj. s výmenou oleja každý rok/15tis km alebo aj 7500km nalejú čistiť vstrekov a paliv. sústavy. Predpokladám, že ide o niečo podobné ako čitiče ProTec, LM, Techron celá fľaška na nádrž . Nepriamo je tým priznané, že tie čističe používať treba.