Stránka 1 z 2

Benzín na hobby motokros

Napsal: úte črc 28, 2020 22:06
od Mcjochn3
Zdravím pánové,
Rád bych se nechal poučit ohledně paliv na hobby motokros. Jedná se 250 4 takt s karburátorem. Dosud jsem bral Maxxmotion 100, občas Shell nebo Benzina, také 100 oktanové. Nevím zda to má nějaký přínos či čistící schopnosti nebo stačí obyč 95. Nevím jak je to s bio srágorou. Motocykl má kompresní poměr 13,4:1 takže tam je potenciál využití více oktanů? Vše je v sérii, žádné závodní úpravy.

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 6:00
od Pitris
Výhoda těch víceoktanových benzinů N98 je že obsahují ne tolik škodlivé ETBE - na rozdíl od N95 kde je MTBE. Dalším plusem je že většina z nich (OMV MaxxMotion 100, Benzina Verva 100, Shell V-Power Nitro+ nebo třeba MOL EVO 100) obsahuje navíc (či spíše více) čistící a mazací aditiva. Krom toho při kompresi nad 12 bych považoval "devadesátosmičku" za (téměř) nutnost....

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 6:17
od Mcjochn3
Děkuji, takže 98+ oktanů. Je nějaké z prémiových paliv, které má vhodnější složení?

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 6:23
od Pitris
To netuším. Osobně do motorky (CBR 929) dávám Vervu 100 nebo OMV MM 100, a do auta Eurooil 98 + Wynn's....
(V Eurooilu, nebo třeba v ONO ten navíc aditivační balíček není -> proto Wynn's).

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 7:32
od Mcjochn3
Co se týče výkonu nebo startování, tam jsem si téměř jistý, že nepoznám rozdíl. Na druhou stranu při dlouhodobém používání "obyč" 95 s bio srágorou, postupně bude znečisťovat karburátor a zanášet trysky? Prémiové palivo by tedy mělo obsahovat znatelně nižší procento bio plus aditivaci pro čistění palivového systému včetně spalovací komory?
Pravda je, že cenový rozdíl není zase tak vysoký, ale důvod proč jsem otevřel toto téma je ten, že se jedná o karburátor a 4 takt, kde se předstih nedá již ovlivnit. Palivo je tedy jediné, co ovlivní správné načasovaní.

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 9:01
od pepoh
Oktan rieši odolnosť proti samozapalu. Nie výkon.
Karbec treba chrániť aditivom, aby nebola korózia.

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 9:04
od Mcjochn3
Takže bez bio ONO nebo Eurooil klidně 95 nebo 98 + Wynn´s by mělo být vhodnější řešení než Maxx, Verva atd...?

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 10:09
od lefort
Pokud je mi známo, žádný benzín v ČR není bez bio. Rozdíl je pouze v tom, že N98 od EuroOil a Maxxmotion 100 s Vervou 100 by měly obsahovat místo biolihu ETBE.

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 10:13
od Pitris
Píšeš že kompresní poměr motoru je 13,4:1. Tam by měl být i předpis 98. Na jednu stranu hledáš nejlepší olej, a pak chceš dát benzin 95, který je (nejen) z hlediska odolnosti proti samozápalům nevhodný :roll:
A jestli N98 nedoaditivovaný Eurooil nebo ONO a něco (aditivum Wynn's, VIF, Millers, aj.), nebo benzin už s tím balíčkem aditiv přímo - třeba ten MaxxMotion nebo Verva je celkem jedno, bo to co Ty tam naliješ navíc, v MM nebo Vervě už je u stojanu. MM nebo Verva je ve finále trošku dražší, bo to máš jednodušší. Do EO nebo ONO si to musíš koupit a nalít....
Anebo N95 a něco co umí nejen čistit a mazat, ale i přidat oktany. Třeba https://www.millersoils.cz/turbo-cvl?c=211

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 10:51
od Mcjochn3
Nemám problém s cenou paliva, ale s předstihem. Podle svíčky vypadá, že předstih je opožděný s prémiovým palivem. V manuálu je uvedený bezolovnatý 95 a vyšší. Myslel jsem tedy, že pokud je předstih posunutý díky vyššímu oktanovému číslu. Proto mne napadlo, že by časování bylo s 95 přesnější. Nic neobhajuji a jen se dotazuji, chci se o tom dozvědět více a přiučit se.
Jelikož se jedná o karburátor, změní se vyšším oktanovým číslem i poměr směsi benzín:vzduch?

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 10:52
od lefort
Ideální by bylo seřídit předstih i karbec na jeden typ benzínu a na ten pak jezdit, ne?

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 10:54
od Mcjochn3
Předstih je daný rozvodovým řetězem, je to 4 takt. Karburátor jsem vyčistil ultrazvukem a dal trysky a jehlu do základního nastavení.

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 13:48
od Mcjochn3
Pro představu přikládám obrázek svíčky. Je to svíčka NGK CR8EIA-10, tuto svíčku přímo předepisuje výrobce.
Obrázek
Rád bych uvedl, že svíčka má najeto asi 20 mth. Celou dobu pouze s prémiovým palivem. Nejprve Verva 100, poté Maxxmotion a poslední tři nádrže Shell V-Power Nitro+. Prvních cca 5 mth byla svíčka černá jak bota, než jsem vyčistil karburátor, dal trysky jaké mají být, jehlu do standardní pozice a bohatost volnoběžných otáček také do základu. Po tomto nastavení a ujetí cca 15 mth vypadá svíčka takto. Dle oleje na závitech je nejspíš zřejmá konzumace oleje.
Na vnější elektrodě svíčky je zřejmá příliš vysoká teplota, kterou bych asi přisoudil vysokooktanovým palivům. Abych se jen nedotazoval, udělám test. Budu dávat pouze Shell V-Power 95, dal jsem novou svíčku a po pár mth by měla být případná změna jasně vidět.

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 14:52
od pepoh
podla tohto to nevyzera zle. (kostrova a porcelan)
vycisti a skus znova. problem ze si ju medzi zmenami nevycistil, a teraz to klame.
Obrázek
https://i0.wp.com/motorizedbicyclebuild ... .png?ssl=1 :wink:
https://motorizedbicyclebuilder.com/how ... park-plug/
Obrázek

Re: Benzín na hobby motokros

Napsal: stř črc 29, 2020 15:43
od Mcjochn3
když jsem uřízl závity, abych se podíval na dle obrázku jetting, tak je tam cca 3 mm silný proužek, takže trošku bohatší, ale je to tím, že je jsou vyšší teploty a vzduch řidší. Z obrázku heat range, je jasně vidět, že je svíčka příliš "horká", ale to dávám za vinu právě oktanům.
Po několika mth vyndám a nafotím svíčku s 95 oktanovým číslem :wink: