Stránka 4 z 17

Re: Aditiva nafta

Napsal: pát bře 13, 2020 11:08
od 008
Ahoj Sosko, dnes som zistil, ze aj male balenie wynns supremium obsahuje (Fischer-Tropsch), mam aj fotku-len ju sem neviem zavesit. Len teda pre upresnenie.

[quote="sosko"]sosko a ďalší diel :lol: Dnes sa pozrieme na to ako -

Vyrob si svoj Shell V Power Diesel


Shell V-Power Diesel DE

Fuels, diesel - 68334-30-5 , 269-822-7, 01-2119484664-27
93 - 100%
Alkanes, C10-20, branched and linear - 928771-01-1, 618-882-6, 01-2119450077-42
0 - 50 %
Distillates (FischerTropsch), C8-26 Branched and Linear - 848301-67-7, 481-740-5 , 01-0000020119-75
0 - 50 %

Fatty acids, C16-18 and C18-unsatd., Me esters (FAME,Biodiesel) - 67762-38-3, 267-015-4, 01-2119471664-32
0 - 7 %
Cumene - 98-82-8, 202-704-5
0 - 0,5 %
Naphthalene - 91-20-3, 202-049-5
0 - 0,5 %


May also contain several additives at <0.1% v/v each.
May contain cetane improver (Ethyl Hexyl Nitrate) at <0.2% v/v.

May contain methyl and ethyl esters from lipid sources



alebo natankuj obyč. Shell (kvôli tomu, že deklarujú lepšiu mazivosť a čistiace aditíva už v ňom) a pridaj :

UPRAVENÉ!!!
Bohužiaľ sa ukázalo, že klasický 'consumer' produkt "Supremium diesel", ktorý tu bol pôvodne označený, má iné zloženie. GTL zložku používanú v palivách V-Power obsahuje až 'fleet' produkt "Supremium diesel 1-1500" , dostupný pravdepodobne len v bareloch.

Wynn's Supremium diesel 1-1500

2-Ethylhexyl nitrate - (CAS-No.) 27247-96-7 ,(EC-No.) 248-363-6, (REACH-no) 01-2119539586-27
50 - 75 %

distillates (Fischer-Tropsch), C8-26, branched and linear - (CAS-No.) 848301-67-7 , (EC-No.) 481-740-5, (REACH-no) 01-0000020119-75
10 - 25 %


2-ethylhexan-1-ol (CAS-No.) 104-76-7, (EC-No.) 203-234-3, (REACH-no) 01-2119487289-20
2,5 - 5 %

Hydrocarbons, C10, aromatics, <1% naphthalene (EC-No.) 918-811-1 ,(REACH-no) 01-2119463583-34
2,5 - 5 %

https://www.wynns.eu/product/supremium-diesel-3/


alebo teda produkt určený koncovým spotrebiteľom


Wynn's Diesel Pre Emission Test Treatment (DPETT)

distillates (Fischer-Tropsch), C8-26, branched and linear - (CAS-No.) 848301-67-7, (EC-No.) 481-740-5 ,(REACH-no) 01-0000020119-75
>= 90 %


Hydrocarbons, C10, aromatics, <1% naphthalene - (EC-No.) 918-811-1, (REACH-no) 01-2119463583-34
1 - 2,5 %

2-ethylhexan-1-ol - (CAS-No.) 104-76-7, (EC-No.) 203-234-3, (REACH-no) 01-2119487289-20
0,1 - 1 %

Naphthalene - (CAS-No.) 91-20-3, (EC-No.) 202-049-5, (EC Index-No.) 601-052-00-2, (REACH-no) 01-2119561346-37
0,1 - 1 %


https://www.wynns.eu/product/diesel-pre ... treatment/

Prídavná GTL zložka, ktorou sa Shell tak hrdí pre svoju prémiovku. Shell GTL je v listoch uvádzaný ako 'solvent' teda rozpúšťadlo, zároveň ale Shell uvádza(l), že nafta vyrobená GTL technológiou (a kt. by mala byť použitá v palive VPD) má okrem iného vysoké cetánové číslo a produkuje oveľa menej škodlivých spalín. Čo by dávalo zmysel s ohliadnutím na Wynn's DPETT a jeho deklarované účinky (Reduces exhaust emissions and soot.Reduces black smoke.Improves combustion, engine performance and fuel economy.Cleans injectors, restoring injector spray pattern.Assists cleaning of the entire fuel system including diesel oxidation Catalyst and diesel Particulate Filter.)

Dnes zakúpený ProTec Guard fill diesel. VIF v poslednej nádrži, za posledný rok logované jazdy cez VAG DPF - miera zanesenia, frekvencia regenerácií a pod. Ďalšie nádrže už len ProTec (aj keď polovicu VIFu ešte mám, nekúpite? :lol: ) a porovnám logy a samozrejme subjektívne dojmy, najmä už toľko krát omieľanú "otupenosť" na plynový pedál s VIFom , alebo čierne koncovky výfukov (čo už ja s DPF neodpozorujem).
Celkovo ma tieto Wynn's Supremium zaujali. Napr. ten pre benzín, sa dosť podobá zložením na benzínový VIF, len má trochu iné pomery chemikálií.

Re: Aditiva nafta

Napsal: úte dub 28, 2020 19:18
od sosko
@008 vďaka za tvoje postrehy.
Ja ani nikde nepíšem, že Československý Shell obsahuje GTL, nás predsa musia dáko ošudiť a podojiť. Vychádzal som z technického listu pre nemecký VPD.

K tomu Guardfillu, používam teraz aj ja, pocitovo ani neviem, že tam je, tj. nič sa nezmenilo a rozdiel oproti VIF-u (tá pocitová lenivosť).

Ako si zistil, že aj retail produkt Wynss obsahuje GTL ? Ja som vychádzal (opäť) iba z technických listov.

Re: Aditiva nafta

Napsal: stř dub 29, 2020 9:22
od 008
Ahoj Sosko, wynns to ma uvedene na obale (mam tu 250 ml-a je tam: distillates (Fischer-Tropsch).Fotku mozem poslat. Inak ten wynns nie je az taky ,,marny". Guard fill skus so shell fuel save-zrejme budu kompatibilne aditiva -motor stichol a je hladsi. (co viem, shell ma vlastne aditivovacie zariadenia v slovnaft-rafinerke-cize odlisne od mol/slovnaft adidtiv) Co sa tyka spotreby, ta mi nalepsie klesa pri original premiovkach. K v- power-u, jasne sme bez GTL, ale bolo by porovnat jazdu s a bez.

Re: Aditiva nafta

Napsal: stř dub 29, 2020 18:15
od sosko
Na starom pumpáči bol jediný rozdiel s VIF, ani nie že tišší chod, ale akoby hladší v nízkych otáčkach (do 2000), resp. utlmené boli hlbšie dunivé tóny a plus v týchto otáčkach motor lepšie zvládal jazdu na vysokom prevode. A že to PDčko dunelo že dosť. Ja ako amatérsky hudobník som to vnímal takto :) A ešte tá otupenosť na požiadavku výkonu s VIFom. Tú pociťujem s VIFom aj na common raily. S Guardfillom neviem oňom, či je v nádrži, žiadny rozdiel. A tankujem Shell FuelSave ;) Uvidíme rozdiel v počte DPF regenerácií z dlhodobejšieho hľadiska, keďže to monitorujem.
Pošli prosím ťa tú fotku pre zaujímavosť, či ide o tú istú fľašku, ako majú na oficiálnom webe.

Re: Aditiva nafta

Napsal: čtv dub 30, 2020 13:36
od maran5
to sosko:při dop. dávkování 1:1000 Vifu do nafty se vylepší mazivost asi jen o 40 jednotek a cetan o 2-3 jednotky,ten pocitový rozdíl musí být velmi malý,co čtu různý diskuze uživatelů,tak max. efekt je někde u dávkování 2,5-3ml/litr,větší poměr už nemá význam.

Re: Aditiva nafta

Napsal: čtv dub 30, 2020 13:45
od bloke
Wynn’s majú dosť pomixované aj ich produkty pre jednotlivé trhy (my, potom belgické EU stránky, FR, UK...) a aj ich Safety/Material data sheets.
Neviem ani čo je tak cenné na destilátoch Fischer-Tropsch v aditívach, no pri Wynnsoch som si všimol, že ich uvádzajú v ich SDS s dátumami až od roka 2018.
Tiež mám ma flaške Octane booster uvedenú takúto zložku na nálepke s CZ prekladom, ale na stránkach CZ, EU.. nikde takýto údaj v SDS nenájdeme, niekde ani len tento výrobok.

Tu je príklad uvedeného, na aktuálnych stránkach pre Cat Lambda Cleaner:
= verzia rok 2015
https://www.wynns.eu/product/catalytic- ... a-cleaner/ = https://www.wynns.eu/wp-content/uploads ... .00-EN.pdf
= verzia rok 2018
https://www.wynns.uk.com/wp-content/upl ... .00-EN.pdf

Re: Aditiva nafta

Napsal: čtv dub 30, 2020 17:13
od pepoh

Re: Aditiva nafta

Napsal: čtv dub 30, 2020 17:42
od sosko
@to maran
Používal som dávkovanie 1.5x-2x .

Celé o Wynns je len pre zaujímavosť, že 'prémiovku' Shellu si vieme vyrobiť aj sami. Takmer. :)

Re: Aditiva nafta

Napsal: sob srp 15, 2020 9:27
od pepoh
porovnal som zimny-letny dyzl vif.
letny-nema naftalen, ma antioxidant a minimum "technickeho petroleju" (tazke aromaticke frakcie, rozpustaju parafin). o to viac moze mat zvysovac cetanu-emisie,starty.

pozrel som viacere dyzl aditiva, no ziadny neobsahuje cistice na bazi (poly)aminov ako benzin; vsetko je to same ropne destilaty....

Re: Aditiva nafta

Napsal: čtv srp 20, 2020 19:56
od pepoh
https://youtu.be/NUvWnOd5lFw typicke zlyhania c-r vstreku

Re: Aditiva nafta

Napsal: pát zář 18, 2020 8:19
od j.kiwi
Dovolím se podělit o zkušenost - ve výprodeji v Tesco jsem jen ze zvědavosti koupil za cca stovku Wynns Supermium Diesel - normálně používám pořád VIF - a musím říct, že auto na to jede líp než na VIF a i spotřeba se mi zdá o něco lepší.
Takže příště asi koupím zase - cena je sice dvojnásobná, ale co bych pro svého miláčka neudělal , že :D :D

Re: Aditiva nafta

Napsal: pát zář 18, 2020 8:47
od Pitris
No vidíš, a pak tady jerome napíše že olej Tesco může být vlastně Shell, gothaj že je uherák, a Tobě se to zlepšení jen zdá.... :twisted:

Re: Aditiva nafta

Napsal: pát zář 18, 2020 17:00
od j.kiwi
to Pitris:
wynns není Tesco výrobek, jen ho tam asi prodávali, a protože nemohu provést objektivní měření, napsal jsem že se mi to tak jeví - myslím tím lepší odezva na plyn, atd.
Co se mi nezdá je snížení spořeby o cca 0,2 l/100km na to mám palubní počítač

Nic ve zlém, jem jsem chtěl napsat, že VIF ná i alternativy.................. a možná lepší, čas ukaáže........ :P

Re: Aditiva nafta

Napsal: pát zář 18, 2020 17:55
od Pitris
Nepochopeno :( No nic.... Sorry. Bylo to v návaznosti na jiné vlákno a nedošlo mě že ne všichni čtou jako já všechny příspěvky....
jerome píše:Rýpete sa v hovne. V dnešnej globalizovanej dobe si nemôžme byť istý,že Shell,Total,Elf atď. sú niečo viac ako Tesco,Kaufland oleje :!: :idea: :) :P

Re: Aditiva nafta

Napsal: pát zář 18, 2020 19:55
od j.kiwi
aha, nespojil jsem si to - :wink: