Stránka 1 z 1

Cena paliv - nová metodika

Napsal: pon led 29, 2018 9:56
od rousini
Cesta do pekel je dlážděna těmi nejlepšími úmysly.

Nevím, co od toho čekat, ale důvod bude jeden...

Re: Cena paliv - nová metodika

Napsal: pon led 29, 2018 10:22
od Durex
Hned,jak sem si to minulý týden četl sem tušil,odkud vítr vane a co je hlavním důvodem ...

Re: Cena paliv - nová metodika

Napsal: pon led 29, 2018 10:30
od Jerry3
Jinak řečeno, monopolista si určuje podmínky a ostatní ho rádi následují.

Re: Cena paliv - nová metodika

Napsal: pon led 29, 2018 10:41
od Pitris
Kdo má moc, chce ještě víc....:?
A přeloženo do srozumitelštiny: Už nám do cen kafralo moc subjektů, tak si to začneme počítat podle vlastních pravidel :!: :( Lidi to zaplatí :roll: Protože jim nakonec stejně nic jiného nezbude.

Re: Cena paliv - nová metodika

Napsal: pon led 29, 2018 10:52
od Brembo
U nás sa zase na výpočet konečnej ceny paliva vychádza z ceny ropy Brent. Lenže ropa Brent patrí k lahkým a jedným z najkvalitnejších palív na trhu. Do tejto kategorie spadá i škandinávska ropa,ruská ale podla tabuliek na základe množstva síry by do tejto kategorie nemala patrit. i tak sa ale cena odvíja od Brent,i ked je ropa výhradne od Rusov. https://www.patria.cz/slovnik/551/ropa-brent.html
iná stránka,wikipedia zase uvádza iné https://sk.wikipedia.org/wiki/Brent_(ropa)
Takže je to tak,že sa počíta na základe toho,ako sa to zrovna priekupníkom hodí.
https://senkovic.blog.sme.sk/c/297643/N ... ruska.html

Re: Cena paliv - nová metodika

Napsal: stř led 31, 2018 13:44
od bloke
Tiež mi málokedy dávalo význam, ako sa u nás hojne odkazuje na ceny ropy na svetových trhoch, a najväčší dodávatel PHM Slovnaft (vo vedení pána oligarchu O.V. idúci s hodnotou od 9 k 5) ju nakupuje najviac od Rusov.
V tejto tabulke sú tiež zaujímavé hodnoty, v roku 2002-2003 sme tu mali extra drahý benzín cez 40 SKK/l (tuším aj 45 Sk), avšak ruská ropa vtedy patrila k najlacnejším; jej cena sa v slovenských správach pre istotu nikdy nespomína.
Niečo podobné, kedy sa cena -napr.- ryže celosvetovo vyženie/ podcení na základe burzy v Chicagu, hoci by išlo aj o obchody a objemy tam nikdy nedohodnuté/nezobchodované (či dovezené z Afriky, Ázie, mimo akýchkolvek búrz, alebo len v rámci vnútorného obchodu v jednej ich krajine aj u malých pestovateľov).

Defacto je aj tak samotná cena paliva nevýznamnou zložkou, pri daňovom zaťažení benzína, vytvoreného z čias kedy sme ešte mali koruny, a údajne povinné EU minimálne prirážkové sazdby vznikli prepočtom z pevnej hodnoty EUR (vtedajší kurz 44 Sk/EUR.... oproti konečnému kurzu 30,126), ktoré sa odvtedy pre istotu neznížili.