Dobry den.
Existuje na SK benzin bez ETBE a liehu a inej biozlozky?
Prave som sa omylom dozvedel, ze co tankujem Slovnaft EVO 100 PLUS, tak ...
Vďaka špeciálnemu zloženiu, obsahu vysokokvalitnej bio zložky ETBE ... benzín EVO 100 Plus má nižší vplyv na životné prostredie. Navyše ... čistý motor bude pracovať na úrovni
https://slovnaft.sk/sk/cerpacie-stanice ... konalosti/
Takze ostava OMV 100, ci uz ani to nie ?
https://audiklub.cz/forum/tema/407334-s ... havex-auto
Co bych zmínil s obrovským vykřičníkem je VERVA100. Do RS6 i motorky
jsem netankoval nikdy nic jiného, ale bohužel, EU, respektive EK se
rozhodla posrat nám autíčkářům život už opravdu velkolepě. Už přes rok
se míchá Verva s biosložkou ETBE, ale teprve od Q3/2023 se podstatná
část české distribuce domíchává nově v Kralupech a tady bohužel začíná
ten průser. Dokud pravidelně jezdíš a auto nestojí, tak není problém.
Jakmile Ti ale auto začne víc stát, než jezdit, nastává průser. U mě
stačilo, aby auto týden stálo, pak 2 dny jelo, pak 5 dní stálo, 1 den
jelo, atd.. ETBE se pomalu vysráží na dně nádrže do podoby mazlavého
žluto-hnědého šlicu, který se následně další jízdou dostává do
soustavy. V mém případě následně začal krystalizovat na vstřikovačích
a auto začalo být lehoulince přidušené a v -10 za studena občas i
škublo. Po zahřátí problém zmizel kompletně. Chyba nikde žádná a
real-time čtení dat neukázalo nic. Long story short, po výměně svíček,
cívek a všech olejů jsem se dostal ke vstřikovačům (které, pokud by
ses jal měnit, musíš vyndat spolu s motorem i převodovkou, jinak se k
nim nedostaneš). Zachránil mě přípravek od BG na vyčištění benzínové
palivové soustavy, začal jsem tankovat OMV100 a je po problému. Takže
bacha na biosračky a bacha na karbonizaci, nemá to rádo krátké
vzdálenosti a poskakování v kolonách