Stránka 5 z 6
Re: MOL
Napsal: pon kvě 02, 2016 7:15
od Fox
Včera na MOLu v Přerově akce EVO 100 za cenu EVO 95 (tj. 27,90 Kč).
Re: MOL
Napsal: pon kvě 02, 2016 17:30
od L_U_K
ano.. celostátní akce.. potřebujou se asi zbavit uleželý jinak dost předražený stooktanovky před závozem letního...
Re: MOL
Napsal: čtv kvě 12, 2016 12:05
od Mikulas
Ja to vidim tak, ze potrebuju vypredat EVO 100, aby nasadili EVO 100+.
http://molcesko.cz/cz/o-nas/media/novin ... ic-v-cesku
Len mi nejako uchadza, preco sa vsetky paliva volaju EVO. Zeby tym chceli naznacit, ze vsetky paliva su aditivovane?
Re: MOL
Napsal: čtv kvě 12, 2016 12:23
od Pitris
MOL by měl mít všechna paliva aditivovaná....
Re: MOL
Napsal: čtv kvě 12, 2016 12:34
od lengy60
100 je snad aditivovaná i dvojnásobně,aspoň tak nějak to uvádějí na svých stránkách.
Re: MOL
Napsal: čtv kvě 12, 2016 15:41
od NOVON
Jo EVO DIESEL udajne taky dvojnasob aditiv.Dneska jsem se prehmat a nabral plnou..No rozdil oproti bezne nafte nepozoruju.
Re: MOL
Napsal: pon kvě 23, 2016 15:48
od bjukemen
NOVON píše:Jo EVO DIESEL udajne taky dvojnasob aditiv.Dneska jsem se prehmat a nabral plnou..No rozdil oproti bezne nafte nepozoruju.
ani nespozorujes, mozno lepsie precisti resp. precisti vstrekovace inak je skoda ju tankovat,sam som skusal a nic extra za tie prachy
Re: MOL
Napsal: pon zář 12, 2016 13:25
od tomas-x
Má někdo zkušenosti s jejich EVO DIESEL+ ? U nás ho teď mají na stojanu, ve firemní O3 TDI CR je aktuálně druhá nádrž. Rešili jsme občasné delší točení při startování, nezáleželo na tom, zda je motor studený nebo teplý. Aktuálně jediné co pozoruji, tak od natankování ED+ se to ani jednou nestalo. Vždy motor naskočí ihned po stlačení startovacího tlačítka.
Re: MOL
Napsal: sob led 07, 2017 22:02
od djdekl
Zimni varianta je pry do -35st
Re: MOL
Napsal: ned led 08, 2017 10:16
od Pitris
šulda píše:Co je na tom směšnýho?
Pitris píše:Tak já bych taky rád viděl že by ta nafta při -35°C ještě neparafínovala
šulda píše:Ale to přeci není o tvoření parafínu ale o filtrovatelnosti a nějak pochybuju o tom že to Ty nevíš?
No vždyť jo. Z nafty se separuje parafín a ucpe filtr. To bys měl přece vědět. Ale kdyžtak mrkni sem
http://auto.idnes.cz/nafta-pod-20-186-c ... tomoto_fdv
Re: MOL
Napsal: ned led 08, 2017 10:32
od šulda
Ale to samozřejmě vím a zatím sem nezažil. Já o voze a ty o koze. Ten údaj přeci není o tvoření parafínů ale o filtrovatelnosti nafty
Tahle nafta deklaruje že je filtrovatelná do -35°C což znamená že do -35 filtr neucpe, samozřejmě pokud tam ten filtr není "sto" let. Na tom opravdu nevidím nic směšného.
Re: MOL
Napsal: ned led 08, 2017 10:33
od Pitris
Já psal o vysrážení parafínů z nafty nízkou teplotou, Ty zase o filtrovatelnosti. A ta filtrovatelnost je dost ovlivněna právě těmi (ne)vysráženými parafíny. Takže si vlastně rozumíme
Já se "pousmál" spíš nad tím teplotním údajem, protože zkouška filtrovatelnosti má totiž normovanou nejistotu měření tři stupně, takže výdejní kontrolou může projít i nafta "jen do" -32 ºC....
A kromě toho -
(tuším že) od 1.12. by měly pumpy prodávat naftu do -20-ti°C - a když vidím ty problémy ráno se startem i při daleko vyšších teplotách; tak že by všichni tito měly v autě ten filtr "sto" let
Re: MOL
Napsal: ned led 08, 2017 11:10
od šulda
Jasně že si rozumíme. Jen mě zajímá proč se djdekl směje tomu, že je ta nafta do -35°C? Pokud s tím má negativní zkušenost tak by ji to chtělo uvést.
Pitris píše:Já se "pousmál" spíš nad tím teplotním údajem, protože zkouška filtrovatelnosti má totiž normovanou nejistotu měření tři stupně, takže výdejní kontrolou může projít i nafta "jen do" -32 ºC....
Jak píšeš (uvozovky), tak ty tři stupně nemá cenu řešit, a pro klid v duši
by to teda mohli uvádět jako např. BP -28 až -33°C.
V roce 2014 dělal Petrol testy s redakcí Černých ovcí a Motožurnálu.
EO Praha Poděbradská - deklarovaná -22°C, zjištěná - 32°C
Benzina Praha Argentinská - deklarovaná -21°C, zjištěná -31°C
OMV Praha Poděbradská - deklarovaná -35°C, zjištěná - 40°C
S tou nejistotou měření bych řekl že počítají
Zimní nafta je od 16.11. a problémy se startem samozřejmě nemusí souviset jen s filtrem, ale taky kde a kdy tankují a v jakým celkovým stavu mají toho ropáka.
Re: MOL
Napsal: ned led 08, 2017 12:41
od Jerry3
V lednu - únoru r. 2000 klesaly teploty k -22 st.C i ve městech a pamatuji, že naprostá většina osobních ropáků stála přikovaná k místu posledního večerního parkování (samozřejmě na ulici). A dokonce se zastavovaly při jízdě i ty diesely, kterým se podařilo vyjet z podzemních garáží. Přiznám se, že k mé škodolibé radosti...
Re: MOL
Napsal: ned led 08, 2017 16:43
od BigBang
šulda píše:...
Zimní nafta je od 16.11. a problémy se startem samozřejmě nemusí souviset jen s filtrem, ale taky kde a kdy tankují a v jakým celkovým stavu mají toho ropáka.
Zimní nafta se vyrábí od 16.11. a na čerpačkách musí být do 1.12. Paradoxně benzín tam musí být už toho 16.11., protože se vyrábí už od 1.11.
zroovna teď na podzim jsem to četl, protože jsem odkládal tankování „na zimní naftu“