páni, neviem či je to Oxicatom, ale dnes po dotankovaní real honda 5,99
( PC 5,6)
Ale objektívne - skôr si myslím, že "bytové" jadro problému je inde.
Za prvé , ano , dal som Oxicat - ovšem len v symbolickom pomere, boh vie, či si to vôbec lambda s katom všimli
Za druhé - tak trochu som sa inšpiroval Pitrisom v spôsobe jazdy. Už to nedržím na 3tis, resp stale je to okolo toho, ale častejšie pod ako nad a kludne aj pod 2500 pri udržiavacej jazde v obci napríklad..., okrem toho ovela viac využívam 6ku, kde to točí pri "predpisovej " rýchlosti okolo 2500+. Navyše sa mi to zapáčilo, auto stále ide pocitovo "veselo" a nie je to také nervózne ako nadržaný žrebec. Okrem toho som si uvedomil , že za rok mám náklady na podporu ministerstev vnútra v rôznych republikách takmer 3% celkových nákladov včítane kúpnej ceny auta a to ma fakt prestáva baviť
Za tretie - ked som mal nedávno problem s imobilizérom, tak mi v Honde popri párovaní klučov pomocou HDS aj udajne nanovo "nakalibrovali" RJ. Neviem celkom presne co tým myslel, lebo som to vtedy nejako neriešil, totiž nepochopil som, či myslel RJ ako celkovo alebo RJ imobilizera. Netuším ako to tam je, toto je pre mna privysoký level. Každopádne utrúsil, že ju museli nanovo kalibrovať, lebo bola "riadne rozladená". Neviem či to má s tým súvis ale spomeniem to tu, lebo cisto teoreticky môže, či nie?
A este som si všimol toto - vždy ked natankujem a vynulujem čísielka , obvykle mi najprv naskočí maxi číslo, kludne aj 14l/100 a toto kým prídem domov a odstavím sa pomaly ustáli na bežné "mestské " číslo - cca. 7,5l/100, pričom toto dalej ked jazdim este mierne klesá akonáhle miniem tabulu koniec obce
aj ked s narastajúcim počtom km na nádrž sa už nejako veľmi nemení.Jazdný profil býva cca.80% mimo mesto/20% mesto ( skôr ešte menej). Ale také to naše mini mesto, takže žiadne zápchy a kolóny a semafory...
No a teraz po týchto spomenutých okolnostiach a čerstvom natankovaní mi to vyletelo tam kde býva inak tých 14 len na 10 a "mestské" číslo po príchode z benzínky je 5,6 namiesto obvyklých 7,5. Tak neviem. Už som si myslel, že mi to naopak "rozkalibrovali", ale inak sa to chová správne - teda spotreba na počítači "pracuje" podla toho ako sa tlačí na pedál, ale s cca. o 15% menšími číslami.
Upozorňujem , že PC vs.real kecá cca.o 0.6l ( keby radšj toto nakalibrovali presnejsie).
...len ma už trochu zlostí,že stále ako argumenty používame spotrebu, lebo okrem čísiel spotreby, ktoré sú velmi ovplyvnené obrovským množstvom premenných, nemáme žiadne meratelné hodnoty na posúdenie vplyvu týchto čističov. Ale to už sa opakujem. Chodte už niekto vedecky zmerať emisie prípadne výkon na brzde nech sa niekam tento "výskum " posunie. Ja som síce na emisné meranie bol nažhavený, ale tam kam som chcel isť už to nerobia - neni licencia - smola.