Stránka 2 z 3

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Napsal: čtv pro 11, 2014 14:25
od L_U_K
Zdravim. Taky bych asi víc věřil Verva 100 nebo skoro totožnému MaXMoušnovi než Power racingu, ale bojim se toho že ty drahý stooktany lidi málo kupují a tedy že to bude na pumpach dlouho ležet... Je mi blbý ptat se obsluhy jestli to maj starý a kdy je naposledy zavezli... To vidim jako problem.

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Napsal: čtv pro 11, 2014 14:33
od Colommbo
A máš nějaký zvláštní důvod tankovat stoooktanový benzín...? :)

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Napsal: čtv pro 11, 2014 14:42
od L_U_K
no ani nemam... snad jen že v zimě by benzin s ETBE třeba mohl třeba po ránu "líp" startovat než lihnatej benzin.. O výhřevnosti to není, oktany navíc při kompresi 10.0 nepotřebuji... tak snad jen přes zimu ty starty a možná ani to ne... :D

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Napsal: pát pro 12, 2014 18:24
od Pitris
L_U_K píše:....bojim se toho že ty drahý stooktany lidi málo kupují a tedy že to bude na pumpach dlouho ležet....
Ono (minimálně u) těch "prémiovek" 98+ je zimní a letní benzin s rozdílným tlakem par. Cituji ze SM:
:arrow: Pro zimní období je předepsán vyšší tlak par (60-90 kPa), aby se benzin při studeném startu snáze odpařil. Pro letní pak nižší (45-60 kPa), aby nedocházelo k zavzdušňování za horkých dní :arrow:
Takže minimálně začátkem listopadu a května by asi měl být v tancích u (určitě těch velkých) pump čerstvý benzin....

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Napsal: čtv dub 09, 2015 7:54
od Parez
Autobenziny -to není jednoduchá odpověď.Pokud motor v autě není v optimálním tech.stavu,tak je zbytečné cokoliv řešit.Je pravda,že ne vždy solidnost prodeje je na dobré úrovni.Za sebe(subjektivní poznatky)mne neoslovují v ČR společnosti Shell a Agip.Myslím,že nebudu přehánět-benzin VERVA 100 na prvním místě(moto Yamaha,automobil Škoda Roomster 1,4 16V),motorová nafta Verva a od spol.Eurooil nafta Optimal(VW Caddy 1,9 TDI 77kw.)Domnívám se,že pokud stát vlastní zařízení,která zásobují armádu je téměř kvalita PHM ikonou.

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Napsal: čtv dub 09, 2015 8:10
od Návštěvník
Parez píše:... Domnívám se,že pokud stát vlastní zařízení,která zásobují armádu je téměř kvalita PHM ikonou.
O jaké že se to jedná zařízení?

Re: Verva 100 vs V-power Racing

Napsal: čtv dub 09, 2015 13:47
od bouchy
Návštěvník píše:
Parez píše:... Domnívám se,že pokud stát vlastní zařízení,která zásobují armádu je téměř kvalita PHM ikonou.
O jaké že se to jedná zařízení?
Asi je naráženo na tvrzení, že "AČR používá naftu SNM F bez biosložek (a tuhnutí parafinů)", která se "odrotuje" přes stojany Eurooilu. Asi je to pravda, ale co když se biosložka přidává na místě? Původ neznámý, zřejmě specielně naleštěná linka Unipetrolu, MEŘO se nesmí přiblížit na kilometr...
off: zajímavý by bylo zjistit, jak má AČR pořešen BA95 s 0% lihu (protože něco na to jezdí) a jestli se taky nějak dostane na stojany...

VERVA 100

Napsal: čtv led 28, 2021 9:53
od Mirda85
Od 1.1.2021 změna na stojanech Benziny, kdo si všiml schválně?
http://www.vervapaliva.cz/

Jak to bude teďka s tou Vervou 100 E10 co se týče skladovatelnosti?

VERVA 100

Napsal: čtv led 28, 2021 10:37
od Pitris
Je tam psáno že.... VERVA 100 neobsahuje klasický biolíh, ale je na bázi ETBE....

Asi je tam toho teď víc ale tak 'škodlivé' jak MTEB to není. A třeba přes zimu v sekačce nebo motorce to bude (snad) v pohodě. :wink:

PS: dal jsem to sem....

Re: VERVA 100

Napsal: čtv led 28, 2021 18:32
od Mirda85
Díky za přesun, nicméně bude chtít zjistit asi přímo u Unipetrolu více info.
Rád bych stále palivo co vydrží dlouho skladovat + hlavně 2T nebude mít problém při mísení s olejem a jeho mazivostí jako u klasické E10...

Re: VERVA 100

Napsal: čtv led 28, 2021 19:45
od jarson1
budte v klude páni.
Ako vidím, u vas sa deje pomalicky a potichučky to isté, co sa na prelome roka 2019/20 s pomerne velkou diskusiou dialo u nas. Všetky E95 boli zo dňa na deň nadopované povinne 10% ethanolu a len premiovnky nam nechali vo verzii E5 a nastastie aj tých 5% nebol ethanol ale práve s ETBE.
Kedže som majitel starenky, ktorej by ethanolová E10 rozožrala črevá ( alebo presnejšie palivovú sústavu), už mam dané veci naštudované s náskokom. Od tých čias teda krmim staru toyotku premiovkou práve kvoli tomu že je tam ETBE namieso ethanolu.Musím, ci chcem alebo nie. Sice som chvilku špekuloval, že vymením dotyčné diely akosi preventívne za nové, vo viere, že tieto už ethanolu v tomto pomere odolaju, ale žial, nejde to. Predstavte si , že keď chcem objednat aj dnes napríklad palivový filter , je tam poznámka "NIE PRE E10 Ethanol".

Takže - ak ETBE - potom v pohode. Nemá žiadne z negatív ethanolu. Ani co sa týka agresivity k materialom v starých autách, ani nie je problem s dlhodobejším skladovaním paliva.

Re: VERVA 100

Napsal: čtv led 28, 2021 21:46
od Mirda85
A u nás to Benzina udělala tak, že N95 je E5 a Verva 100 je E10 (ale díky bohu s ETBE)

Re: VERVA 100

Napsal: pát led 29, 2021 17:44
od pepoh
jarson1 píše:
Kedže som majitel starenky, ktorej by ethanolová E10 rozožrala črevá
lieh neni az taky problem ako btx

Re: VERVA 100

Napsal: sob led 30, 2021 0:05
od jarson1
co je btx?
Ak myslíš toto, tak bez obáv. naozaj tam nemienim liať nič podobného :D
https://en.wikipedia.org/wiki/BTX_(chemistry)

Re: VERVA 100

Napsal: sob led 30, 2021 16:45
od pepoh
ano. ty to liat nebudes, uz to tam je.
skryta finta bio paliva je vdaka obsahu etanolu co znizuje sadze, mozu viac dat aromatov co dymia. a su viac agresivne na materialy :oops:
to nici stare palivove systemy a hadice, nie lieh. nove auta maju materialy odolne btx, cize aj (vacsina) riedidiel neurobi "dieru".
pri spracovani ropy je aj vela aromatov, co s nimi? do rieky ich nemozu pustit...
robili test dymivosti, e5-10-30 zle; e85 nedymil. :idea: :idea:
... eu znizuje vo vyrobkoch zdraviu skodlive latky (btx tam patri) ostava len spalit v autach.

som sa nedavno dozvedel ze mokry remen vydrzi mnoho, len aromaty nie...som velmi rad ze mam plyn :shock: