Stránka 5 z 8

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: úte zář 02, 2014 13:59
od Návštěvník
bouchy píše:...vyšší OČ udělá benzín odolnější proti hoření, hoří až při vyšším tlaku, tudíž kratší (přesněji definovanou) dobu ve srovnání s N95 a ohřátí je kratší a menší(?). Nebo se pletu? ...
Já bych řekl, že začátek je OK, nicméně konec právě naopak - kvůli té vyšší odolnosti vůči detonačnímu spalování, tj. díky "delšímu" hoření. A s teplotou spalování se to má asi tak, že z hlediska rizika poškození motoru (podpálení výfukových ventilů, propálení pístů) jsou mnohem důležitější teplotní špičky než teplotní průměr. Beru to tak, že teplotní průměr může být při spalování benzínu o vyšším o.č. vyšší, ale poněvadž postrádá výrazné teplotní špičky, je pro motor bezpečnější.

Zdůrazňuji, že to, co jsem právě napsal, v daném případě odráží pouze můj "názor" vycházející ze znalosti některých faktů, nejedná se tedy o kvalifikovaný popis skutečnosti.

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: úte zář 02, 2014 15:49
od Colommbo
Návštěvník píše: ...A s teplotou spalování se to má asi tak, že z hlediska rizika poškození motoru (podpálení výfukových ventilů, propálení pístů) jsou mnohem důležitější teplotní špičky než teplotní průměr...
Vidím v tom jistou analogii s provozem na (dodatečně montovaný) LPG...? :?

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: úte zář 02, 2014 15:56
od Návštěvník
Přesně! Akorát že v případě převažujícího provozu na benzín o vyšším o.č. stačí přizpůsobit (zvětšit) předstih zážehu, což teplotu sníží, zatímco v případě LPG to moc nejde.

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: úte zář 02, 2014 16:19
od Colommbo
Návštěvník píše: ...v případě převažujícího provozu na benzín o vyšším o.č. stačí přizpůsobit (zvětšit) předstih zážehu, což teplotu sníží...
...což obstará řídící jednotka (ECU), zatímco při provozu na LPG nebude mít pro takový krok informace... :?

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: čtv zář 04, 2014 9:09
od bouchy
Ještě dotaz k jednomu testovanému parametru - tlak par. Máme letní a zimní benzín s vyšším t.p., OK. Jak spotřeba? Zimní v zimě x zimní v létě... Mám taky dojem, že ze sekačky, která má (úmyslně) netěsné víčko, se "zimní" N95 (čepovaná v březnu na sezonu) nějak až moc vypařuje, za 14 dní klidně 0,5l (ani v zimě to nevydrží). Z ocelového kanystru ani moc ne, nebo to neumím změřit.

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: čtv zář 04, 2014 9:27
od Pitris
A co tak to víčko při odstávce "dodatečně" dotěsnit ? 1/2 litru za 14 dní mě teda taky přijde dost....

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: čtv zář 04, 2014 19:30
od Brembo
výhrevnost benzínu je tažko objektívne posuditelná a zmeratelná,nakolko chemické zloženie benzínu nie je stanovené. Existuje síce približný udaj výhrevnosti,no ako vieme,zloženie benzínu sa mení a tým pravdepodobne i výhrevnost. A existuju i situácie a podmienky,s ktorými výrobca nepočíta a nemusí sa jednat o nasadenie na pretekárskej dráhe,ked stanovené o.č. je nedostatočné. Toto sa ale viacej týka vzduchom chladených motorov,i ked i kvapalinov chladené možu mat problém. Tímto nechcem navádzat na tankovanie vačšieho o.č. ale zvážit,že ked predpokladám určitý druh prevádzky-napríklad idem na dovolenku a prevažná vačšina trasy bude v horučavách na dialnici,tak je lepšie zvýšit oktánové číslo. Výrobca totiž testuje nový motor a z neho odvádza i požiadavky na o.č.

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: čtv zář 04, 2014 19:32
od Brembo
bouchy píše:Ještě dotaz k jednomu testovanému parametru - tlak par. Máme letní a zimní benzín s vyšším t.p., OK. Jak spotřeba? Zimní v zimě x zimní v létě... Mám taky dojem, že ze sekačky, která má (úmyslně) netěsné víčko, se "zimní" N95 (čepovaná v březnu na sezonu) nějak až moc vypařuje, za 14 dní klidně 0,5l (ani v zimě to nevydrží). Z ocelového kanystru ani moc ne, nebo to neumím změřit.
a prečo radšej nepoužit letný benzín so stabilizátorom? V zime sa i tak nekosí.

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: pát zář 05, 2014 7:13
od bouchy
Víš proč? Protože začátek sezony, kdy si člověk shání věci - olej, benzín, je někdy i v půlce března. No a to bych musel vzít tak litr a v květnu (kdy už se seká fest) vzít letní. Fakt bych netušil, že to bude tak náchylné... dřívější okouklé zkušenosti - našel se x měsíců až let starý benzín, tak se vlil do sekačky, pily,.. a jelo se, jsou ty tam. Ten sezonní benzín (stáří max 8 měsíců) pak přemístím do nádrže auta (kvalita pořád na úrovni, strach o separaci složek a sorpci vody zbytečný) a na jaře zase nový. VIF používám, i díky tomu jsou starty vždy :wink: - nebo koupit N95 "premium" - Shell ne, Eni skončí, Slovnaft ne...

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: čtv lis 13, 2014 14:29
od Keldon
Při nedávném sledování stránek Benziny jsem zjistil, že u nabídky produktů této firmy jaksi zmizel u benzínu Natural 95 přívlastek "aditivovaný", který tam v srpnu ještě byl. Takže je docela možné, že už i Benzina se vybodla na aditivaci standartního benzínu Natural 95, který vyhovuje normám a ponechala ji jen u benzínů Verva. Ono i ty testy z května a srpna 2014 ve Světě motorů mají časově omezenou platnost a to, co platilo tenkrát už nemusí vůbec platit dnes. Bylo by dobré, tyto testy pravidelně opakovat, což je ale jistě záležitostí peněz. I mně ty testy z v mnohém "vyléčily", přešel jsem od Shellu k Benzině, ale jak nyní vidím, budu asi brát benzín kdekoliv (u trošku známé firmy) a před tankováním sám aditivovat VIFem.

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: čtv lis 13, 2014 15:23
od Pitris
Keldon píše:....jaksi zmizel u benzínu Natural 95 přívlastek "aditivovaný", který tam v srpnu ještě byl....
Podivné :?
Já beru hlavně u Eni; a teď jsem dobral Millers Power Ecomax a zkusím ten VIF (přelitý do flašky od milera)

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: čtv lis 13, 2014 15:35
od rousini

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: čtv lis 13, 2014 15:50
od Colommbo
Šetřit se snaží dnes každý a proč autům (potažmo lidem) cpát za naše (rozuměj Unipetrolu) prachy něco VELMI DOBRÉHO, když jim stačí (normy splňující) DOBRÉ, resp. NORMÁLNÍ... Je to sice do jisté míry chápatelné, nicméně nečestné a nesportovní a v dnešní době boje o zákazníka i nepochopitelné a krátkozraké... :o

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: čtv lis 13, 2014 16:11
od rousini
No hlavní je, že jen zmizla z trhu Verva 95. Horší by bylo, kdyby zmizla jen aditiva...

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: čtv lis 13, 2014 18:02
od Pitris
Je fakt že když normě stačí hodnota mazivosti 800 µm, proč to grátis vylepšovat na 600 a míň :(
Jak uvedl Colommbo - je to krátkozraké.... :x Ale za padesátník na litr dát VIF a bude to gut :wink: