Stránka 2 z 8

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: úte srp 12, 2014 14:00
od Pedro
Luk jezdim v Almě (pokud vůbec jezdim) a i v Horníku. Když se nachomejtnu u rodičů na opačné straně města.
Jinak u nás Vervu 100. Rovněž do obou strojů. Vždy s Vifinou.
Když je cca pod + 15,jezdim N 95+Vif.

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: úte srp 12, 2014 14:14
od Pitris
Já asi s motkou začnu jezdit na Vervu 100.... :twisted:
V autě střídám Shell a Agip, tak zůstanu u Agipu: Millers + SuperTech 95 a občas dám jejich N98.... 8)

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: úte srp 12, 2014 14:39
od Pedro
Je to m.j.,o kompresi,zapalování,svících,nastavení karbu,bohatosti,dusnu,výšce n.m.,teplotě okolí.....
Mě se vloni zdálo že vyšší spotřeba cca o 0,5,na prémiovky, jenže moje chyba, ve výpočtech.

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: úte srp 12, 2014 20:02
od Keldon
Podrobnější údaje (viz. SM 33/2014). Doporučuji si koupit.Beru už nějakou dobu do felicie 1.6 prémiovku od OMV Maxx Motion 100 (mimochodem taky dopadla v testu velmi slušně). Jsem s ní nadmíru spokojen. Benzinu Plus s Vervou 100 přímo na svých trasách nemám, musel bych něco zajíždět. Asi něco na tom bude, že tankování 100 okt. benzínů není až zas tak "házení perel sviním". Obzvlášť, když jsem u nás v OV a okolí tankoval Maxx Motion 100 za 38,20. Průměrná evidovaná spotřeba u auta činí 6,70 l/100 km. Navíc v článku SM je zmínka, že 100 oktanové benzíny se nevyrábějí v CZ-rafineriích, dovážejí se.

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: stř srp 13, 2014 8:43
od beran
Akorát se potvrdilo, že Shell je "špatný" benzín... tak dá se na něj jezdit, že... ale proč to dělat :)


http://forum.skodahome.cz/topic/128626- ... 100/page-1

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: stř srp 13, 2014 10:25
od Colommbo
Je to zajímavé čtení, děkuju! :wink: Fuelsave od Shellu mě fakt (nemile) překvapil, asi začnu zkoušet "obyčejnou" Benzinu... :idea:

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: stř srp 13, 2014 11:01
od Colommbo
Colommbo píše: ...Fuelsave od Shellu mě fakt (nemile) překvapil...
Ne, přímo nas*al, se škeblí končím, hotovo, šmytec...! :x

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: stř srp 13, 2014 13:18
od beran
Mě docela překvapuje, že účastníci tohoto fóra, kterým tolik jde o to, aby jim motor vydržel a na náplních nešetří, tankujou u Shellu, o kterém se dlouho ví, že prodává skutečně nekvalitní paliva.
Teď nemyslím jen, že za značku lepších paliv prodávají standardní kvalitu, ale kolikrát se mi stalo, že palivo obsahovalo něco, po čem motor prostě nechtěl jet.

Kolikrát jsem tu četl frázi - "dopřávám motoru kvalitu, takže tankuju u Shellu"

Každopádně je dobře, že to konečně někdo pořádně otestoval a lidi aspoň ví, kde tankovat a kde ne.

Nicméně, Shell za nedlouho z ČR odejde, takže tyto problémy budou minulostí :)

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: stř srp 13, 2014 14:07
od Fahrer
Jj, už jsem to tu psal. Když má někdo problém s palivovou soustavou, tak se diví: "Jak je to možné, vždyť tankuju jen u shellu." :?

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: stř srp 13, 2014 15:42
od Colommbo
beran píše: ...ale kolikrát se mi stalo, že palivo obsahovalo něco, po čem motor prostě nechtěl jet.
Fahrer píše: ...Když má někdo problém s palivovou soustavou, tak se diví: "Jak je to možné, vždyť tankuju jen u shellu." :?
Jen se zeptám jako blbec - máte na müsli benzín nebo naftu...? :? Já jen že na N95 (dříve V-Power 95) od Shellu jezdím se současnou Omegou víc jak pět let a nikdy, opakuji nikdy jsem problémy způsobené palivem nezaznamenal. Což se ale vzájemně nevylučuje s mým rozhodnutím uvedeným v mém předchozím příspěvku... :)

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: stř srp 13, 2014 19:23
od Brembo
Ked som mal problém s palivom v čr,tak bolo vždy od Benziny a že som ja ostatný kamárati tie problémi mali,by sa dalo rozprávat. A zakaždým to bola kvalitná Benzina.

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: stř srp 13, 2014 21:14
od beran
Já mám na mysli benzín, naftu netankuju...

A Omega s takovým motorem si myslím poradí se vším :)

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: čtv srp 14, 2014 7:01
od bouchy
Jsem z toho jelen. Zarazil mě hlavně "tlak par", to i benzíny jsou "zimní" a "letní"? Jsou a zřejmě se to týká i N95. Teď mě trochu znepokojuje, jestli se může skutečně stát, že na ještě zimní benzín v kanystru nenastartuji motor s karburátorem (starší auto, sekačka, cokoli), případně budou problémy při chodu? Co, když je to naopak (z léta někomu zbude kanystr benzínu do sněhové frézy, skútru,...)? Ten článek na mě působí až tak, jako by auto starší 30 let nemělo na tyhle benzíny (obecně) šanci jet, protože to složení se údajně hodně změnilo...případně při delším skladování by mělo destruktivní účinky na palivovou soustavu (hadičky, nádrže,..). Do toho ještě tlak par. Nemyslím si, že ten premiový Shell VP Nitro 100 by dopadl špatně, ačkoli po přečtení několika anonymních příspěvků v diskuzích jsem to čekal víc "oje*ané". Ten vliv výtoče je jasný, ačkoli usazenin, separátů si každý "cucne" stejně, tak přijet ráno na benzínku a brát prémiovku jako první po x hodinách, to už radši N95 ať už s VIFem nebo ne, navíc čím dál od dálnic a velkých měst, tím větší šance na zestárnutí N98... Btw, škoda že do kontextu N95, prémiovek nezahrnuli i "globus" benzín N95, a nově N95 Drive.

Poznámka: Se staršími motory je fakt problém, hlavně když veteránisti dělaj dlouhou cestu (na srazy, nebo "Populárem kolem Anglie"), protože jak dneska nahradit petrolej, normal,... Hlavně u řemenových motocyklů je to alchymie mezi petrolejem, technickým benzinem s ricinem a kdoví čím ještě, rozhodně nemůžou jen tak u benzínky šáhnout po jedný ze dvou píp na benzín...už i ty Jawy a poválečné škodovky aby měly nastavení na N95 místo na normal, special...

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: čtv srp 14, 2014 7:02
od beran
Brembo píše:Ked som mal problém s palivom v čr,tak bolo vždy od Benziny a že som ja ostatný kamárati tie problémi mali,by sa dalo rozprávat. A zakaždým to bola kvalitná Benzina.
:shock: a bolo to skutočne v ČR??? Tady totiž problémy s Benzinou nikdo nemá :)

Re: Test benzínů - mazivost

Napsal: čtv srp 14, 2014 7:59
od Návštěvník
bouchy píše:...to i benzíny jsou "zimní" a "letní"?...
Ale tak tomu bylo i v minulosti, jen se o tom moc nepsalo, a tudíž ani nevědělo. Důvody jsou v onom článku jasně definovány.
bouchy píše:...Ten článek na mě působí až tak, jako by auto starší 30 let nemělo na tyhle benzíny (obecně) šanci jet, protože to složení se údajně hodně změnilo...případně při delším skladování by mělo destruktivní účinky na palivovou soustavu (hadičky, nádrže,..)
Bohužel tomu tak je a hlavní příčiny jsou dvě: náhrada tetraetylolova jinými sloučeninami a přidávání etanolu. Negativní účinky vidím např. na sezónně používané motorové pile Sachs-Dolmar 119 z r.v. 1974 (mám dvě, jedna byla používána celou dobu, druhá ležela 30 let v krabici): takové problémy se startem po několikaměsíčním odstavení a s rozežíráním hadiček a membrán v karburátoru nikdy předtím nebyly. :evil: