Stránka 2 z 2

Re: CNG pohon

Napsal: čtv bře 06, 2014 19:09
od Návštěvník
@ Petr H.: Velmi zajímavý příspěvek, díky za něj! :wink:

Re: CNG pohon

Napsal: čtv bře 06, 2014 19:49
od tommyysk
... ja dodam ze nadrze na cng aj na benzin su niekde okolo zadnej napravy pod podlahou (aj miesto rezervy) v interieri ani nespoznate ze to ma nejake cng, dojazd je nie 200 km ale 350 az 400 km na CNG, k tomu este treba priratat aj benzin cca 200 km :D

servis uz naozaj v tejto dobe nieje problem, prave v takom servise sme auto dali kontrolovat a nestalo o nic viac ako bezny.

nieco viac napr. tu : http://www.autohit.cz/testy/25851-opel- ... ng-arizona

Re: CNG pohon

Napsal: čtv bře 06, 2014 21:53
od Petr H.
:wink: Přestože akční nabídka srazila cenu Opelu Combo CNG na úroveň naftového motoru 1.7 CDTi/74 kW (od 430 800 Kč), ve srovnání s dynamičtějším základním modelem 1.4/66 kW stojí téměř o 100 000 Kč víc. A ty se i při ceně kolem 23 Kč za kg CNG vrátí po nějakých 83 000 km za rok. Přesto ale Opel zaslouží za podporu zemního plynu velkou pochvalu.

Ani to radši nechci počítat jestli to je pravda... spíš mysleli že po ujetí těch km ne za rok..

Ale ne u každého auta to jde dát pod podlahu. Vlastně jen asi u těch co to nají už od výroby, Jinak prostě zahodíš kufr, nebo část nákladového prostoru. Co to udělá s těžištěm nebo jízdními vlastnostmi je taková trochu loterie. Nehledě na to, že u auta z měkejma brkama je za životnost auta taky klidně 3 x vyměníš a třeba i s tlumičema (můj případ). A to tam mám jen LPG na 55 l. Na 350 km dojezd už musíš mít pořádnej ranec nádrží. K tomu když vezmu, že kvalitní přestavba, tak aby jsi měl variátor předstihu a mělo to vůbec smysl, vlastní řídící jednotku ( je to lepší než když je to originál v jedné) dost nádrží a tak dále tak to určitě pod padesát nejde... také se to musí udržovat, dvoje emise, draží STK, neustále dojíždění někam k té pumpě tj. spousta času a km navíc a já nevím co ještě všechno... tohle zařízení není pro normáního smrtelníka. To musí být velký nadšenec kdo si to pořídí a nebo někdo kdo najede ročně desítky tisíc km.
A ani to, já po městě rozvážel a najednou prostě zjistíš, že musíš denně tankovat a z dojezdem 350km klidně i 2x když pojedeš kousek dál a najednou si uvědomíš, že je to opruz 350x za rok natankovat, jistíš že na to padne třeba i měsíc pracovní doby, když k té pumpě budeš muset zajíždět nějak obtížně. Tak jak to bylo v začátcích s LPGčkem.
V dřevních dobách, když se ještě LPG tankovalo ruční pumpou z flašek tak jsem ručně přepumpoval i víc jak 240 l plynu týdně. (4 velké lahve tj cca 10ks 10kg lahví) a to bylo nějakého sr... ale bylo to o tom že plyn z flašky za 6,- Kč u pumpy za 22,- Kč a pak i za 27,- Kč. :wink:

Takže dost nostalgie, pro úsporu korunu na kilometr nestojí za to se namáhat, protože než najedu tolik km, že začnu spořit, uběhne tolik let, že už většina lidí ani nebude majitelem toho auta... :wink:

Doufám že to někomu pomůže k rozhodnutí se.

Re: CNG pohon

Napsal: pát bře 07, 2014 7:32
od Návštěvník
Návštěvník píše:Je až neuvěřitelné, kolik je rádoby šetřivý člověk ochoten vynaložit navíc jen proto, aby mu to bralo o něco méně, přesněji aby si o něco snížil provozní náklady v položce palivo. :shock:
A to se týká i výběru auta při koupi nového. Lidi prostě vůbec neuměj počítat, resp. pracovat s informacemi!

Re: CNG pohon

Napsal: ned led 20, 2019 10:17
od skodovkar
Jerry3 píše:Ale jedna z nádrží zůstala celá. :mrgreen: