Vodik do paliva - generator HHO
Napsal: pát zář 07, 2012 22:18
rad by som keby ste ostali vo vecnej rovine (prosim moderatora aby to ustriehol)
na nete co som si cital tak sa vacsina debat zvrhla na flame.
takze generator funguje na pricipe elektrolyzy vody a teda zaroven je vyrabany vodik na jednej elektrode a kyslik na druhej elektrode
tieto dva plyny su zmiesavane a privadzane do sania vzduchu a obohacuju zmes
vo valci zhoria na vodu
je to relativne male mnozstvo - spotreba cca 1 liter destilovanej vody na 1 000 km
ktore posobi ako katalyzator na zlepsenie horenia paliva
Odporucany prud je cca 10A a 12 V, cize zhruba ako spotrebuju stretavacie svetla
generator by mal mat elektrody z nerezu aby nereagovali na ine chemicke reakcie
elektrolyt je destilovana voda a pol kavovej lyzicky NaOH alebo KOH (hydroxid sodny alebo draselny)
mnozstvo sa dava tak aby pri 12V bol prud cca 8-10 A
ako zdroj prudu staci bateria, lepsie zariadenia maju pulzny regulator ktory nielen zvysuje napatie ale aj udrzuje konstantny prud pripadne najlepsie zariadenia reguluju prud podla zataze motora
Na starsi diesel zariadenie mozno pripojit bez problemov, novy diesel a na benzin treba zmenit nastavenie lambda sondy(prilis bohata zmes) na karburator zatial nemam vyjadrenie
Co sa tyka ceny tak najlacnejsia sada stoji cca 90-100 Euro (11 platni tzv.suchy generator)
• Sada G11 do objemu 2.2L: 95,00 €
• Sada G16 do objemu 2.6L: 115,00 €
• Sada G21 do objemu 3.5L: 125,00 €
uvazdam to preto lebo cenu sice moze zvysit elektronika
ale na nete su bezne aj ceny 400-600 Euro co sa mi zda vysoko predrazane
Usetrene mnozstvo paliva je cca 15-20% (max 30% za velmi priaznivych podmienok) pri uspornej jazde za porovnatelnych podmienok
Poznamka: Tvrdenie ze mozno jazdit na cisty vodik a kyslik vyrabany z vody alternatorom a tak vyrobit perpetum mobile nie je pravdive
uvedene zariadenie sluzi len ako v podstate additivum lepsieho spalovania a umoznuje chudobnejsiu zmes
==========================================================================================
a teraz otazka:
funguje to alebo to nefunguje?
a ak to funguje tak na akom principe?
na nete je mnozstvo protichodnych informacii
PROTI
od tvrdenia BBC ze nejaky clovek to verejne vyskusal a nefungovalo mu to, pripadne niekto firmu uspesne zaloval za klamlivu informaciu alebo vid defensove clanky na nete
ZA
kamarat mojho dobreho kamarata mi zariadenie prakticky predviedol s tym ze to prinasa vysledky
a na nete je kopec autentickych vyjadreni spokojnych ludi
nechce sa mi verit ze by vsetci klamali
viaceri uvadzaju aj vylepsene vysledky na EK
DA SA TO ZLUCIT TIETO TVRDENIA ?
podla vsetkeho to mozne je
jednak je rozdiel medzi autami - najlepsie su starsie diesle - najhorsie moderne MPI alebo TSI benzinove motory - zle nastavenie naozaj moze sposobit ze zariadenie nefunguje alebo funguje opacne - zhorsuje spotrebu
a tiez moze byt ze zlepsenie spotreby v skutocnosti je len obmedzenie privodu paliva (a teda aj spotreby), ktore je ciastocne kompenzovane malym mnozstvom vody v motore (jav pouzivany na stihackach uz za 2 svet vojny)
tiez je mozne ze v niektorych pripadoch ide v skutocnosti o nastavenie lambda sondy na chudobnejsiu zmes a nejde teda o lepsie spalovanie
=========================================================================================
bol by som rad keby ste sa vyjadrili sami za seba
funguje to niekomu? a ako?
alebo ma niekto skusenost ze mu to nefungovalo ? co vsetko robil preto aby to rozbehal?
prosim o vecne a konkretne vyjadrenia najlepsie hovorte sami za seba alebo o ludoch s ktorymi ste sa stretli osobne (lebo papier a internet znesie naozaj vsetko)
vdaka
na nete co som si cital tak sa vacsina debat zvrhla na flame.
takze generator funguje na pricipe elektrolyzy vody a teda zaroven je vyrabany vodik na jednej elektrode a kyslik na druhej elektrode
tieto dva plyny su zmiesavane a privadzane do sania vzduchu a obohacuju zmes
vo valci zhoria na vodu
je to relativne male mnozstvo - spotreba cca 1 liter destilovanej vody na 1 000 km
ktore posobi ako katalyzator na zlepsenie horenia paliva
Odporucany prud je cca 10A a 12 V, cize zhruba ako spotrebuju stretavacie svetla
generator by mal mat elektrody z nerezu aby nereagovali na ine chemicke reakcie
elektrolyt je destilovana voda a pol kavovej lyzicky NaOH alebo KOH (hydroxid sodny alebo draselny)
mnozstvo sa dava tak aby pri 12V bol prud cca 8-10 A
ako zdroj prudu staci bateria, lepsie zariadenia maju pulzny regulator ktory nielen zvysuje napatie ale aj udrzuje konstantny prud pripadne najlepsie zariadenia reguluju prud podla zataze motora
Na starsi diesel zariadenie mozno pripojit bez problemov, novy diesel a na benzin treba zmenit nastavenie lambda sondy(prilis bohata zmes) na karburator zatial nemam vyjadrenie
Co sa tyka ceny tak najlacnejsia sada stoji cca 90-100 Euro (11 platni tzv.suchy generator)
• Sada G11 do objemu 2.2L: 95,00 €
• Sada G16 do objemu 2.6L: 115,00 €
• Sada G21 do objemu 3.5L: 125,00 €
uvazdam to preto lebo cenu sice moze zvysit elektronika
ale na nete su bezne aj ceny 400-600 Euro co sa mi zda vysoko predrazane
Usetrene mnozstvo paliva je cca 15-20% (max 30% za velmi priaznivych podmienok) pri uspornej jazde za porovnatelnych podmienok
Poznamka: Tvrdenie ze mozno jazdit na cisty vodik a kyslik vyrabany z vody alternatorom a tak vyrobit perpetum mobile nie je pravdive
uvedene zariadenie sluzi len ako v podstate additivum lepsieho spalovania a umoznuje chudobnejsiu zmes
==========================================================================================
a teraz otazka:
funguje to alebo to nefunguje?
a ak to funguje tak na akom principe?
na nete je mnozstvo protichodnych informacii
PROTI
od tvrdenia BBC ze nejaky clovek to verejne vyskusal a nefungovalo mu to, pripadne niekto firmu uspesne zaloval za klamlivu informaciu alebo vid defensove clanky na nete
ZA
kamarat mojho dobreho kamarata mi zariadenie prakticky predviedol s tym ze to prinasa vysledky
a na nete je kopec autentickych vyjadreni spokojnych ludi
nechce sa mi verit ze by vsetci klamali
viaceri uvadzaju aj vylepsene vysledky na EK
DA SA TO ZLUCIT TIETO TVRDENIA ?
podla vsetkeho to mozne je
jednak je rozdiel medzi autami - najlepsie su starsie diesle - najhorsie moderne MPI alebo TSI benzinove motory - zle nastavenie naozaj moze sposobit ze zariadenie nefunguje alebo funguje opacne - zhorsuje spotrebu
a tiez moze byt ze zlepsenie spotreby v skutocnosti je len obmedzenie privodu paliva (a teda aj spotreby), ktore je ciastocne kompenzovane malym mnozstvom vody v motore (jav pouzivany na stihackach uz za 2 svet vojny)
tiez je mozne ze v niektorych pripadoch ide v skutocnosti o nastavenie lambda sondy na chudobnejsiu zmes a nejde teda o lepsie spalovanie
=========================================================================================
bol by som rad keby ste sa vyjadrili sami za seba
funguje to niekomu? a ako?
alebo ma niekto skusenost ze mu to nefungovalo ? co vsetko robil preto aby to rozbehal?
prosim o vecne a konkretne vyjadrenia najlepsie hovorte sami za seba alebo o ludoch s ktorymi ste sa stretli osobne (lebo papier a internet znesie naozaj vsetko)
vdaka