Stránka 9 z 21

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: pon lis 26, 2018 21:24
od Brembo
áno ricínový olej sa v motore prakticky nespáli-potrebuje na spálenie 10x násobok času oproti minerélnemu alebo syntetickému oleju. A tiež neviem prečo len minerálny 2T a syntetika nie. Na druhu stranu syntetické oleje-pokial je v technickom liste zmienka- tak obsahuju vačšinou podstatne vačšie množstvo popolčeka. A tiež som písal,že pri 7% biobordelu fakticky nevidím dovod pridávat ešte 2T olej na zlepšenie mazivosti.

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: stř lis 28, 2018 12:25
od Jerry3
No a tím končí veškerá diskuse. Když už i rádoby "riml-ův spojenec v boji proti zlému Pitrisovi a mně" napíše to, co napsal... :P :twisted: :mrgreen:

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: pát led 11, 2019 9:02
od Misojogi
Češi tankují horší naftu, proto se ničí částicové filtry, říká expert
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/autoservis/ro ... servis_fdv

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: pon led 14, 2019 16:50
od nr.on
Tak tomu celkem verim.

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: pon led 14, 2019 17:09
od PavelRS
Já si myslím, že DPF si lidi ničí hlavně sami, protože si kupují diesel do města a nejsou schopni ho alespoň občas vytočit.

Bývalý kolega z práce, starší pán, má Yetiho 2.0 TDi CR 81 kW. Jak sám říkal, nedal domu parchantovi vydechnout. A po zahřátí ho pěkně točil a nejezdil zrovna pomalu. Najeto má kolem 200 tisíc km a problém s filtrem nemusel řešit. Čím to? :) :wink:

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: úte led 15, 2019 9:26
od rtsax
stou prvou vetou absolutne suhlasim "Já si myslím, že DPF si lidi ničí hlavně sami, protože si kupují diesel do města" s vytocen si myslim ze to asi nieje presne bo na vypalnie DPF potrebujes niekedy az 5 min a viac . Peugeot npr moj pri 170 km ma teplotu na dpf nieco medzi 400 az 500 c ale u inych zanciek to nestaci tam treba na vypalenie si myslim 600 az 700 C co bude asi dosahovat az pri jazed mozno okolo 200 km/h a ist 200km/h 5 a viacej minut to asi neni sranda . Alebo je dpf posunute blizie a ta teplota je vysia . Takze si skor myslim ze ten sused ma zrovna idealnu jazdu pre diesel a staci ak da raz zacas dlhsiu jazdu tak riadaca jednotak da povel a sa to vypali uplne samo .
PS: este jedna vec pri peugeote ako nahle mu zacnete nakladat tak regeneracia sa vypne nakolko auto potrebuje plny vykon . Ja mam spravenu ledku v zrkadle ked auto zacne regenerovat tak sa rozvieti mala ledka v zrkadle . auto regeneruje pri 130km asi 5 minut

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: úte led 15, 2019 16:40
od rousini
Filtr na mém TDCi aka HDI zregeneruju i jízdou po městě na II. taky za pár minut. Vůbec jsem nezaznamenal vliv zahřátí motoru (kratší přískoky v zimě (15km) vs. tahání karavanu v hicech (stovky km) na četnost regenarací. Jediný vliv, co registruju je vnější teplota a s tím spojená činnost EGR.

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: úte led 15, 2019 23:03
od rtsax
mam dotaz tebe ten ford ukaze ze filtruje/ regeneruje alebo to poznas ze je nepatrne vyssia spotreba ?

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: stř led 16, 2019 12:30
od Brembo
žiadne osobné auto neupozornuje na regeneráciu. To maju len velké motory v kamionoch a podobne. Najlepšie to má Cummins a DAF-trojpolový spínač na regeneráciu-automat,vypnuté a manuálne. Kontrolka na regeneráciu+ upozornenie na vhodnost regenerácie. Toto by mohli namontovat i do osobákov. Peugeot používa aditívum,ktoré sa vstrekne do nádrže po tankovaní. To ale neznamená,že sa regenerácia nikdy nespustí.

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: stř led 16, 2019 15:40
od pepoh

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: stř led 16, 2019 16:04
od rousini
rtsax: na 2.0 to poznám uchem a podle okamžité spotřeby na 2.2 to nemám osahané, svezu jen občas, ale ta zaduněnost tam při vypalování není...

Jistě kontrolka, že je filtr zaplněn na určité procento a možnost zapnout regeneraci ručně v příhodných podmínkách by bylo z mého pohledu samozřejmost... Ale to už bysme toho chtěli moc :evil:

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: sob led 19, 2019 23:24
od NOVON
Si natáhni kontrolku od žhavičů,bo když regeneruje,tak žhaví..

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: ned led 20, 2019 7:00
od lefort
U Fordu pochybuju, protože má pro DPF vlastní vstřikovač nafty.

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: ned led 20, 2019 8:49
od Jerry3
Navíc záleží na tom, jak to konstruktér zařídil: spouštění a průběh regenerace se případ od případu liší, tedy nelze zevšeobecnit, že pokud za tepla žhaví, regeneruje. K tomu tu máme motory s nízkým kompresním poměrem, které na volnoběh žhaví prakticky vždy, přitom neregenerují.

Re: "Kvalita" nafty...

Napsal: ned led 20, 2019 16:01
od shalibaba
Např. u Volva se pozná regenerace okamžitou spotřebou při jízdě bez plynu.