Stránka 1 z 2

Nafta zbarvená jako voda

Napsal: čtv bře 01, 2012 9:39
od Zbyněk
Dobrý den, setkal jsem se s nabídkou nafty zbarvené úplně stejně jako voda, k nerozeznání pouhým okem. Prý dovoz z německa z cisterny. Po dlouhém hledání jsem našel pouze podobu s arctic diesel jedné čerpací stanice. Na tuto naftu ale experti nedoporučují ani jezdit celou zimu pro její malou hustotu a sníženou mazivost, jestli se nepletu. Zvláštní je, že naftu nabízí celoročně, proč by se dodávala arctic diesel i v létě. Teď tedy nevím co je to zač. Prodávající tvrdil surová nafta bez aditiv. Už jen pojem surová nafta je nesmysl, to vypadá jinak. Fakt je že jsem ji zkusil do motoru TD r.v.91 a jelo to líp a snížila se spotřeba, opravdu. (Ale bojím se to lít do tranzita 2.0 TDDi.) Z výfuku zavání jako spálené petlahve, ale jen decentně a výfukové plyny byly čistější co se zbarvení týče, zkrátka 1.9TD tolik nehulil jako na klasickou naftu z OMW, (jinde netankuji) troufnu si tvrdit, že vůbec. Nemáte s tímto někdo zkušenost prosím?

Napsal: čtv bře 01, 2012 9:57
od Zbyněk
Dále jsem pročítal místní fórum, asi mě nabízená nafta je nafta čistá na cestě do rafinérie? Omlouvám se pokud jsem měl lépe číst a více shánět informace, přesto bych byl rád, kdyby někdo potvrdil či vyvrátil mou doměnku. Mockrát děkuji.

Napsal: čtv bře 01, 2012 10:01
od skodovkar
Přes naftu vůbec nejsem, ale "čistá nafta" mi přijde jako nesmysl.

Napsal: čtv bře 01, 2012 10:08
od Zbyněk
skodovkar píše:Přes naftu vůbec nejsem, ale "čistá nafta" mi přijde jako nesmysl.

Tento termín jsem se dočetl v jedné místní diskuzi... Díky za názor...

Napsal: čtv bře 01, 2012 10:49
od Mirek1
Ani já zrovna dvakrát naftu nemusím, ale dříve jsem se živil ježděním a tehdy jsem se setkal s leteckým petrolejem (kerosinem) a pokud si ještě dobře vzpomínám, tak ten byl takový bezbarvý. Tak mne napadlo, jestli to není zrovna on (zejména pokud prodávající pracuje na letišti :) ). Motor (náklaďaku) na ní normálně jel (i v mrazech :wink: ), ale co to sním dělalo, to skutečně nevím.

Napsal: čtv bře 01, 2012 11:38
od Návštěvník
Mirek1 píše:... tehdy jsem se setkal s leteckým petrolejem (kerosinem) a pokud si ještě dobře vzpomínám, tak ten byl takový bezbarvý. Tak mne napadlo, jestli to není zrovna on (zejména pokud prodávající pracuje na letišti :) ). Motor (náklaďaku) na ní normálně jel (i v mrazech :wink: ), ale co to sním dělalo, to skutečně nevím.
Turbínový JET A-1 rozhodně není palivo vhodné do pístových motorů!

Napsal: čtv bře 01, 2012 11:47
od Quido

Napsal: čtv bře 01, 2012 18:05
od Zbyněk

Ano, to už jsem taky zjistil, tyto paliva se prodávají celoročně? Jestli se nepletu, jsou to vyloženě zimní paliva. Dík

Napsal: pát bře 09, 2012 22:05
od ARAGON
Že je to čirý bude tím že neobsahuje FAME a tak proto nemá ten nažloutlý odstín. Zimní nafta může obsahovat taky petrolej a proto ta barva. Maxx motion pro léto bude tady bez FAME a pertoleje.

Re: Nafta zbarvená jako voda

Napsal: čtv led 23, 2014 0:51
od jenik
Skutečně arktická nafta je čirá a málo maže, taky ma bod tuhnutí -35 a rozhodně se neprodáva celoročně. Rozhodně celoroční ježdění i "nějakých zásob" na arktic naftu není nic prospěšného. Kdekdo si myslí,že když veme Vervu od Benziny, že má vyhráno,když třeba pojede do Alp lyžovat,nebo i když u nás padnou naráz mrazy a dotyčný netankoval třeba měsíc. Není tomu tak, verva je premiová,ale dokonce jednu dobu zamrzla dřív než TopQ. Od loňska se Benzina snaží a i Verva má deklarováno -32 °C. Největší blbost je vzít honem naftu plnou nádrž a jet do Alp kde je třeba -20 a u nás tou dobou -10. Klasika česká myšlenka vzít naftu u nás,aby se ušetřilo a pak za týden auto nenaskočí. Letošní teplá zima nahrává rafinérkám,že stále dělají přechodou naftu jako býva obvykle na podzim listopad prosinec do -8 až -10. Kde jsou ty časy kdy byla nafta namodralá a konzervovala, kamarad Petr mechanik, vyndal vstřiky z pežota, šoupnul je do nafty co vytahl z auta a hle? všechny slepené řepkou a skutečně v nádrži bylo 68% řepky. No name čerpačka mezi Rakovníkem a Kladnem........ Oprava tesnění pod hlavou z původních cca 3000 vylezla na 48000 kč. :(

Re: Nafta zbarvená jako voda

Napsal: čtv led 23, 2014 6:55
od djdekl
Tezko ted tocis naftu do -10 :roll:

Re: Nafta zbarvená jako voda

Napsal: čtv led 23, 2014 12:50
od jenik
djdekl píše:Tezko ted tocis naftu do -10
Já doufám, že ne. Od 1.12. by všude měla být zimní nafta typu F do -20°C Loňský ranní nestart při -14°C v lednu ve městě mne rozpálil do červena :roll: , paradoxně stávám u zdi pod Benzinou kam jezdím tankovat. Měl jsem účtenku o tankování, která by mě stejně asi byla prd platná. Snad jen díky tomu, že mi na pumpě znají podle ksichtu dobře, jsme to s vedoucím "vyrevanžovali". Takže ZIMNÍ NAFTA?????? Pumpa, kde se pokladní nezastaví, žádný ležáky v nádržích? Konec...........-

Re: Nafta zbarvená jako voda

Napsal: čtv led 23, 2014 23:54
od rousini
Přechodová nafta u Eurooilu měla -17°C a Zimní -21°C. Kontrolováno loni i letos na dodákách. Doporučoval bych sem na fórum psát ověrená fakta nebo alespoň odkaz na informace a ne, že Pepa v hospodě říkal...

Re: Nafta zbarvená jako voda

Napsal: pát led 24, 2014 0:50
od jenik
Toto byl doufám jen omyl. Pepa neříkal v hospodě,ale nenastartoval. Palivák vždy před zimou nový :)

Re: Nafta zbarvená jako voda

Napsal: pát led 24, 2014 9:32
od rousini
Místo toho, že parkuješ u zdi by bylo vhodnější uvést v jakém termínu proběhlo několik posledních tankování a po kolika litrech, aby se dala dedukovat finální směs. Třeba jedno takování tansformátorového oleje, či jakého patoku u VopičkaOil může zasrat palivový filtr navždy a projeví se až s poklesem teplot...